Akademik Birim: |
Siber Güvenlik |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Yüksek Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Mahmut Çavur |
Dersin Amacı: |
• Klasik ve modern şifreleme ile ilgili temel kavramları ve temellerini güçlü bir şekilde kavramak.
• Kriptografik düzeyde güvenliğin nasıl tanımlandığını ve kanıtlandığını anlama.
• Genel saldırıları ve bunların nasıl önleneceğini anlama.
• Eldeki güvenlik mühendisliği (ve yönetimi) sorununa uygun şifreleme tekniklerini uygulama becerisi kazanma. |
Dersin İçeriği: |
Dersin ilk kısmı kriptografi ile ilgili kavramları ve teorileri kapsayacaktır. Dersin ikinci kısmı, çeşitli güvenlik alanlarındaki kriptografi uygulamalarına odaklanacak. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Kriptografinin genel güvenlikte oynadığı rolün anlaşılması.
- 2- Çeşitli gerçek dünya senaryoları için en iyi uygulama şifreleme şemalarını kullanma yeteneği.
- 3- Çeşitli şemalarda saldırıların pratik bilgisi.
- 4- Eldeki uygulama için blok ve akış şifreleri için doğru çalışma modunu uygulama yeteneği.
- 5- Tam olarak SSL / TSL, VPN'ler ve diğer gerçek dünya uygulamalarının kriptografi kullandığını bilmek.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Sınıf dersleri, ödevler, vize ve final sınavları, Laboratuar uygulamaları. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Şifrelemeye genel bakış. Şifre nedir? |
Bölüm 1 |
2 |
Tek seferlik pad ve stream şifreleri |
Bölüm 2 |
3 |
Blok şifreleri |
Bölüm 3 |
4 |
Blok şifre soyutlamaları: PRP'ler ve PRF'ler |
Bölüm 4 |
5 |
Blok şifrelere yapılan saldırılar |
Bölüm 5 |
6 |
Mesaj bütünlüğü: tanım ve uygulamalar |
Bölüm 6 |
7 |
Çarpmaya dayanıklı karma |
Bölüm 7 |
8 |
Arasınav |
|
9 |
Kimliği doğrulanmış şifreleme: etkin saldırılara karşı güvenlik |
Bolüm 8 |
10 |
Aritmetik modulo primerleri |
Bölüm 9 |
11 |
itmetik modulo primerleri kullanarak şifreleme |
Bölüm 10 |
12 |
Genel anahtar şifreleme |
Bölüm 11 |
13 |
Aritmetik modulo kompozitler |
Bölüm 12 |
14 |
Kimlik protokolleri |
Bölüm 15 |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
PY12 |
OC1 |
|
|
|
1 |
|
|
2 |
|
|
|
3 |
|
OC2 |
|
|
|
1 |
|
|
2 |
|
|
|
3 |
|
OC3 |
|
|
|
1 |
|
|
2 |
|
|
|
3 |
|
OC4 |
|
|
|
1 |
|
|
2 |
|
|
|
3 |
|
OC5 |
|
|
|
1 |
|
|
2 |
|
|
|
3 |
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek