Akademik Birim: |
Fen Bilimleri Enstitüsü |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
- |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Yüksek Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Füsun ALİOĞLU |
Dersin Amacı: |
Kültürel mirasın korunması konusundaki bir araştırmada kaynaklar, kaynakların kullanımı, bulguların değerlendirilmesi, bilimsel nitelikte katalog, rapor, makale hazırlanması, sunulması becerisi kazandırılması. |
Dersin İçeriği: |
Tarihsel araştırmanın gereği, önemi, konu seçimi ve sınırları. Araştırma aşamaları: izleme ve bilgi toplama (gözlem, rölöve, fotoğraf, anket, sayısal analiz, testler, laboratuvar analizleri, tarihsel ve çağdaş kaynaklardan yararlanma, kaynak kişilerden bilgi toplama), sınıflandırma, karşılaştırma, katalog hazırlama, hipotez üretme ve sınama, sonuçlandırma, genelleme. Tarihsel kaynakların tanıtımı, bulundukları yerler, yararlanma ve kaynak gösterme. Konu ile ilgili çağdaş kaynakların tanıtımı, kaynağı yazma, bilgi fişlerine not alma. Yazı planı hazırlama. Kaynak notları, açıklama notları, kısaltılmış kaynak notu verme kuralları. Katalog, rapor ve makale hazırlanması. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Kültürel mirasın korunması konusunda bir araştırma için kaynakları bulabilmek ve kaynaklardan faydalanabilmek.
- 2- Edinilen bilgiyi eleştirel olarak yorumlayabilmek.
- 3- Bilimsel nitelikte rapor, makale yazabilmek ve sunabilmek.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders anlatımı, tartışma, öğrenci ödevi (sunum ve yazılı). |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Tarihsel araştırmanın gereği, önemi, konu seçimi ve sınırları |
- |
2 |
Araştırma aşamaları: izleme ve bilgi toplama (gözlem, rölöve, fotoğraf, anket, sayısal analiz, testler, laboratuvar analizleri-Uygulama |
Önerilen metinlerin okunması-Uygulamaya hazırlık |
3 |
Tarihsel ve çağdaş kaynakların tanıtımı, bulundukları yerler |
Önerilen metinlerin okunması-Uygulamaya hazırlık |
4 |
Tarihsel ve çağdaş kaynaklardan yararlanma, kaynak kişilerden bilgi toplama-Uygulama |
Önerilen metinlerin okunması-Uygulamaya hazırlık |
5 |
Bilgiyi sınıflandırma, karşılaştırma, katalog hazırlama-Uygulama |
Önerilen metinlerin okunması-Uygulamaya hazırlık |
6 |
Bilgiyi sınıflandırma, karşılaştırma, katalog hazırlama-Uygulama |
Önerilen metinlerin okunması-Uygulamaya hazırlık |
7 |
SINAV, Kaynaklardan yararlanma ve kaynak gösterme-Uygulama |
Önerilen metinlerin okunması-Uygulamaya hazırlık |
8 |
Kaynağı yazma, bilgi fişlerine not alma-Uygulama |
Önerilen metinlerin okunması-Uygulamaya hazırlık |
9 |
Elde edilen bilgiden hipotez üretme ve sınama, sonuçlandırma, genelleme yapma-Uygulama |
Önerilen metinlerin okunması-Uygulamaya hazırlık |
10 |
Yazı planı hazırlama. Kaynak notları, açıklama notları, kısaltılmış kaynak notu verme kuralları-Uygulama |
Önerilen metinlerin okunması-Uygulamaya hazırlık |
11 |
Katalog, rapor ve makale sunumu |
Katalog/rapor/makaleye hazırlık |
12 |
Katalog, rapor ve makale sunumu |
Katalog/rapor/makaleye hazırlık |
13 |
Katalog, rapor ve makale sunumu |
Katalog/rapor/makaleye hazırlık |
14 |
Katalog, rapor ve makale sunumu |
Katalog/rapor/makaleye hazırlık |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
Bakırer, Ö., Onarım ve Koruma Konusunda Tarihsel Kaynakların Kullanımı, Mimarlık, 1984, 84/3, s.22-25.
Bakırer, Ö., Maddi Kültür Varlıklarımızın Onarımlarını Belirlemede Şer`iyye Sicillerinin Rolü, Taç Vakfı Yıllığı, I, İstanbul, 1991, s.142-153.
Ataöv, T., Bilimsel Araştırma El Kitabı, Alkım Yayınevi, İstanbul, 2006.
Erman, E., Mimarlıkta Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Tez Yazım Teknikleri, Murat Kitabevi, İstanbul, 2009.
Baş, T., Anket Nasıl Hazırlanır, Uygulanır, Değerlendirilir, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2010.
Tanrıdöğen, A., Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Anı Yayıncılık, Ankara, 2011.
Büyüköztürk, Şener Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Akademi, Ankara, 2011. |