DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
İleri Kamu Maliyesi EC 641 Güz 03+00+00 Seçmeli 3 7.5
Akademik Birim:
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Doktora
Dersin Koordinatörü: Osman ZAİM
Dersin Amacı: 1. Öğrencilere Refah İktisadı ilgili kavramlar, ilkeler ve uygulamaları tanıtmak 2. Öğrencilerin piyasa başarısızlıklarının (aksaklığı)hangi koşullarda gerçekleştiğini göstermek ve bu durumlarda devlet müdahalesi ile kaynakların nasıl Pareto etkin bir şekilde sunumu ve dağılımının gerçekleştirebileceğinin gösterilmesi. 3. Öğrencilere piyasa aksaklıkları halinde devletin hangi araçlarla müdahale edebileceğinin öğretilmesi 4. Problem çözme yeteneğini geliştirmek 5. İktisadi meselelerle ilgili analitik ve sorgulayıcı düşünceyi geliştirmek
Dersin İçeriği: 1. Kamu ekonomisi ve kamu sektörü. 2. Kamu sektörüne teorik yaklaşım. 3. Ekonomik denge ve ekonomik etkinlik 4. Etkinlikten sapmalar: Kamu malları; Dışsallıklar; Eksik Rekabetçi Piyasalar; Asimetrik Bilgi. 5.Dolaylı vergiler: Malların vergilendirilmesi 6. Doğrudan vergiler: Gelir vergisi 7. Vergi kaçırmanın ekonomisi 8. Mali federalism 9. Vergilerin işgücü arzına etkileri 10. Vergileri tüketim ve tasarruf kararlarına etkileri
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
    Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders materyali önerilen okuma listesine bağlı kalınarak sınıf içinde sunulacaktır. Öğrenci geri bildirimi ödevlerle ölçülecektir.


    HAFTALIK PROGRAM

    HaftaKonularÖn Hazırlık


    ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

    Anthony B. Atkinson and Joseph E. Stiglitz, 1980, Lectures on Public Economics, McGraw-Hill International Editions.


    DİĞER KAYNAKLAR

    Seçilmiş makaleler sağlanacaktır.


    DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

    Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
    Total: 0 0


    İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

    EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
    Toplam İş Yükü (saat):0


    PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

    #