DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Tüketici Davranışı |
MBAD 510 |
Bahar |
03+00+00 |
Seçmeli |
3 |
7.5 |
Akademik Birim: |
|
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Yüksek Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Ezgi MERDİN UYGUR |
Dersi Veren(ler): |
Ezgi MERDİN UYGUR |
Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı tüketici davranışına dair temel terimleri, konseptleri ve tüketiciyi anlamaya dair aktiviteleri öğrencilere sunmak yanısıra mevcut teorik ve metodolojik yaklaşımlar ışığında tüketici davranışının çeşitli yönlerini incelemektir. Dersin bir diğer amacı da öğrencilere davranışsal araştırma yetenekleri ve ilgileri aşılamaktır. |
Dersin İçeriği: |
Dersin içeriğini tüketici davranışının psikolojik açıklamaları, içgörü edinme, beyinsel ve duyusal pazarlama kararları yanısıra kültür, sosyoloji ve dijital perspektifler (nöropsikoloji, beyin görüntüleme vs. teknikleri) oluşturmaktadır. Derste vaka çalışmaları, seçilmiş akademik makaleler, kitaplar ve sunumlardan oluşan bir metod mozaiği kullanılır. Ders davranışsal içgörü gerektiren diğer disiplinlere de hitap edecektir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
yüzyüze |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Konular Giriş, Tüketici Davranışı Nedir? |
ilgili bölüm |
2 |
Tüketici İçgörüleri Nelerdir? |
ilgili bölüm |
3 |
Algı ve Dikkat |
ilgili bölüm |
4 |
Bilgi Arama ve Öğrenme Modelleri |
ilgili bölüm |
5 |
Kategorilerle Düşünme ve Önyargılar |
ilgili bölüm |
6 |
Hafıza ve Motivasyon |
ilgili bölüm |
7 |
ARASINAV |
|
8 |
Tutum Geliştirme ve ve Tutum Değişiklikleri |
ilgili bölüm |
9 |
Sosyal Etkilenme |
ilgili bölüm |
10 |
Duygular ve Duygu Durumu |
ilgili bölüm |
11 |
Kişilik ve Benlik |
ilgili bölüm |
12 |
Kültürel Etkiler ve Kritik Bakış Açısı |
ilgili bölüm |
13 |
sunumlar |
|
14 |
sunumlar |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, Global Edition, 12/E Michael R. Solomon |
DİĞER KAYNAKLAR
Journal of Personality and Social Psychology, Journal of Consumer Research, Journal of Experimental Social Psychology, Journal of Consumer Behaviour, Personality and Social Psychology Bulletin, Psychology & Marketing makaleleri
The Handbook of Consumer Psychology, edited by Curtis Haugtvedt, Paul Herr and Frank Kardes, Lawrence Erlbaum Associates |
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Katılım |
14 |
10 |
Uygulama |
5 |
10 |
Sunum/Jüri |
1 |
20 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) |
2 |
20 |
Final Sınavı |
1 |
40 |
Total: |
23 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 5 | 2 | 10 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 1 | 20 | 20 |
Diğer Uygulamalara Hazırlık | 1 | 18 | 18 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 37.5 | 37.5 |
Final Sınavı | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat): | 187.5 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek