DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Tüketici Davranışı MBAD 510 Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 7.5
Akademik Birim:
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Yüksek Lisans
Dersin Koordinatörü: Ezgi MERDİN UYGUR
Dersi Veren(ler): Ezgi MERDİN UYGUR
Dersin Amacı: Bu dersin amacı tüketici davranışına dair temel terimleri, konseptleri ve tüketiciyi anlamaya dair aktiviteleri öğrencilere sunmak yanısıra mevcut teorik ve metodolojik yaklaşımlar ışığında tüketici davranışının çeşitli yönlerini incelemektir. Dersin bir diğer amacı da öğrencilere davranışsal araştırma yetenekleri ve ilgileri aşılamaktır.
Dersin İçeriği: Dersin içeriğini tüketici davranışının psikolojik açıklamaları, içgörü edinme, beyinsel ve duyusal pazarlama kararları yanısıra kültür, sosyoloji ve dijital perspektifler (nöropsikoloji, beyin görüntüleme vs. teknikleri) oluşturmaktadır. Derste vaka çalışmaları, seçilmiş akademik makaleler, kitaplar ve sunumlardan oluşan bir metod mozaiği kullanılır. Ders davranışsal içgörü gerektiren diğer disiplinlere de hitap edecektir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
    Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri yüzyüze


    HAFTALIK PROGRAM

    HaftaKonularÖn Hazırlık
    1 Konular Giriş, Tüketici Davranışı Nedir? ilgili bölüm
    2 Tüketici İçgörüleri Nelerdir? ilgili bölüm
    3 Algı ve Dikkat ilgili bölüm
    4 Bilgi Arama ve Öğrenme Modelleri ilgili bölüm
    5 Kategorilerle Düşünme ve Önyargılar ilgili bölüm
    6 Hafıza ve Motivasyon ilgili bölüm
    7 ARASINAV
    8 Tutum Geliştirme ve ve Tutum Değişiklikleri ilgili bölüm
    9 Sosyal Etkilenme ilgili bölüm
    10 Duygular ve Duygu Durumu ilgili bölüm
    11 Kişilik ve Benlik ilgili bölüm
    12 Kültürel Etkiler ve Kritik Bakış Açısı ilgili bölüm
    13 sunumlar
    14 sunumlar


    ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

    Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, Global Edition, 12/E Michael R. Solomon


    DİĞER KAYNAKLAR

    Journal of Personality and Social Psychology, Journal of Consumer Research, Journal of Experimental Social Psychology, Journal of Consumer Behaviour, Personality and Social Psychology Bulletin, Psychology & Marketing makaleleri

    The Handbook of Consumer Psychology, edited by Curtis Haugtvedt, Paul Herr and Frank Kardes, Lawrence Erlbaum Associates


    DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

    Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
    Katılım 14 10
    Uygulama 5 10
    Sunum/Jüri 1 20
    Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) 2 20
    Final Sınavı 1 40
    Total: 23 100


    İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

    EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
    Ders Saati14342
    Uygulama5210
    Sunum/Jüriye Hazırlık12020
    Diğer Uygulamalara Hazırlık11818
    Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler4520
    Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar137.537.5
    Final Sınavı14040
    Toplam İş Yükü (saat):187.5


    PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

    # PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9