DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Pazarlama Teorisi BA 650 Güz-Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 7.5
Akademik Birim: Sosyal Bilimler Enstitüsü
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Doktora
Dersin Koordinatörü: petek.tosun
Dersi Veren(ler): petek.tosun
Dersin Amacı: Bu doktora dersinin amacı, pazarlama disiplininin temelleri ve evrimi hakkında derinlemesine bir anlayış sağlamaktır. Pazarlama biliminin ve pratiğinin daha da geliştirilmesi için derin bir pazarlama teorileri anlayışına sahip olmak gerekir. Ders, pazarlamada hem teorik hem de güncel pratik konuları bir araya getirmeyi amaçlamaktadır. Bu kapsamda dersin genel amaçları şu şekilde sıralanabilir;
• Öğrencilere pazarlama düşüncesinin evrimi hakkında bir anlayış kazandırmak,
• Pratik pazarlama problemlerini pazarlama teorileri ile ilişkilendirme konusunda öğrencileri geliştirmek,
• Mevcut pazarlama süreçlerini, uygulamalarını ve organizasyonlarını şekillendiren ana düşünce okullarını özetlemek,
• Pazarlama konularında akademik araştırma, literatür taraması ve araştırma tasarımı için temel düzeyde bir yetkinlik geliştirmek.
Dersin İçeriği:
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Pazarlama düşüncesinin evrimini anlamak ve eleştirel olarak değerlendirmek,
  • 2- Pazarlamadaki temel teoriler hakkında bilgi sahibi olmak,
  • 3- Pazarlama ile ekonomi, psikoloji, sosyoloji ve yönetim gibi diğer ilgili disiplinler arasındaki teorik ilişkileri tanımlamak,
  • 4- Pazarlamada teori geliştirme konusunda derin bir bakış açısına sahip olmak,
  • 5- Kavramsal bir model geliştirmek için belirli bir pazarlama konusuyla ilgili literatür taraması yapabilmek,
  • 6- Pazarlamadaki akademik çalışmalar hakkında eleştirel düşünmeye başlamak.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Bu doktora kursu, dersler, sınıf içi tartışmalar ve sunumlar gibi çoklu öğretim yöntemlerini kullanacaktır. Okuma, sınıf içinde bilgi paylaşma ve öğrenme sorumluluğu öğrencide olması gerektiğinden öğretim üyesi bu derste bilgi paylaşımını kolaylaştırma rolünü üstlenecektir. Öğrenciler, lisansüstü eğitimlerinde öğrenme deneyimlerini şekillendirecek aktif bir öğrenme rolüne sahip olmalıdır. Öğrencilerin derslere iyi hazırlanmış olarak gelmeleri ve sınıf tartışmalarına aktif olarak katılmaları beklenir.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş ve ders hakkında bilgi paylaşmı
2 Pazarlama disiplininin güncel durumuna hızlı bir bakış Zorunlu ve önerilen okumalar
3 Pazarlama alanının formal olarak şekillenmesi: 1920-1950 Zorunlu ve önerilen okumalar
4 Paradigma Değişimi: 1950-1969 Zorunlu ve önerilen okumalar
5 Paradigma Değişimi Devam Ediyor: 1970'ler Zorunlu ve önerilen okumalar
6 Ana akım: 1980'ler Zorunlu ve önerilen okumalar
7 Öğrenci sunumları
8 Ana akım ve alt dallar: 1990'lar Zorunlu ve önerilen okumalar
9 1990'lar: Stratejik Pazarlama Zorunlu ve önerilen okumalar
10 2000'lerde Pazarlama Zorunlu ve önerilen okumalar
11 Pazarlamada Hizmet Baskın Mantık Zorunlu ve önerilen okumalar
12 Pazarlama Düşüncesine Tarihsel Bakış Zorunlu ve önerilen okumalar
13 Öğrenci sunumları
14 Gelecek Perspektifi Zorunlu ve önerilen okumalar


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Kaynaklar ve okuma listesi dönem içinde duyurulacaktır.


DİĞER KAYNAKLAR

Kaynaklar ve okuma listesi dönem içinde duyurulacaktır.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Ödev 1 15
Derslere bireysel katılım/ ilgililk /odaklanma 14 40
Yazılı sunumlar (raporlar) 1 15
Sözlü sunumlar 2 30
Total: 18 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Uygulama14228
Proje21224
Ödev123.523.5
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler14570
Toplam İş Yükü (saat):187.5


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9
OC1 2 2 2 1 2 1 2 2  
OC2 3 2 3 1 2 1 3 2  
OC3 3 2 3   2 1 2 2  
OC4                  
OC5                  
OC6