Akademik Birim: |
Sosyal Bilimler Enstitüsü |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Doktora |
Dersin Koordinatörü: |
petek.tosun |
Dersi Veren(ler): |
petek.tosun |
Dersin Amacı: |
Bu doktora dersinin amacı, pazarlama disiplininin temelleri ve evrimi hakkında derinlemesine bir anlayış sağlamaktır. Pazarlama biliminin ve pratiğinin daha da geliştirilmesi için derin bir pazarlama teorileri anlayışına sahip olmak gerekir. Ders, pazarlamada hem teorik hem de güncel pratik konuları bir araya getirmeyi amaçlamaktadır. Bu kapsamda dersin genel amaçları şu şekilde sıralanabilir;
• Öğrencilere pazarlama düşüncesinin evrimi hakkında bir anlayış kazandırmak,
• Pratik pazarlama problemlerini pazarlama teorileri ile ilişkilendirme konusunda öğrencileri geliştirmek,
• Mevcut pazarlama süreçlerini, uygulamalarını ve organizasyonlarını şekillendiren ana düşünce okullarını özetlemek,
• Pazarlama konularında akademik araştırma, literatür taraması ve araştırma tasarımı için temel düzeyde bir yetkinlik geliştirmek. |
Dersin İçeriği: |
|
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Pazarlama düşüncesinin evrimini anlamak ve eleştirel olarak değerlendirmek,
- 2- Pazarlamadaki temel teoriler hakkında bilgi sahibi olmak,
- 3- Pazarlama ile ekonomi, psikoloji, sosyoloji ve yönetim gibi diğer ilgili disiplinler arasındaki teorik ilişkileri tanımlamak,
- 4- Pazarlamada teori geliştirme konusunda derin bir bakış açısına sahip olmak,
- 5- Kavramsal bir model geliştirmek için belirli bir pazarlama konusuyla ilgili literatür taraması yapabilmek,
- 6- Pazarlamadaki akademik çalışmalar hakkında eleştirel düşünmeye başlamak.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Bu doktora kursu, dersler, sınıf içi tartışmalar ve sunumlar gibi çoklu öğretim yöntemlerini kullanacaktır. Okuma, sınıf içinde bilgi paylaşma ve öğrenme sorumluluğu öğrencide olması gerektiğinden öğretim üyesi bu derste bilgi paylaşımını kolaylaştırma rolünü üstlenecektir. Öğrenciler, lisansüstü eğitimlerinde öğrenme deneyimlerini şekillendirecek aktif bir öğrenme rolüne sahip olmalıdır. Öğrencilerin derslere iyi hazırlanmış olarak gelmeleri ve sınıf tartışmalarına aktif olarak katılmaları beklenir. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Giriş ve ders hakkında bilgi paylaşmı |
|
2 |
Pazarlama disiplininin güncel durumuna hızlı bir bakış |
Zorunlu ve önerilen okumalar |
3 |
Pazarlama alanının formal olarak şekillenmesi: 1920-1950 |
Zorunlu ve önerilen okumalar |
4 |
Paradigma Değişimi: 1950-1969 |
Zorunlu ve önerilen okumalar |
5 |
Paradigma Değişimi Devam Ediyor: 1970'ler |
Zorunlu ve önerilen okumalar |
6 |
Ana akım: 1980'ler |
Zorunlu ve önerilen okumalar |
7 |
Öğrenci sunumları |
|
8 |
Ana akım ve alt dallar: 1990'lar |
Zorunlu ve önerilen okumalar |
9 |
1990'lar: Stratejik Pazarlama |
Zorunlu ve önerilen okumalar |
10 |
2000'lerde Pazarlama |
Zorunlu ve önerilen okumalar |
11 |
Pazarlamada Hizmet Baskın Mantık |
Zorunlu ve önerilen okumalar |
12 |
Pazarlama Düşüncesine Tarihsel Bakış |
Zorunlu ve önerilen okumalar |
13 |
Öğrenci sunumları |
|
14 |
Gelecek Perspektifi |
Zorunlu ve önerilen okumalar |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.