DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Tüketici Davranışında Seçilmiş Konular BA 652 Güz 03+00+00 Seçmeli 3 7.5
Akademik Birim: Sosyal Bilimler Enstitüsü
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Doktora
Dersin Koordinatörü: Ezgi MERDİN UYGUR & Meltem KIYGI ÇALLI
Dersin Amacı: Bu ders mevcut teorik ve metodolojik yaklaşımlar ışığında tüketici davranışının çeşitli yönlerini incelemek ve literatürü genişletebilmek adına hipotezler, araştırma soruları ve fikirler üreterek yeni araştırma alanlarını öğrencilere sunmayı hedefler.
Dersin İçeriği: Dersin içeriğini tüketici davranışının psikolojik açıklamaları, iç görü edinme, beyinsel ve duyusal pazarlama kararları yanı sıra kültür, sosyoloji ve dijital perspektifler oluşturmaktadır. Derste vaka çalışmaları, seçilmiş akademik makaleler, kitaplar ve sunumlardan oluşan bir metot mozaiği kullanılır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Tüketici davranışı terimlerine hakim olmak.
  • 2- Kritik bir bakış açısına öğrencileri hazırlayabilmek.
  • 3- Tüketici davranışı ile ilgili güncel ve özgün araştırma soruları üretebilmek.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Yüzyüze


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş, Tüketici Davranışı Nedir? Zorunlu ve önerilen okumalar
2 Algı ve Dikkat Zorunlu ve önerilen okumalar
3 Bilgi Arama ve Çıkarım Yapma Süreçleri Zorunlu ve önerilen okumalar
4 Öğrenme Modelleri Zorunlu ve önerilen okumalar
5 Kategorilerle Düşünme Zorunlu ve önerilen okumalar
6 Hafıza ve Yargı Zorunlu ve önerilen okumalar
7 Motivasyon ve Hedef Zorunlu ve önerilen okumalar
8 Tutum Geliştirme Zorunlu ve önerilen okumalar
9 Bilgi İşleme ve Tutum Değişiklikleri Zorunlu ve önerilen okumalar
10 Duygular Zorunlu ve önerilen okumalar
11 Kişilik ve Benlik Zorunlu ve önerilen okumalar
12 Kültürel Etkiler Zorunlu ve önerilen okumalar
13 Sunum
14 Sunum


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Journal of Personality and Social Psychology, Journal of Consumer Research, Journal of Experimental Social Psychology, Journal of Consumer Behaviour, Personality and Social Psychology Bulletin, Psychology & Marketing


DİĞER KAYNAKLAR

The Handbook of Consumer Psychology, eds. Curtis Haugtvedt, Paul Herr and Frank Kardes, Lawrence Erlbaum Associates


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Proje 1 10
Sunum/Jüri 1 20
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) 2 20
Final Sınavı 1 40
Total: 19 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje11010
Ödev11515
Diğer Uygulamalara Hazırlık137.537.5
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler13838
Final Sınavı14545
Toplam İş Yükü (saat):187.5


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9
OC1 3 2 2 2 2 1 1 1 1
OC2 3 2 2 2 2 1 1 1 1
OC3 3 2 2 2 2 1 1 1 1