Akademik Birim: |
Sosyal Bilimler Enstitüsü |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Doktora |
Dersin Koordinatörü: |
Nimet URAY |
Dersi Veren(ler): |
Nimet URAY |
Dersin Amacı: |
Bu dersin temel hedefi örgüt ile değişen çevre arasındaki uyuma ulaşmalarını ve sürdürmelerini sağlayacak yaklaşım ve metodolojiyi öğrencilerin edinmesini sağlamaktır.c
Bu doktora dersi öğrencilerin, pazarlamanın örgütte, işletme stratejisinde ve başarısındaki rolünü anlamalarına yardım etmek için tasarlanmıştır.
Öğrencilerin pazarlama stratejisini, pazarlama stratejisi araştırmasını ve bu konulardaki temel düşünceleri ve gelişmeleri eleştirel olarak değerlendirmelerine yardım edecektir. |
Dersin İçeriği: |
Pazarlamanın örgüt içerisindeki rolü (paydaş teorisi ve değişim teorisi, pazar odaklılık ve örgüt kültürü, pazarlama ve pazarlamacının örgüt içerisindeki rolü); pazar dinamikleri; rekabet avantajı (liderlik avantajı, inovasyon ve yeni ürün geliştirme); dış çevre ile ilişkilerin yönetimi, müşteri ilişkileri yönetimi ve çıktılar); metrikler (marka ederi, pazarlama performansı) |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Pazarlamanın örgüt içerisindeki rolünü anlamak ve eleştirel olarak değerlendirebilmek.
- 2- Örgüt ile değişen çevre arasındaki uyuma ulaşmalarını ve sürdürmelerini sağlayacak yaklaşım ve metodolojiyi anlamak ve kullanabilmek.
- 3- Pazarlama performansını ölçecek uygun metrikleri eleştirel olarak değerlendirebilmek.
- 4- Yönlendirmeli okumalar; sınıf içi tartışmalar; Araştırma fikir yazıları & kavramsal haritalar, araştırma önerisi.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Yönlendirmeli okumalar; sınıf içi tartışmalar; Araştırma fikir yazıları & kavramsal haritalar, araştırma önerisi |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Pazarlama Stratejisi Konusunda Bir Özet Değerlendirme I |
Zorunlu ve önerilen okumalar |
2 |
Pazarlama Stratejisi Konusunda Bir Özet Değerlendirme II |
Zorunlu ve önerilen okumalar |
3 |
Pazarlamanın İşletme Stratejisi İçerisindeki Rolü |
Zorunlu ve önerilen okumalar |
4 |
Pazarlamanın, Örgüt İçerisindeki Rolü ve Etkisi |
Zorunlu ve önerilen okumalar |
5 |
Pazarlamanın, Örgütün Rekabet Üstünlüğündeki Rolü |
Zorunlu ve önerilen okumalar |
6 |
Pazarlama Verimliliğinin Ölçümü ve Genişletilmesi |
Zorunlu ve önerilen okumalar |
7 |
Hizmet Pazarlaması ve Yönetimi |
Zorunlu ve önerilen okumalar |
8 |
İlişkisel Pazarlama ve Satıcı-Alıcı İlişkileri |
Zorunlu ve önerilen okumalar |
9 |
Müşteri İlişkileri Yönetimi ve Çıktıları |
Zorunlu ve önerilen okumalar |
10 |
Markalama ve Marka Değeri |
Zorunlu ve önerilen okumalar |
11 |
Ürün İnovasyonu / Yeni Ürün Geliştirme / Ürün Tasarımı |
Zorunlu ve önerilen okumalar |
12 |
Teknoloji |
Zorunlu ve önerilen okumalar |
13 |
Örgütlerin Pazarlama Aktivitelerine Yönelik Farklı Bakış Açıları |
Zorunlu ve önerilen okumalar |
14 |
Dönem Projesi Sunumu (Pazarlama stratejisiyle ilgili hazırlanan araştırma projelerinin sunumu, tartışılması) |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.