Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İnsanlık Tarihi | KHAS 103 | Bahar | 03+00+00 | Zorunlu | 3 | 5 |
Akademik Birim: | Çekirdek Program |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | - |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Doğu Durgun |
Dersin Amacı: | Bu dersin temel amacı öğrencilere beşeri ve sosyal bilimlerde dünya medeniyetleri ve tarihi ile ilgili temel kavramları tanıtmaktır. Ders kapsamında, öğrencilerin bu kavramlar üzerine inşa edilen sosyal bilim teorilerini tanımaları, kavramların ve fikirlerin zaman ve mekân bağlamında değiştiğini ve kurumsal çerçevelerle belirlendiğini anlamaları beklenir. Ders, aynı zamanda, öğrencilerin eleştirel düşünme ve analiz kapasitelerini geliştirmeye; (birincil) metinleri okuma ve argüman ve fikirlerini sözlü, görsel, yazılı olarak ifade etme yollarını öğrenmelerine; başkalarına karşı entelektüel sorumluluk ve saygı geliştirmelerine yardımcı olmayı amaçlar. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, dört yıllık üniversite eğitimleri süresince öğrencilerin karşılaşacağı uygarlık, bilim, tarih, zaman, mekan, mit, din, birey, toplum, aile, devlet, millet, ırk, cinsiyet, kültür, küreselleşme gibi kavramların içeriğine ve sosyal bağlamına odaklanır. Bir yarı-kronolojinin ardından, ders, öğrencilerin dünya tarihi içerisinde belirli gelişmelere yol açan tarihsel bağlamı ve entelektüel koşulları anlamalarını sağlayacaktır. Bu bağlamda genel tema, medeniyeti nasıl anladığımız ve farklı medeniyet kavramlarının etrafımızdaki dünyayı nasıl yorumladığımız ve gündelik uygulamalarımızı nasıl organize ettiğimize yansımalarını incelemektir. Bu nedenle bu ders dünyanın başlangıcından, bilimsel, dini ve efsanevi kökenli öyküleri ve 20. yüzyılın başlarındaki sömürgecilik ve devrimlerin tarihini kapsayacaktır. Dönem boyunca, öğrenciler birincil veya ikincil metinleri okuyacak ve tarih, aile, din, şehir ve / veya ulusla ilgili belgesel ve / veya filmler izleyecek ve ders kapsamındaki kuramsal çerçevelere referansla tartışmalara katılacaklardır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Konu Anlatımları ve Tartışma Oturumları • Bir saatlik dersler/Her hafta •Bir saatlik tartışma oturumları/Her hafta •Derslere destek kısa okumalar Okuma Oturumları • Ek uzun okuma/Derslere paralel •Bir öğretim üyesiyle iki haftada bir buluşma Yazım Ödevleri •Değişik uzunlukta 5-7 yazım ödevi •Öğretim üyesi ile yazının değerlendirmesi Sunumlar • Kısa sunumlar/Tartışma oturumlarında •Yaratıcı çalışma/Jüri önünde sunum |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Akademik Yazmaya Giriş ve Aktif Okuma |
2 | İktidar, Devrim ve Değişim Devrimin Gelişi: Sınıf, Devlet ve İdeoloji |
Metin Açıklaması/ Metin Düzenleme/Haftalık okuma özelliklerine odaklanma |
3 | Güç, Devrim ve Değişim Elitler ve Kitle Seferberliği: Fransız Devrimi |
Paraphrasing/Doğrudan Alıntıları Kullanma/Alıntılama/Haftalık okuma özelliklerine odaklanma |
4 | Güç, Devrim ve Değişim Irk, Kölelik ve Devrimci Özne: Haiti Devrimi |
Özetleme/ Analiz/Haftalık okumanın özelliklerine odaklanma |
5 | Tarih, İnsanlık ve Doğa İnsanlık tarihinde “bir fail ve varlık olarak” doğa |
Paragraflama Stratejileri: iddialar, kanıtlar, analiz/[1] Haftalık okumanın özelliklerine odaklanma |
6 | Tarih, İnsanlık ve Doğa ''En eski'' ikiliğin tarihi: Doğaya karşı kültür |
Sentez/[3] Haftalık okumanın özelliklerine odaklanma |
7 | Tarih, İnsanlık ve Doğa Sanayi Devriminin Çevre Tarihi |
Tutarlılık/Geçiş sözcükleri, cümleleri ve teknikleri/[5] Haftalık okumanın özelliklerine odaklanma |
8 | Çalışma Haftası | |
9 | Küresel Tarihe Doğru İnsan Ağının Şekillenmesi 1450-1800: Avrupa Merkezli Perspektif |
Tez Bildirilerini Yazma ve Destekleme/Haftalık okumanın özelliklerine odaklanma |
10 | Küresel Tarihe Doğru Zorlu Avrupamerkezciliğe: 16.-18. Yüzyıllardan Tüccar Ağları |
Giriş ve Sonuç Paragrafları/Haftalık okumanın özelliklerine odaklanma |
11 | Küresel Tarihe Doğru İnsan Ağı: Daha Geniş Bir Bakış |
Haftalık okumanın özelliklerini özetleme/odaklanma |
12 | Tarih ve Bellek Arasında Geçmişi Hatırlamak, Bugünü Şekillendirmek |
Taslak/Haftalık okuma özelliklerine odaklanma |
13 | Tarih ve Hafıza Arasında Hafıza Parçaları Arasında Müzakere: Vietnam'daki 'Amerikan Savaşı' |
Haftalık okuma özelliklerinin gözden geçirilmesi/odaklanması |
14 | Tarih ve Hafıza Arasında Geçmişin Suistimalleri ve Unutmanın Erdemi: Vietnam'daki 'Amerikan Savaşı' |
Özlü Yazma/Haftalık okumanın özelliklerine odaklanma |
Her hafta dersleri destekleyen kısa okumalar evrilecektir. Ayrıca bütün dönem sürecek bir okuma ödevi olacaktır. Öğrenciler gruplar halinde sunulan kitap havuzundan seçecekleri kitabı bir öğretim üyesi ile birlikte okuyup tartışacaklardır. |
Tartışma oturumlarını destekleyici gazete/dergi yazıları ve filmler önerilecektir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 20 |
Uygulama | 19 | - |
Ödev | 4 | 80 |
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) | 12 | - |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) | 12 | - |
Total: | 61 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 1 | 19 | 19 |
Ödev | 4 | 7 | 28 |
Diğer Uygulamalara Hazırlık | 12 | 1 | 12 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 12 | 2 | 24 |
Toplam İş Yükü (saat): | 125 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | PY13 |
OC1 | |||||||||||||
OC2 | |||||||||||||
OC3 | |||||||||||||
OC4 | |||||||||||||
OC5 |