Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Evrensel Değerler ve Etik | KHAS 105 | Güz | 03+00+00 | Zorunlu | 3 | 5 |
Akademik Birim: | Çekirdek Program |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | - |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | ÖZLEM ASLAN |
Dersin Amacı: | KHAS 105, öğrencilerin güncel konular ve etik çelişkiler hakkında eleştirel ve önyargılar olmadan düşünmelerine yardımcı olmayı amaçlar. Ders boyunca öğrenciler, cinsiyet ve çeşitlilik, çevre etiği, biyoetik ve bilgi teknolojisi ile ilgili konuları anlamak, analiz etmek ve tartışmak için enformel mantık kullanırlar. Çeşitli akademik disiplinlerden profesörlerle yapılan dersler ve tartışmalar, akademik becerilerin geliştirilmesine yönelik dersler veren eğitmenler ile haftalık oturumlar halinde, eleştirel analiz konusu olan konular ve tartışmalar için giriş ve kaynak sağlar. |
Dersin İçeriği: | Ders, yarıyılın 1. haftasında bir giriş ve ardından her biri 3 hafta uzunluğunda 4 modülden oluşur. Her bir modülün her haftası için iki adet 90 dakikalık oturum vardır. Her haftanın ilk oturumu, her modülde kapsanan belirli tartışmalar ve argümanlar için giriş ve kaynak sağlar. Her haftanın ikinci oturumu, öğrencilerin bu tartışmalar ve argümanlarla eleştirel ve yaratıcı bir şekilde öğrenmeleri için gerekli becerileri geliştirmelerine yardımcı olmayı amaçlar. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Filmler/videolar/TED konuşmaları/radyo podcast'leri ile desteklenen kısa dersler ve sunumlar; araştırma egzersizleri, yazma egzersizleri, sınıf içi tartışma forumları. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Argümanları Onarmak |
2 | Biyoetik Biyoetiğe Giriş |
Gerekli ve Yeterli Koşullar |
3 | Biyoetik CRISPR Gen Düzenleme |
Tutarlılık ve Analojik Akıl Yürütme |
4 | Biyoetik GDO'lar/ Tasarımcı Bebekler |
Tutarlılık ve Analojik Akıl Yürütme |
5 | Cinsiyet ve Çeşitlilik Cinsiyet: Temel Terimler ve Tartışmalar |
Hataları Tanımlamak |
6 | Cinsiyet ve Çeşitlilik Cinsiyete Dayalı Şiddet ve Ayrımcılık |
Argümanları Çürütmek |
7 | Cinsiyet ve Çeşitlilik Çeşitlilik ve Kesişimsellik |
Yanlışları Belirleme/Argümanları Reddetme |
8 | Çalışma Haftası | |
9 | Çevre Etiği Rakip Ahlaki Sorumluluklar |
Olgusal ve Normatif İfadeler/Ahlaki Akıl Yürütme |
10 | Çevre Etiği Hayvan Duyarlılığı |
Ahlaki muhakeme |
11 | Çevre Etiği İklim Krizi |
Ahlaki muhakeme |
12 | ICT Etiği Kavramsal Karmaşalar ve Ahlaki Panikler |
Tanımlar |
13 | ICT Etiği Çevrimiçi Arkadaşlıklar |
Duygusal Dil/Belirsizlik |
14 | ICT Etiği Yapay Zeka Etiği |
Duygusal Dil/Belirsizlik |
Dersin ana temalarına uygun seçili kısa okumalar |
Kısa filmler, gazete yazıları, radyo yayınları |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 20 |
Ödev | 13 | - |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) | 7 | - |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 3 | 45 |
Final Sınavı | 1 | 35 |
Total: | 38 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 13 | 3 | 39 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 7 | 2 | 14 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 3 | 5 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat): | 125 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 |
OC1 | |||||||||||
OC2 | |||||||||||
OC3 | 1 | ||||||||||
OC4 | 3 | ||||||||||
OC5 | 2 | ||||||||||
OC6 | 2 |