DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Evrensel Değerler ve Etik KHAS 105 Güz 03+00+00 Zorunlu 3 5
Akademik Birim: Çekirdek Program
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar -
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: KHAS 105, öğrencilerin güncel konular ve etik çelişkiler hakkında eleştirel ve önyargılar olmadan düşünmelerine yardımcı olmayı amaçlar. Ders boyunca öğrenciler, cinsiyet ve çeşitlilik, çevre etiği, biyoetik ve bilgi teknolojisi ile ilgili konuları anlamak, analiz etmek ve tartışmak için enformel mantık kullanırlar. Çeşitli akademik disiplinlerden profesörlerle yapılan dersler ve tartışmalar, akademik becerilerin geliştirilmesine yönelik dersler veren eğitmenler ile haftalık oturumlar halinde, eleştirel analiz konusu olan konular ve tartışmalar için giriş ve kaynak sağlar.
Dersin İçeriği: Ders, yarıyılın 1. haftasında giriş ve ardından her biri yaklaşık 2-3 hafta uzunluğunda 4 konu modülünden oluşur. Ders bir hafta ilgili modülü kapsayan tartışmalar ve argümanlar için gerekli içerik bilgilerini ve kaynaklarını aktarır. İzleyen hafta, öğrencilerin bir önceki hafta edindiği bilgiler ve argümanlar özelinde eleştirel ve yaratıcı bir şekilde düşünmeleri için gerekli becerileri geliştirmelerine ve konuları pekiştirmelerine yardımcı olmayı amaçlar.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Evrensel değerler konusunda yüksek bir farkındalık sergilemek ve çeşitliliğin varolduğu bir dünyada yaşamanın kişisel ve toplumsal sorumluluklarını değerlendirmek.
  • 2- Başkalarının bakış açılarından ve yargılarından bağımsız olarak bir gerçeği, bakış açısını veya düşünceyi benimsemenin önemini anlamak.
  • 3- Günümüz konularına ve etik ikilemlere yaratıcı ve eleştirel bir şekilde yanıt vermek için mental ve söylemsel araçları etkili bir şekilde kullanmak.
  • 4- Bilimsel nitelikli ve popüler olan metinleri ayırt etmek ve değerlendirmek.
  • 5- Kişisel inanç ve önyargıların eleştirel sorgulamasını yapmak.
  • 6- Kelime seçimi ve manipülatif dilin nüanslarını belirleme yeterliliği sergilemek.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Filmler/videolar/TED konuşmaları/radyo podcast'leri ile desteklenen kısa dersler ve sunumlar; araştırma egzersizleri, yazma egzersizleri, sınıf içi tartışma forumları.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 GİRİŞ Ders izlencesi
2 İÇERİK: ÇEVRE ETİĞİ Zorunlu ve tavsiye edilen okumalar
3 BECERİLER: ÇEVRE ETİĞİ PPT Çalışması: Argümanları standart yapıda kurma/ Değerlendirme hazırlığı
4 İÇERİK: ÇEVRE ETİĞİ/BİOETİK 1. DEĞERLENDİRME Zorunlu ve tavsiye edilen okumalar Değerlendirme hazırlığı
5 BECERİLER: BİOETİK 2. DEĞERLENDİRME PPT Çalışması: Ahlaki muhakeme/Olgusal ve Normatif İfadeler
6 İÇERİK: BİOETİK Zorunlu ve tavsiye edilen okumalar
7 BECERİLER: BİOETİK PPT Çalışması: Ahlaki İlkeler
8 Araştırma Haftası Öğrenciler verili bir konuda araştırma yürütür
9 İÇERİK: CİNSİYET VE ÇEŞİTLİLİK Zorunlu ve tavsiye edilen okumalar
10 BECERİLER: CİNSİYET VE ÇEŞİTLİLİK Olgusal ve Normatif İfadeler/Ahlaki Akıl Yürütme- Değerlendirme hazırlığı
11 İÇERİK: CİNSİYET VE ÇEŞİTLİLİK 3. DEĞERLENDİRM E Zorunlu ve tavsiye edilen okumalar
12 BECERİLER: BİLGİ TEKNOLOJİLERİ ETİĞİ PPT Çalışması: Akıl yürütmelerin çürütülme teknikleri/ Sözlü münazara el kitabı
13 İÇERİK: BİLGİ TEKNOLOJİLERİ ETİĞİ Zorunlu ve tavsiye edilen okumalar Değerlendirme hazırlığı
14 FİNAL (4.) DEĞERLENDİRMESİ SÖZLÜ MÜNAZARA


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Dersin ana temalarına uygun seçili kısa okumalar


DİĞER KAYNAKLAR

Kısa filmler, gazete yazıları, radyo yayınları


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 -
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) 10 -
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 3 65
Final Sınavı 1 35
Total: 28 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler13339
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar31030
Final Sınavı11414
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OC1                      
OC2                      
OC3                      
OC4                      
OC5                      
OC6