| Akademik Birim: |
Çekirdek Program |
| Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
| Ön Koşullar |
- |
| Öğrenim Dili: |
İngilizce |
| Dersin Düzeyi: |
Lisans |
| Dersin Koordinatörü: |
- - |
| Dersin Amacı: |
KHAS 105, öğrencilerin güncel konular ve etik çelişkiler hakkında eleştirel ve önyargılar olmadan düşünmelerine yardımcı olmayı amaçlar. Ders boyunca öğrenciler, cinsiyet ve çeşitlilik, çevre etiği, biyoetik ve bilgi teknolojisi ile ilgili konuları anlamak, analiz etmek ve tartışmak için enformel mantık kullanırlar. Çeşitli akademik disiplinlerden profesörlerle yapılan dersler ve tartışmalar, akademik becerilerin geliştirilmesine yönelik dersler veren eğitmenler ile haftalık oturumlar halinde, eleştirel analiz konusu olan konular ve tartışmalar için giriş ve kaynak sağlar. |
| Dersin İçeriği: |
Ders, yarıyılın 1. haftasında giriş ve ardından her biri yaklaşık 2-3 hafta uzunluğunda 4 konu modülünden oluşur. Ders bir hafta ilgili modülü kapsayan tartışmalar ve argümanlar için gerekli içerik bilgilerini ve kaynaklarını aktarır. İzleyen hafta, öğrencilerin bir önceki hafta edindiği bilgiler ve argümanlar özelinde eleştirel ve yaratıcı bir şekilde düşünmeleri için gerekli becerileri geliştirmelerine ve konuları pekiştirmelerine yardımcı olmayı amaçlar. |
| Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Evrensel değerler konusunda yüksek bir farkındalık sergilemek ve çeşitliliğin varolduğu bir dünyada yaşamanın kişisel ve toplumsal sorumluluklarını değerlendirmek.
- 2- Başkalarının bakış açılarından ve yargılarından bağımsız olarak bir gerçeği, bakış açısını veya düşünceyi benimsemenin önemini anlamak.
- 3- Günümüz konularına ve etik ikilemlere yaratıcı ve eleştirel bir şekilde yanıt vermek için mental ve söylemsel araçları etkili bir şekilde kullanmak.
- 4- Bilimsel nitelikli ve popüler olan metinleri ayırt etmek ve değerlendirmek.
- 5- Kişisel inanç ve önyargıların eleştirel sorgulamasını yapmak.
- 6- Kelime seçimi ve manipülatif dilin nüanslarını belirleme yeterliliği sergilemek.
|
| Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Filmler/videolar/TED konuşmaları/radyo podcast'leri ile desteklenen kısa dersler ve sunumlar; araştırma egzersizleri, yazma egzersizleri, sınıf içi tartışma forumları. |
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 |
GİRİŞ |
Ders izlencesi |
| 2 |
İÇERİK: ÇEVRE ETİĞİ |
Zorunlu ve tavsiye edilen okumalar |
| 3 |
BECERİLER: ÇEVRE ETİĞİ |
PPT Çalışması: Argümanları standart yapıda kurma/ Değerlendirme hazırlığı |
| 4 |
İÇERİK: ÇEVRE ETİĞİ/BİOETİK 1. DEĞERLENDİRME |
Zorunlu ve tavsiye edilen okumalar Değerlendirme hazırlığı |
| 5 |
BECERİLER: BİOETİK 2. DEĞERLENDİRME |
PPT Çalışması: Ahlaki muhakeme/Olgusal ve Normatif İfadeler |
| 6 |
İÇERİK: BİOETİK |
Zorunlu ve tavsiye edilen okumalar |
| 7 |
BECERİLER: BİOETİK |
PPT Çalışması: Ahlaki İlkeler |
| 8 |
Araştırma Haftası |
Öğrenciler verili bir konuda araştırma yürütür |
| 9 |
İÇERİK: CİNSİYET VE ÇEŞİTLİLİK |
Zorunlu ve tavsiye edilen okumalar |
| 10 |
BECERİLER: CİNSİYET VE ÇEŞİTLİLİK |
Olgusal ve Normatif İfadeler/Ahlaki Akıl Yürütme- Değerlendirme hazırlığı |
| 11 |
İÇERİK: CİNSİYET VE ÇEŞİTLİLİK 3. DEĞERLENDİRM E |
Zorunlu ve tavsiye edilen okumalar |
| 12 |
BECERİLER: BİLGİ TEKNOLOJİLERİ ETİĞİ |
PPT Çalışması: Akıl yürütmelerin çürütülme teknikleri/ Sözlü münazara el kitabı |
| 13 |
İÇERİK: BİLGİ TEKNOLOJİLERİ ETİĞİ |
Zorunlu ve tavsiye edilen okumalar Değerlendirme hazırlığı |
| 14 |
FİNAL (4.) DEĞERLENDİRMESİ |
SÖZLÜ MÜNAZARA |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
| # |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
| OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek