Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Keşifler ve Mühendislik | KHAS 102 | Bahar | 03+00+00 | Zorunlu | 3 | 5 |
Akademik Birim: | Çekirdek Program |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | - |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Feza KERESTECİOĞLU |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilere mühendislik problemlerini kendi bağlamları içinde tanımlayabilme becerisi kazandırmayı ve bilimsel disiplinler ve aralarındaki bağlantılar hakkında öğrencilerde merak uyandırmayı hedefler. Bu derste öğrenciler aynı zamanda, bilimsel bilginin üretilmesinde, anlamlandırılmasında ve kullanılmasında farklı bakış açılarına sahip olmanın önemi üzerine düşünmeye teşvik edilir. Buna ek olarak, öğrencilerin kendi mesleki gelişimleri için sorumluluk üstlenmeyi öğrenmeleri ve İngilizce akademik okuma / yazma / sunum yapma / iletişim becerilerini geliştirmeleri hedeflenir. |
Dersin İçeriği: | Dersin amacı, öğrencilere bilimsel keşifler ve mühendislik konusunda geniş bir çerçeve sunmak ve öğrencilerin eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmaktır. Buna yönelik olarak, ders mühendisliğin değişik disiplinlerini inceleyerek, öğrencilere mühendislik teknolojilerinin kapsamlı bir arka planını sunar. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Konu Anlatımları ve Tartışma Oturumları •2 saatlik ders anlatımı / İki haftada bir •1 saatlik tartışma oturumları/ İki haftada bir •Derslere destek kısa okumalar / videolar Yazım Ödevleri •Seyredilen videolar üzerine 6 kısa yazım ödevi •Öğretim üyesi ile yazının değerlendirmesi Poster Sunumları •Kısa Poster sunumları ve değerlendirmeleri •Poster sunumları öncesinde öğretim üyesinden geribildirim |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma Haftası | Temel mühendislik alanlarına genel giriş |
2 | Mühendislik ve Problem çözümü | Seçilmiş okuma metinleri/videolar/yazı ödevi/poster sunumu |
3 | Mühendislik ve Problem çözümü | Seçilmiş okuma metinleri/videolar/yazı ödevi/poster sunumu |
4 | Modül (I): Enerji | Seçilmiş okuma metinleri/videolar/yazı ödevi/poster sunumu |
5 | Modül (I): Enerji | Seçilmiş okuma metinleri/videolar/yazı ödevi/poster sunumu |
6 | Modül (II): Bilgisayar Teknolojileri | Seçilmiş okuma metinleri/videolar/yazı ödevi/poster sunumu |
7 | Modül (II): Bilgisayar Teknolojileri | Seçilmiş okuma metinleri/videolar/yazı ödevi/poster sunumu |
8 | Modül (III): Yapay Zeka | Seçilmiş okuma metinleri/videolar/yazı ödevi/poster sunumu |
9 | Modül (III): Yapay Zeka | Seçilmiş okuma metinleri/videolar/yazı ödevi/poster sunumu |
10 | Modül (IV): Telekomünikasyon | Seçilmiş okuma metinleri/videolar/yazı ödevi/poster sunumu |
11 | Modül (IV): Telekomünikasyon | Seçilmiş okuma metinleri/videolar/yazı ödevi/poster sunumu |
12 | Modül (V): Biyoenformatik | Seçilmiş okuma metinleri/videolar/yazı ödevi/poster sunumu |
13 | Modül (V): Biyoenformatik | Seçilmiş okuma metinleri/videolar/yazı ödevi/poster sunumu |
14 | Genel değerlendirme haftası |
Her modül için dersi destekleyici nitelikte seçilmiş kısa okuma metinleri olacaktır |
Tartışma oturumlarını destekleyici kısa filmler ve popüler gazetelerden/dergilerden okuma metinleri olacaktır |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Ödev | 6 | 30 |
Sunum/Jüri | 5 | 70 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) | 6 | - |
Total: | 17 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 6 | 2 | 12 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 5 | 10.6 | 53 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 6 | 3 | 18 |
Toplam İş Yükü (saat): | 125 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 |
OC1 | 1 | ||||
OC2 | 1 | ||||
OC3 | 1 | ||||
OC4 | 2 |