DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Gerçek Zamanlı Sistemler Projesi |
MTE 435 |
Güz |
03+02+00 |
Seçmeli |
4 |
8 |
Akademik Birim: |
Mekatronik Mühendisliği Bölümü |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Mikrodenetleyicilerin ve Assembly programlamanın temel kavramları |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
- - |
Dersin Amacı: |
Öğrencileri gerçek zamanlı sistemlerin analizi ve modellenmesi ile tanıştırmak ve onlara çok duyuculu ortamlarda veri toplayabilen ve işleyebilen gerçek zamanlı sistemlerin tasarımı ve çoklu görevlerin çizelgelenmesi ile ilgili yetiler kazandırmak. |
Dersin İçeriği: |
Gerçek zamanlı sistemlerin özellikleri ve sınıflandırılmaları; gerçek zamanlı işletim sistemleri; gerçek zamanlı sistemlerin modellenmesi ve doğrulanması, eşzamanlama, arayüzleme, zamansal doğruluk; gerçek zamanlı görevlerin çizelgelenmesi ve olabilirlik sınamaları; sınama, gerçek zamanda haberleşme. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Gerçek zamanlı sistemlerdeki zaman ve kaynak kısıtları hakkında bilgi
- 2- Gerçek zamanlı programlama için geliştirilmiş programlama dillerinin temelleri hakkında bilgi
- 3- Gerçek zamanlı işletim sistemlerini kullanabilme ve yapılandırabilme
- 4- Gerçek zamanlı uygulamalar için gerçek zamanlı programlama dillerini kullanabilma
- 5- Gerçek zamanlı sistemleri gerçekçi zaman ve kaynak sınırlamaları açısından analiz etme ve doğrulama becerisi.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Tüm dönemi kapsayan bir projenin denetimi ve mentorluğu |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Giriş ve Temel Kavramlar |
|
2 |
Gerçek zamanlı sistemlerin özellikleri ve sınıflandırılmaları |
|
3 |
Proje önerisi ve planlama |
|
4 |
Proje başlangıç toplantıları |
|
5 |
Analiz ve doğrulama |
|
6 |
Analiz ve doğrulama |
|
7 |
Analiz ve doğrulama |
|
8 |
Donanım tasarımı |
|
9 |
Donanım tasarımı |
|
10 |
Yazılım tasarımı |
|
11 |
Yazılım tasarımı |
|
12 |
Entegrasyon ve sınama |
|
13 |
Entegrasyon ve sınama |
|
14 |
Proje sunumları ve değerlendirme |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
DİĞER KAYNAKLAR
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Proje |
1 |
50 |
Aplikasyonlar (Laboratuvarlar) |
4 |
20 |
Proje Raporları |
1 |
30 |
Total: |
6 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 5 | 70 |
Proje | 1 | 80 | 80 |
Diğer Uygulamalara Hazırlık | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü (saat): | 200 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
PY12 |
OC1 |
2 |
2 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
2 |
2 |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
3 |
3 |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC4 |
|
3 |
3 |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC5 |
|
|
3 |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek