| Akademik Birim: | Mekatronik Mühendisliği Bölümü | 
  
    | Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim | 
  
    | Ön Koşullar | - | 
  
    | Öğrenim Dili: | İngilizce | 
  
    | Dersin Düzeyi: | Lisans | 
  
    | Dersin Koordinatörü: | - - | 
		  
		| Dersi Veren(ler): | Özkan Karabacak | 
	
  
    | Dersin Amacı: | Bu derste, doğrusal çok değişkenli sistemlerin incelenmesinde kullanılan yöntemlerin tanıtılması ve ilgili proje çalışmalarında uygulanması hedeflenmektedir. | 
  
    | Dersin İçeriği: | Doğrusal çok değişkenli sistemlerin çözümleri, transfer fonksiyionu, kararlılık koşulları, periyodik sistemler, kontroledilebilirlik, gözlenebilirlik, Kalman ayrışımı, gözlemci ve kontrolcü tasarımı | 
  
    | Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): | 1- 1) Doğrusal çok değişkenli sistemleri modelleyebilme2- Doğrusal çok değişkenli sistemlerin olası davranış tiplerini betimleyip sebeplerini açıklayabilme3- Doğrusal çok değişkenli sistemler için gözleyici ve kontrolcü tasarımına ilişkin temel yöntemleri anlayabilme4- Doğrusal sistemlerin bilgisayar destekli incelenmesini gerçekleştirebilir5- Doğrusal sistemlerin bilgisayar destekli tasarımını gerçekleştirebilir
 | 
    
    | Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Yüz yüze eğitim | 
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
	| 1 | Doğrusal Çok Değişkenli Sistemlere Giriş |  | 
	| 2 | Temel çözüm tipleri, transfer fonksiyonu, temel özellikler |  | 
	| 3 | Proje I (Çok değişkenli bir sistemin temel analizi) | MATLAB Control Systems Toolbox incelenmeli | 
	| 4 | Kararlılık koşulları |  | 
	| 5 | Periyodik sistemler |  | 
	| 6 | Proje II (Kararlılık Belirleme) |  | 
	| 7 | Kontroledilebilirlik-Gözlenebilirlik |  | 
	| 8 | Kalmam Ayrışımı |  | 
	| 9 | Proje III (Kontroledilebilirlik-Gözlenebilirlik Belirleme) |  | 
	| 10 | Kontrolcü tasarımı |  | 
	| 11 | Proje IV (Kontrolcü tasarımı) |  | 
	| 12 | Gözleyici tasarımı |  | 
	| 13 | Proje V (Gözleyici tasarımı) |  | 
	| 14 | Sunumlar ve Tartışma |  | 
     Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
	
	
	
		PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
		
		
| # | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | 
| OC1 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
| OC2 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
| OC3 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
| OC4 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
| OC5 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
		
		
		    Katkı Düzeyi:  1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek