DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Doğrusal Çok Değişkenli Sistemler |
MTE 453 |
Güz |
03+00+00 |
Seçmeli |
3 |
5 |
Akademik Birim: |
Mekatronik Mühendisliği Bölümü |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
- |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Özkan Karabacak |
Dersi Veren(ler): |
Özkan Karabacak |
Dersin Amacı: |
Bu derste, doğrusal çok değişkenli sistemlerin incelenmesinde kullanılan yöntemlerin tanıtılması ve ilgili proje çalışmalarında uygulanması hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Doğrusal çok değişkenli sistemlerin çözümleri, transfer fonksiyionu, kararlılık koşulları, periyodik sistemler, kontroledilebilirlik, gözlenebilirlik, Kalman ayrışımı, gözlemci ve kontrolcü tasarımı |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- 1) Doğrusal çok değişkenli sistemleri modelleyebilme
- 2- Doğrusal çok değişkenli sistemlerin olası davranış tiplerini betimleyip sebeplerini açıklayabilme
- 3- Doğrusal çok değişkenli sistemler için gözleyici ve kontrolcü tasarımına ilişkin temel yöntemleri anlayabilme
- 4- Doğrusal sistemlerin bilgisayar destekli incelenmesini gerçekleştirebilir
- 5- Doğrusal sistemlerin bilgisayar destekli tasarımını gerçekleştirebilir
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Yüz yüze eğitim |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Doğrusal Çok Değişkenli Sistemlere Giriş |
|
2 |
Temel çözüm tipleri, transfer fonksiyonu, temel özellikler |
|
3 |
Proje I (Çok değişkenli bir sistemin temel analizi) |
MATLAB Control Systems Toolbox incelenmeli |
4 |
Kararlılık koşulları |
|
5 |
Periyodik sistemler |
|
6 |
Proje II (Kararlılık Belirleme) |
|
7 |
Kontroledilebilirlik-Gözlenebilirlik |
|
8 |
Kalmam Ayrışımı |
|
9 |
Proje III (Kontroledilebilirlik-Gözlenebilirlik Belirleme) |
|
10 |
Kontrolcü tasarımı |
|
11 |
Proje IV (Kontrolcü tasarımı) |
|
12 |
Gözleyici tasarımı |
|
13 |
Proje V (Gözleyici tasarımı) |
|
14 |
Sunumlar ve Tartışma |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
W.J. Rugh, Linear System Theory 2ed., Pearson, 2004.
L.P. Hespanha, Linear Systems Theory 2ed, Princeton University Press, 2018 |
DİĞER KAYNAKLAR
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Proje |
5 |
75 |
Sunum/Jüri |
1 |
25 |
Total: |
6 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 5 | 12 | 60 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 1 | 23 | 23 |
Toplam İş Yükü (saat): | 125 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
PY12 |
OC1 |
3 |
3 |
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
3 |
3 |
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
3 |
3 |
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC4 |
3 |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC5 |
3 |
3 |
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek