DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Litosfer CIV 106 Bahar 03+00+00 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: İnşaat Mühendisliği
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar -
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Salih Tileylioğlu
Dersin Amacı: Bu ders yaşama olanak sağlayan ve devam etmesine destek veren yer kabuğunun çeşitli yönlerinin incelenmesini amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Proje 1: Yapılı çevre için destek

Proje 2: Kayaç ve Topraklara Yönelik Litosferin Kompozisyonu

Proje 3: Plaka Tektoniği

Proje 4: Erozyon

Proje 5: Yeraltı suyu

Proje 6: Enerji Kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurabilecektir
  • 2- Analiz yapabilme ve kararlara ulaşmak için ekiplerde etkin ve saygılı bir şekilde çalışabilme yeteneğini geliştirecek
  • 3- Doğal süreçlerin önemini ve çevreyi şekillendirme ve değiştirme şeklini tanımlayabilecektir
  • 4- Doğal süreçlerin ve zeminin inşaat mühendisliği projeleri üzerindeki bazı etkilerini vurgulayabilecektir
  • 5- Litosferdeki çeşitli enerji kaynakları hakkında bilgi sahibi olacak ve bu kaynakların nasıl çıkarıldığının farkında olacak
  • 6- İnsanların faaliyetlerinin dünya yüzeyinin sürdürülebilirliğini nasıl etkilediği hakkında farkında olacak
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 6 modülden oluşmaktadır. Her bir modül konuyla ilgili kapsamlı bir projeden oluşmaktadır. Ortalama iki hafta sürecek olan bu projelerde önce bir giriş niteliğinde tanıtım yapılacak ve öğrencilerin sınıf içerisinde konuyu tartışmaları sağlanacaktır. Daha sonra projeyle ilgili uygulamalar (deney veya gözlemler) yapılacaktır. Öğrencilerden her proje için bir sunum ve bir rapor hazırlamaları istenmektedir. Ayrıca öğrencilerin projelerle ilgili verilen makale/kitap bölümlerini okuyup sınıf içi tartışmalara hazır olmaları beklenmektedir. Projelerin ders değerlendirmesindeki ağırlığı


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Proje 1 Litosfer: Nihai destek -
2 Proje 1 Litosfer: Nihai destek (devam) Proje 1 raporu ve sunum hazırlanması
3 Proje 2 Litosferin Kompozisyonu: Kayalar ve Zemin Okuma ödevi ve sınıf tartışması için hazırlık
4 Proje 2 Litosferin Kompozisyonu: Kayalar ve Zemin (devam) Proje 2 raporu ve sunum hazırlanması
5 Proje 3 Tektonik Plakalar Teorisi Okuma ödevi ve sınıf tartışması için hazırlık
6 Proje 3 Tektonik Plakalar Teorisi (devam) Proje 3 raporu ve sunum hazırlanması
7 Ders tekrarı
8 Proje 4 Erozyon Okuma ödevi ve sınıf tartışması için hazırlık
9 Proje 4 Erozyon (devam) Proje 4 raporu ve sunum hazırlanması
10 Proje 5 Yeraltı suyu Okuma ödevi ve sınıf tartışması için hazırlık
11 Proje 5 Yeraltı suyu (devam) Proje 5 raporu ve sunum hazırlanması
12 Proje 6 Enerji Kaynakları Okuma ödevi ve sınıf tartışması için hazırlık
13 Proje 6 Enerji Kaynakları (devam) Proje 6 raporu ve sunum hazırlanması
14 Ders konularının tekrarı ve özeti -


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

• Engineering Geology, by F.G. Bell, 2nd Edition, Elsevier
• Foundations of Engineering Geology, by T. Waltham, 3rd Edition, Taylor&Francis
• Energy for Future Presidents, by Richard A. Muller W. W. Norton & Company; 1 edition (April 22, 2013)
ISBN:0393345106


DİĞER KAYNAKLAR

• https://www.usgs.gov (Ders konuları ve daha fazlası hakkında geniş bilgiler içermektedir)
• https://www.afad.gov.tr (Türkiye’deki jeolojik tehlikelerle ilgili bilgiler içermektedir)


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 12 10
Proje Raporları 6 45
Proje Sunumları (Öğretim Elemanı tarafından değerlendirilme) 6 40
Proje Sunumları (Akranlar tarafından değerlendirilme) 6 5
Total: 30 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Öğretim Elemanlarının Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar6212
Öğrencilerin Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar6424
Öğrencilerin Etkin olduğu Sınıf Dışı Çalışmalar61484
Proje Raporlarının Sunumu616
Toplam İş Yükü (saat):126


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OC1               2          
OC2   1         2            
OC3 2         1              
OC4 2         1              
OC5           1           1  
OC6                       2