Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Akışkan Davranışlarının İncelenmesi | CIV 242 | Bahar | 03+00+02 | Seçmeli | 4 | 6 |
Akademik Birim: | İnşaat Mühendisliği |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | - |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Gökhan KİRKİL |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilerle akışkanlar mekaniğinin temel prensiplerini tartıştıktan sonra bu prensiplerin suyun sıvı formuna uygulanmasıdır. |
Dersin İçeriği: | Proje-1: Akışkan özellikleri, Proje-2: Hidrostatik Proje-3: Akışkan kinematiği, analiz metodları Proje-4: Akışkan dinamiği, süreklilik, momentum ve enerji denklemleri ve tatbiki Proje-5: Boyutsal analiz, benzerlik ve modelleme |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders 5 modülden oluşmaktadır. 2 veya 3 haftadan oluşan her modülde ilk hafta ders anlatımından sonra uygulamalar (deney veya gözlem) yolu ile kavramların içselleştirilmesi sağlanır. Son olarak da öğrencilerin bir proje yaparak her modülde öğrendikleri kavramları bir projede uygulayarak anlatmaları istenir. Uygulamaların ders değerlendirmesindeki ağırlığı , projenin ise dir. Proje değerlendirmesinde luk kısım proje raporu ve sunum değerlendirilmesi olarak dersi veren hoca tarafından yapılırken, %5 lik kısım akran değerlendirilmesi şeklinde yapılır. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | A1: Akışkan tanımı, fiziksel özellikler, vizkosite, yoğunluk, yüzey gerilimi kavramlarının anlatılması, su-nişasta deneyi uygulaması | Ders anlatımı, okuma ödevleri |
2 | A2: Akışkan özellikleri ile ilgili proje sunumları | Proje sunumları |
3 | B1: Hidrostatik hesaplar, basınç değişimleri. Batan cisimler ile ilgili hesaplar. Hidrostatik basınç ölçümleri ile ilgili uygulamalar | Konu anlatımı, okuma ödevleri |
4 | B2: Hidrostatik ile ilgili proje sunumları | Proje sunumları |
5 | C1: Kinematik. Heleshaw table kullanımı | Kinematik konu anlatımı |
6 | C2: Velocity fields, streamlines, streaklines, pathlines ile ilgili uygulamalar. | Uygulamalar |
7 | C3: Proje sunumları ve fikir alışverişi | Proje sunumları |
8 | Değerlendirme | |
9 | D1: Akışkan dinamiği konu anlatımı. Reynolds Transport Theorem, kütle, momentum ve enerji korunumu kanunları | Konu anlatımı, okuma ödevleri |
10 | D2: Overflow deneyi, düz tabaka üzerine etkiyen kuvvetler. Proje tanıtımı | Uygulamalar |
11 | D3: Proje sunumları, fikir alış verişi | Proje sunumları |
12 | E1: Dimensional analysis, modelleme ve benzerlik konu anlatımı | Konu anlatımı, okuma ödevleri |
13 | E2: Uygulamalar, proje sunumları ve değerlendirme | Proje sunumları |
14 | Değerlendirme |
• Munson, Okiishi, Young, Fundamentals of Fluid Mechanics, Wiley. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Yazılı sunumlar (raporlar) | 4 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Proje Raporları | 4 | 10 |
Proje Sunumları (Öğretim Elemanı tarafından değerlendirilme) | 4 | 10 |
Proje Sunumları (Akranlar tarafından değerlendirilme) | 4 | 10 |
Total: | 32 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 1.5 | 21 |
Final Sınavı | 1 | 27 | 27 |
Ara Sınavlar | 1 | 12 | 12 |
Öğretim Elemanlarının Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar | 12 | 3 | 36 |
Öğrencilerin Etkin olduğu Sınıf Dışı Çalışmalar | 12 | 3 | 36 |
Proje Raporlarının Sunumu | 12 | 1.5 | 18 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 |
OC1 | |||||||||||
OC2 | |||||||||||
OC3 | |||||||||||
OC4 | |||||||||||
OC5 |