| Akademik Birim: | İnşaat Mühendisliği | 
  
    | Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim | 
  
    | Ön Koşullar | - | 
  
    | Öğrenim Dili: | İngilizce | 
  
    | Dersin Düzeyi: | Lisans | 
  
    | Dersin Koordinatörü: | - - | 
	
  
    | Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilerin farklı zemin özelliklerini ve mühendislik davranışlarını anlamaya ve yapıların tasarımını ve yapımını ne şekilde etkileyebileceklerini anlamalarına yardımcı olmayı amaçlamaktadır. | 
  
    | Dersin İçeriği: | Proje 1: Zeminlerin karakterizasyonu 
 Proje 2: Zeminlerde faz İlişkileri
 
 Proje 3: Zeminlerde sıkıştırma
 
 Proje 4: Zeminlerde su
 
 Proje 5: Konsolidasyon oturması ve konsolidasyon süresi
 
 Proje 6: Zeminlerde düşey stres
 | 
  
    | Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): | 1- Yazılı ve sözlü olarak etkin iletişim kurabilme yeteneğini geliştirecek 2- Analiz yapabilme ve kararlara ulaşmak için ekiplerde etkin ve saygılı bir şekilde çalışabilme yeteneğini geliştirecek3- Zeminleri sınıflandırabilecek ve genel mühendislik özelliklerini ayırt edebilecek4- Zeminlerin önemli parametreleri elde etmek için laboratuvarda çeşitli testler yapabilecektir5- Laboratuvar test sonuçlarını yorumlayabilecekler6- Zeminlerde sızıntı miktarı, konsolidasyon miktarı ve zamanını ve düşey gerilme miktarını hesaplayabilecektirler
 | 
    
    | Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders 6 modülden oluşmaktadır. Her bir modül konuyla ilgili kapsamlı bir projeden oluşmaktadır. Ortalama iki hafta sürecek olan bu projelerde önce bir giriş niteliğinde tanıtım yapılacak ve öğrencilerin sınıf içerisinde konuyu tartışmaları sağlanacaktır. Daha sonra projeyle ilgili uygulamalar (deneyler, gözlemler, sonuçları analiz) yapılacaktır. Öğrencilerden her proje için bir sunum ve bir rapor hazırlamaları istenmektedir. Ayrıca öğrencilerin projelerle ilgili verilen makale/kitap bölümlerini okuyup sınıf içi tartışmalara hazır olmaları beklenmektedir. Projelerin ders değerlendirmesindeki ağırlığı U, final sınavı ders 0, derse aktif katilim   ve geri kalan %5’lik kısım akran değerlendirilmesi şeklinde yapılır. | 
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
	| 1 | Giriş | - | 
	| 2 | Proje 1: Zeminlerin Sınıflandırılması | Okuma ödevi ve sınıf tartışması için hazırlık | 
	| 3 | Proje 1: Zeminlerin Sınıflandırılması | Okuma ödevi ve sınıf tartışması için hazırlık | 
	| 4 | Proje 1: Zeminlerin Sınıflandırılması ve Proje 2: Zeminlerde Faz ilişkileri | Proje 1 raporu ve sunum hazırlanması | 
	| 5 | Proje 2: Zeminlerde Faz ilişkileri ve Proje 3: Zeminlerin sıkıştırılması | Proje 2 raporu ve sunum hazırlanması | 
	| 6 | Proje 3: Zeminlerin sıkıştırılması | Okuma ödevi ve sınıf tartışması için hazırlık | 
	| 7 | Konuların gözden geçirilmesi ve değerlendirilmesi | - | 
	| 8 | Proje 3: Zeminlerin sıkıştırılması Proje 4: Zeminlerde su | Proje 3 raporu ve sunum hazırlanması | 
	| 9 | Proje 4: Zeminlerde su | Okuma ödevi ve sınıf tartışması için hazırlık | 
	| 10 | Proje 5: Konsolidasyon | Proje 4 raporu ve sunum hazırlanması | 
	| 11 | Proje 5: Konsolidasyon | Okuma ödevi ve sınıf tartışması için hazırlık | 
	| 12 | Proje 5: Konsolidasyon ve Proje 6: Zeminlerde düşey stres | Proje 5 raporu ve sunum hazırlanması | 
	| 13 | Proje 6: Zeminlerde düşey stres | Proje 6 raporu ve sunum hazırlanması | 
	| 14 | Dersi tamamlama | - | 
     Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
	
	
	
		PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
		
		
| # | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | 
| OC1 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
| OC2 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
| OC3 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
| OC4 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
| OC5 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
| OC6 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
		
		
		    Katkı Düzeyi:  1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek