DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Zemin Özelliklerinin İncelenmesi CIV 371 Güz 03+00+04 Zorunlu 5 7
Akademik Birim: İnşaat Mühendisliği
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar -
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Salih Tileylioğlu
Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilerin farklı zemin özelliklerini ve mühendislik davranışlarını anlamaya ve yapıların tasarımını ve yapımını ne şekilde etkileyebileceklerini anlamalarına yardımcı olmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Proje 1: Zeminlerin karakterizasyonu

Proje 2: Zeminlerde faz İlişkileri

Proje 3: Zeminlerde sıkıştırma

Proje 4: Zeminlerde su

Proje 5: Konsolidasyon oturması ve konsolidasyon süresi

Proje 6: Zeminlerde düşey stres
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Yazılı ve sözlü olarak etkin iletişim kurabilme yeteneğini geliştirecek
  • 2- Analiz yapabilme ve kararlara ulaşmak için ekiplerde etkin ve saygılı bir şekilde çalışabilme yeteneğini geliştirecek
  • 3- Zeminleri sınıflandırabilecek ve genel mühendislik özelliklerini ayırt edebilecek
  • 4- Zeminlerin önemli parametreleri elde etmek için laboratuvarda çeşitli testler yapabilecektir
  • 5- Laboratuvar test sonuçlarını yorumlayabilecekler
  • 6- Zeminlerde sızıntı miktarı, konsolidasyon miktarı ve zamanını ve düşey gerilme miktarını hesaplayabilecektirler
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 6 modülden oluşmaktadır. Her bir modül konuyla ilgili kapsamlı bir projeden oluşmaktadır. Ortalama iki hafta sürecek olan bu projelerde önce bir giriş niteliğinde tanıtım yapılacak ve öğrencilerin sınıf içerisinde konuyu tartışmaları sağlanacaktır. Daha sonra projeyle ilgili uygulamalar (deneyler, gözlemler, sonuçları analiz) yapılacaktır. Öğrencilerden her proje için bir sunum ve bir rapor hazırlamaları istenmektedir. Ayrıca öğrencilerin projelerle ilgili verilen makale/kitap bölümlerini okuyup sınıf içi tartışmalara hazır olmaları beklenmektedir. Projelerin ders değerlendirmesindeki ağırlığı U, final sınavı ders 0, derse aktif katilim ve geri kalan %5’lik kısım akran değerlendirilmesi şeklinde yapılır.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş -
2 Proje 1: Zeminlerin Sınıflandırılması Okuma ödevi ve sınıf tartışması için hazırlık
3 Proje 1: Zeminlerin Sınıflandırılması Okuma ödevi ve sınıf tartışması için hazırlık
4 Proje 1: Zeminlerin Sınıflandırılması ve Proje 2: Zeminlerde Faz ilişkileri Proje 1 raporu ve sunum hazırlanması
5 Proje 2: Zeminlerde Faz ilişkileri ve Proje 3: Zeminlerin sıkıştırılması Proje 2 raporu ve sunum hazırlanması
6 Proje 3: Zeminlerin sıkıştırılması Okuma ödevi ve sınıf tartışması için hazırlık
7 Konuların gözden geçirilmesi ve değerlendirilmesi -
8 Proje 3: Zeminlerin sıkıştırılması Proje 4: Zeminlerde su Proje 3 raporu ve sunum hazırlanması
9 Proje 4: Zeminlerde su Okuma ödevi ve sınıf tartışması için hazırlık
10 Proje 5: Konsolidasyon Proje 4 raporu ve sunum hazırlanması
11 Proje 5: Konsolidasyon Okuma ödevi ve sınıf tartışması için hazırlık
12 Proje 5: Konsolidasyon ve Proje 6: Zeminlerde düşey stres Proje 5 raporu ve sunum hazırlanması
13 Proje 6: Zeminlerde düşey stres Proje 6 raporu ve sunum hazırlanması
14 Dersi tamamlama -


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

• Robert Holtz and William D. Kovacs (2010) An Introduction to Geotechnical Engineering, 2nd edition. ISBN-10: 0132496348
• Akademisyenin kendi ders notları


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 12 10
Final Sınavı 1 30
Proje Raporları 6 30
Proje Sunumları (Öğretim Elemanı tarafından değerlendirilme) 6 25
Proje Sunumları (Akranlar tarafından değerlendirilme) 6 5
Total: 31 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı177
Öğretim Elemanlarının Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar6424
Öğrencilerin Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar61166
Öğrencilerin Etkin olduğu Sınıf Dışı Çalışmalar61272
Proje Raporlarının Sunumu616
Toplam İş Yükü (saat):175


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OC1               2          
OC2   1         2            
OC3 2 2       3              
OC4 2   1   3 3 2     1      
OC5   2       2       1      
OC6   2 3   2         1