Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Zemin Özelliklerinin İncelenmesi | CIV 371 | Güz | 03+00+04 | Seçmeli | 5 | 7 |
Akademik Birim: | İnşaat Mühendisliği |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | - |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Salih Tileylioğlu |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilerin farklı zemin özelliklerini ve mühendislik davranışlarını anlamaya ve yapıların tasarımını ve yapımını ne şekilde etkileyebileceklerini anlamalarına yardımcı olmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Proje 1: Zeminlerin karakterizasyonu Proje 2: Zeminlerde faz İlişkileri Proje 3: Zeminlerde sıkıştırma Proje 4: Zeminlerde su Proje 5: Konsolidasyon oturması ve konsolidasyon süresi Proje 6: Zeminlerde düşey stres |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders 6 modülden oluşmaktadır. Her bir modül konuyla ilgili kapsamlı bir projeden oluşmaktadır. Ortalama iki hafta sürecek olan bu projelerde önce bir giriş niteliğinde tanıtım yapılacak ve öğrencilerin sınıf içerisinde konuyu tartışmaları sağlanacaktır. Daha sonra projeyle ilgili uygulamalar (deneyler, gözlemler, sonuçları analiz) yapılacaktır. Öğrencilerden her proje için bir sunum ve bir rapor hazırlamaları istenmektedir. Ayrıca öğrencilerin projelerle ilgili verilen makale/kitap bölümlerini okuyup sınıf içi tartışmalara hazır olmaları beklenmektedir. Projelerin ders değerlendirmesindeki ağırlığı U, final sınavı ders 0, derse aktif katilim ve geri kalan %5’lik kısım akran değerlendirilmesi şeklinde yapılır. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | - |
2 | Proje 1: Zeminlerin Sınıflandırılması | Okuma ödevi ve sınıf tartışması için hazırlık |
3 | Proje 1: Zeminlerin Sınıflandırılması | Okuma ödevi ve sınıf tartışması için hazırlık |
4 | Proje 1: Zeminlerin Sınıflandırılması ve Proje 2: Zeminlerde Faz ilişkileri | Proje 1 raporu ve sunum hazırlanması |
5 | Proje 2: Zeminlerde Faz ilişkileri ve Proje 3: Zeminlerin sıkıştırılması | Proje 2 raporu ve sunum hazırlanması |
6 | Proje 3: Zeminlerin sıkıştırılması | Okuma ödevi ve sınıf tartışması için hazırlık |
7 | Konuların gözden geçirilmesi ve değerlendirilmesi | - |
8 | Proje 3: Zeminlerin sıkıştırılması Proje 4: Zeminlerde su | Proje 3 raporu ve sunum hazırlanması |
9 | Proje 4: Zeminlerde su | Okuma ödevi ve sınıf tartışması için hazırlık |
10 | Proje 5: Konsolidasyon | Proje 4 raporu ve sunum hazırlanması |
11 | Proje 5: Konsolidasyon | Okuma ödevi ve sınıf tartışması için hazırlık |
12 | Proje 5: Konsolidasyon ve Proje 6: Zeminlerde düşey stres | Proje 5 raporu ve sunum hazırlanması |
13 | Proje 6: Zeminlerde düşey stres | Proje 6 raporu ve sunum hazırlanması |
14 | Dersi tamamlama | - |
• Robert Holtz and William D. Kovacs (2010) An Introduction to Geotechnical Engineering, 2nd edition. ISBN-10: 0132496348 • Akademisyenin kendi ders notları |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 12 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Proje Raporları | 6 | 30 |
Proje Sunumları (Öğretim Elemanı tarafından değerlendirilme) | 6 | 25 |
Proje Sunumları (Akranlar tarafından değerlendirilme) | 6 | 5 |
Total: | 31 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 7 | 7 |
Öğretim Elemanlarının Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar | 6 | 4 | 24 |
Öğrencilerin Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar | 6 | 11 | 66 |
Öğrencilerin Etkin olduğu Sınıf Dışı Çalışmalar | 6 | 12 | 72 |
Proje Raporlarının Sunumu | 6 | 1 | 6 |
Toplam İş Yükü (saat): | 175 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 |
OC1 | ||||||||||
OC2 | ||||||||||
OC3 | ||||||||||
OC4 | ||||||||||
OC5 | ||||||||||
OC6 |