DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Hidrolik CIV 341 Güz 03+00+02 Zorunlu 4 5
Akademik Birim: İnşaat Mühendisliği
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar -
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Gökhan KİRKİL
Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilerle hidroliğin temel prensiplerini tartıştıktan sonra bu prensiplerin İnşaat Mühendisliği’ndeki hidrolik problemlerine uygulanmasıdır.
Dersin İçeriği: Boru akışları ve enerji kayıpları (Modül 1)

Boru akışları ve boru ağları (Modül 2)

Açık kanal akışları ve uniform akış (Modül 3)

Açık kanal akışları ve hızlı değişen rejimler (Modül 4)

Açık kanal akışları ve yavaş değişen rejimler (Modül 5)
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Kapalı ve açık kanallarda enerji kayıpları, hız gibi temel değişkenleri hesaplayabilmek
  • 2- Kapalı ve açık kanallarda kesit tasarımı yapabilmek
  • 3- Kapalı ve açık kanal problemlerini bir yazılım yardımı ile modelleyebilmek ve analiz edebilmek
  • 4- Hidrolik temellerini deney yaparak anlayabilmek
  • 5- Hidrolik problemlerini projelendirerek farklı çözüm yolları bulabilmek
  • 6- Hidrolik projelerini inceleyerek sözlü ve yazılı rapor halinde sunabilme yeteneği
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 5 modülden oluşmaktadır. 2 veya 3 haftadan oluşan her modülde ilk hafta ders anlatımından sonra uygulamalar (deney veya gözlem) yolu ile kavramların içselleştirilmesi sağlanır. Son olarak da öğrencilerin bir proje yaparak her modülde öğrendikleri kavramları bir projede uygulayarak anlatmaları istenir. Uygulamaların ders değerlendirmesindeki ağırlığı , projenin ise dir. Proje değerlendirmesinde luk kısım proje raporu ve sunum değerlendirilmesi olarak dersi veren hoca tarafından yapılırken, %5 lik kısım akran değerlendirilmesi şeklinde yapılır.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 1A) Kapalı (basınçlı) akışlarda rejimin ve kayıpların belirlenmesi ile ilgili ders içi anlatım. Borularda akışlar deney düzeneğinin incelenmesi Temel kavramlar özet halinde öğrenciye ders öncesinde verilecek. Okuma listesi önerilecek.
2 1B) Boru akışları deney düzeneği Uygulamalar için rapor taslağı öğrencilere verilecek, sınıf içi uygulamalar yapılırken doldurulacak. Proje konuları ödev olarak verilecek.
3 1C) Basınçlı akışlarda proje sunumları Öğrenciler proje raporlarını sunacak. Yazılı rapor teslim edilecek. Sınıf içi tartışma ve geri besleme yapılacak.
4 2A) Boru akışları ağları konu anlatımı ve uygulama Temel kavramlar özet halinde öğrenciye ders öncesinde verilecek. Okuma listesi önerilecek.
Uygulamalar için rapor taslağı öğrencilere verilecek, sınıf içi uygulamalar yapılırken doldurulacak. Proje konuları ödev olarak verilecek.
5 2B) Boru akışları ağlar proje sunumları Öğrenciler proje raporlarını sunacak. Yazılı rapor teslim edilecek. Sınıf içi tartışma ve geri besleme yapılacak.
6 3A) Açık kanal akımları konu anlatımı Temel kavramlar özet halinde öğrenciye ders öncesinde verilecek. Okuma listesi önerilecek.
Uygulamalar için rapor taslağı öğrencilere verilecek, sınıf içi uygulamalar yapılırken doldurulacak. Proje konuları ödev olarak verilecek.
7 3B) Proje sunumları ve fikir alışverişi Öğrenciler proje raporlarını sunacak. Yazılı rapor teslim edilecek. Sınıf içi tartışma ve geri besleme yapılacak.
8 Değerlendirme -
9 4A) Açık kanallarda hızlı değişen akımlar konu anlatımı Temel kavramlar özet halinde öğrenciye ders öncesinde verilecek. Okuma listesi önerilecek.
10 4B) Hızlı değişen akımlarda uygulamalar. Proje tanıtımı Uygulamalar için rapor taslağı öğrencilere verilecek, sınıf içi uygulamalar yapılırken doldurulacak. Proje konuları ödev olarak verilecek.
11 4C) Proje sunumları, fikir alış verişi Öğrenciler proje raporlarını sunacak. Yazılı rapor teslim edilecek. Sınıf içi tartışma ve geri besleme yapılacak.
12 5A) Açık kanallarda yavaş değişen rejimler ve profiller konu anlatımı Temel kavramlar özet halinde öğrenciye ders öncesinde verilecek. Okuma listesi önerilecek.
Uygulamalar için rapor taslağı öğrencilere verilecek, sınıf içi uygulamalar yapılırken doldurulacak. Proje konuları ödev olarak verilecek.
13 5B) Uygulamalar, proje sunumları ve değerlendirme. Öğrenciler proje raporlarını sunacak. Yazılı rapor teslim edilecek. Sınıf içi tartışma ve geri besleme yapılacak.
14 Değerlendirme -


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

• Munson, Okiishi, Young, Fundamentals of Fluid Mechanics, Wiley.


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Final Sınavı 1 30
Yazılı sunumlar (raporlar) 4 10
Ara Sınavlar 1 20
Proje Raporları 4 10
Proje Sunumları (Öğretim Elemanı tarafından değerlendirilme) 4 10
Proje Sunumları (Akranlar tarafından değerlendirilme) 4 10
Total: 32 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14228
Final Sınavı11515
Ara Sınavlar11212
Öğrencilerin Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar5210
Öğrencilerin Etkin olduğu Sınıf Dışı Çalışmalar5630
Proje Raporlarının Sunumu5630
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OC1               2          
OC2   1         2            
OC3   2       3              
OC4           3              
OC5           2              
OC6   2     2