DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Ulaştırma Mühendisliği CIV 332 Bahar 02+02+00 Zorunlu 3 4
Akademik Birim: İnşaat Mühendisliği
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar -
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Salih Tileylioğlu
Dersin Amacı: Bu ders öğrencilere karayolu ve demiryolu tesislerinin planlanması ve tasarımına odaklanarak Ulaştırma Mühendisliğinin temel bileşenlerini araştırmayı ve öğretmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Proje 1 Planlama: Anket ve saha çalışması

Proje 2 Planlama: Kapasite

Proje 3 Geometrik Tasarım: 2D modelleme (plan, profil, kesitler)

Proje 4 Kavşak ve Kavşak Tasarımı

Proje 5 Hafriyat

Proje 6 Karayolu ve demiryolu elemanlarının tasarımı
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Yazılı ve sözlü formları etkin bir şekilde iletişim kurabilme
  • 2- Analiz yapabilme ve kararlara ulaşmak için ekiplerde etkin ve saygılı bir şekilde çalışabilme yeteneğini geliştirecek
  • 3- Ulaştırmada sürdürülebilir uygulamaların farkında olacaktır
  • 4- Saha çalışmaları yaparak, taşıt ve insan özelliklerini dikkate alarak karayolu ve demiryolu taşıtlarının hareketini modelleyebilecektir
  • 5- Karayolu hizalaması ile ilgili temel kavramları, karayolları ve demiryolu hatlarının temel elemanlarını tanımlayabilecektir
  • 6- Karayolları ve demiryolu hatlarının yatay ve dikey hizalama elemanlarının tasarım özelliklerinin farkında olacaktır
  • 7- Karayolu ve demiryolu hatlarının tasarım ilkeleri hakkında farkında olacak ve standartlarını kullanabilecektir
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 6 modülden oluşmaktadır. Her bir modül konuyla ilgili kapsamlı bir projeden oluşmaktadır. Ortalama iki hafta sürecek olan bu projelerde önce bir giriş niteliğinde tanıtım yapılacak ve öğrencilerin sınıf içerisinde konuyu tartışmaları sağlanacaktır. Daha sonra projeyle ilgili uygulamalar (gözlem veya saha çalışmaları) yapılacaktır. Öğrencilerden her proje için bir sunum ve bir rapor hazırlamaları istenmektedir. Ayrıca öğrencilerin projelerle ilgili verilen makale/kitap bölümlerini okuyup sınıf içi tartışmalara hazır olmaları beklenmektedir. Projelerin ders değerlendirmesindeki ağırlığı U, final sınavı ders 0, derse aktif katilim ve geri kalan %5’lik kısım akran değerlendirilmesi şeklinde yapılır.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş + Planlama: Anket ve Saha Çalışması -
2 Proje 1 Planlama: Anket ve Saha Çalışması Proje 1 raporu ve sunum hazırlanması
3 Proje 2 Planlama: Kapasite Okuma ödevi ve sınıf tartışması için hazırlık
4 Proje 2 Planlama: Kapasite (devam)+ Proje 3 Geometrik Tasarım Proje 2 raporu ve sunum hazırlanması
5 Proje 3 Geometrik Tasarım Okuma ödevi ve sınıf tartışması için hazırlık
6 Proje 3 Geometrik Tasarım Proje 3 raporu ve sunum hazırlanması
7 Konuların gözden geçirilmesi ve değerlendirilmesi -
8 Proje 4 Kavşak Tasarımı Okuma ödevi ve sınıf tartışması için hazırlık
9 Proje 4 Kavşak Tasarımı Proje 4 raporu ve sunum hazırlanması
10 Proje 5 Hafriyat Okuma ödevi ve sınıf tartışması için hazırlık
11 Proje 5 Hafriyat Proje 5 raporu ve sunum hazırlanması
12 Proje 6 Karayolu ve Demiryolu elemanlarının tasarımı Okuma ödevi ve sınıf tartışması için hazırlık
13 Proje 6 Karayolu ve Demiryolu elemanlarının tasarımı Proje 6 raporu ve sunum hazırlanması
14 Final sınavı -


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

• Fundamentals of road design. Wolfgang Kühn, WIT Press, 2013.
• Railway management and engineering. V. A. Profillidis, Routledge; 4th edition, 2016.
• A Policy on Geometric Design of Highways and Streets. The Green Book, The American Association of State Highway and Transportation Officials (AASHTO), 7th Edition, 2018.
• Fundamentals of Transportation Engineering, A Multimodal Systems Approach. Jon D. Fricker and Robert K. Whitford, Pearson Education, Inc., 2004.
• Karayolu Mühendisliği. Nadir Yayla, Birsen Yayınevi, 2002.
• Demiryolu. Güngör Evren ve Selim Dündar, Birsen Yayınevi, 2016.
• Toprak İşleri. Güngör Evren ve Selim Dündar, Birsen Yayınevi, 2016.
• Karayolu Mühendisliği ve Tasarımı. Baha Vural Kök, Nobel Akademik Yayıncılık, 2019.


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 12 10
Final Sınavı 1 30
Proje Raporları 6 30
Proje Sunumları (Öğretim Elemanı tarafından değerlendirilme) 6 25
Proje Sunumları (Akranlar tarafından değerlendirilme) 6 5
Total: 31 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı11313
Öğretim Elemanlarının Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar61.59
Öğrencilerin Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar6424
Öğrencilerin Etkin olduğu Sınıf Dışı Çalışmalar6848
Proje Raporlarının Sunumu616
Toplam İş Yükü (saat):100


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OC1               2          
OC2   1         2            
OC3                       2 1
OC4   2 2 2 2 2              
OC5 2 1 1                    
OC6   2     2                
OC7     2