DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Su Kaynakları Mühendisliği CIV 342 Bahar 02+02+00 Zorunlu 3 4
Akademik Birim: İnşaat Mühendisliği
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar -
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Gökhan KİRKİL
Dersin Amacı: Bu ders inşaat mühendisliği uygulamalarında su kaynakları kavramlarını kapsamaktadır. Genel Eğitimin amacı, su kaynakları gelişimini ve gerekli metodolojileri anlamak ve matematik, fen ve mühendislik bilgilerini su kaynakları problemlerinin çözümünde uygulama becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Aşağıdaki ana konular ayrıntılı olarak ele alınmaktadır:

• Su kaynakları yönetimi,

• Hidroloji,

• Yeraltı suyu hidrolojisi,

• Barajlar ve rezervuarlar,

• Dolusavak ve enerji dağıtım yapıları,

• Derivasyon savakları,

• Hidroelektrik santralleri,

• Su temini ve dağıtımı ve

• Atık su ve yağmursuyu toplama ve uzaklaştırma.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Hidrolojik proses kavramlarını açıklar, hidrograf özelliklerini tanımlar, yağmur suyu verilerini analiz eder ve birim hidrograf geliştirir,
  • 2- Su verilerini derleyin ve uygun yöntemleri kullanarak analiz eder,
  • 3- Su kaynakları projelerini tartışır ve açıklar. Su kaynakları sorunlarını tespit etmek ve çözmek,
  • 4- Su kaynakları ilkelerine dayalı temel su yapıları tasarlayabilecek,
  • 5- Su temini, atık su ve yağmur suyu toplama sistemleri kavramlarını açıklar,
  • 6- Tasarım iletim hatları, yerçekimi hatları, fırtına kanalizasyon ve sıhhi kanalizasyon sistemleri açıklar,
  • 7- Su kaynakları ile ilgili güncel konulardan birini araştırma denemesi formatında açıklar.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 5 modülden oluşmaktadır. 2 veya 3 haftadan oluşan her modülde ilk hafta ders anlatımından sonra uygulamalar (deney veya gözlem) yolu ile kavramların içselleştirilmesi sağlanır. Son olarak da öğrencilerin bir proje yaparak her modülde öğrendikleri kavramları bir projede uygulayarak anlatmaları istenir. Uygulamaların ders değerlendirmesindeki ağırlığı , projenin ise dir. Proje değerlendirmesinde luk kısım proje raporu ve sunum değerlendirilmesi olarak dersi veren hoca tarafından yapılırken, %5 lik kısım akran değerlendirilmesi şeklinde yapılır.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 1A) YÜZEY VE YERALTI SUYU HİDROLOJİSİ Temel kavramlar özet halinde öğrenciye ders öncesinde verilecek. Okuma listesi önerilecek.
2 1B) Uygulamalar Uygulamalar için rapor taslağı öğrencilere verilecek, sınıf içi uygulamalar yapılırken doldurulacak. Proje konuları ödev olarak verilecek.
3 1C) Hidrolojide proje sunumları Öğrenciler proje raporlarını sunacak. Yazılı rapor teslim edilecek. Sınıf içi tartışma ve geri besleme yapılacak.
4 2A) BARAJLAR, REZERVUARLAR VE EKLERİ Temel kavramlar özet halinde öğrenciye ders öncesinde verilecek. Okuma listesi önerilecek. Uygulamalar için rapor taslağı öğrencilere verilecek, sınıf içi uygulamalar yapılırken doldurulacak. Proje konuları ödev olarak verilecek.
5 2B) Uygulamalar ve sunumlar Öğrenciler proje raporlarını sunacak. Yazılı rapor teslim edilecek. Sınıf içi tartışma ve geri besleme yapılacak.
6 3A) ÇEŞİTLİ WEİRLER VE KÜÇÜK HİDROLİK ENERJİ SANTRALLERİ Temel kavramlar özet halinde öğrenciye ders öncesinde verilecek. Okuma listesi önerilecek. Uygulamalar için rapor taslağı öğrencilere verilecek, sınıf içi uygulamalar yapılırken doldurulacak. Proje konuları ödev olarak verilecek.
7 3B) Uygulamalar Öğrenciler proje raporlarını sunacak. Yazılı rapor teslim edilecek. Sınıf içi tartışma ve geri besleme yapılacak.
8 3C) Proje sunumları ve fikir alışverişi Temel kavramlar özet halinde öğrenciye ders öncesinde verilecek. Okuma listesi önerilecek. Uygulamalar için rapor taslağı öğrencilere verilecek, sınıf içi uygulamalar yapılırken doldurulacak. Proje konuları ödev olarak verilecek.
9 4A) SU TEMİNİ VE DAĞITIMI Uygulamalar için rapor taslağı öğrencilere verilecek, sınıf içi uygulamalar yapılırken doldurulacak. Proje konuları ödev olarak verilecek.
10 4B) Uygulamalar. Proje tanıtımı Öğrenciler proje raporlarını sunacak. Yazılı rapor teslim edilecek. Sınıf içi tartışma ve geri besleme yapılacak.
11 4C) Proje sunumları, fikir alışverişi. Temel kavramlar özet halinde öğrenciye ders öncesinde verilecek. Okuma listesi önerilecek. Uygulamalar için rapor taslağı öğrencilere verilecek, sınıf içi uygulamalar yapılırken doldurulacak. Proje konuları ödev olarak verilecek.
12 5A) ATIKSU TOPLAMA VE SÖKME Öğrenciler proje raporlarını sunacak. Yazılı rapor teslim edilecek. Sınıf içi tartışma ve geri besleme yapılacak.
13 5B) Uygulamalar, proje sunumları ve değerlendirme Temel kavramlar özet halinde öğrenciye ders öncesinde verilecek. Okuma listesi önerilecek. Uygulamalar için rapor taslağı öğrencilere verilecek, sınıf içi uygulamalar yapılırken doldurulacak. Proje konuları ödev olarak verilecek.
14 Değerlendirme -


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

• Munson, Okiishi, Young, Fundamentals of Fluid Mechanics, Wiley.


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Final Sınavı 1 30
Yazılı sunumlar (raporlar) 4 10
Ara Sınavlar 1 20
Proje Raporları 4 10
Proje Sunumları (Öğretim Elemanı tarafından değerlendirilme) 4 10
Proje Sunumları (Akranlar tarafından değerlendirilme) 4 10
Total: 32 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati141.521
Final Sınavı166
Ara Sınavlar133
Öğrencilerin Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar5210
Öğrencilerin Etkin olduğu Sınıf Dışı Çalışmalar5630
Proje Raporlarının Sunumu5630
Toplam İş Yükü (saat):100


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OC1 2                        
OC2 2 1 1                    
OC3 2 1 1                    
OC4 1 1 2                    
OC5 1                        
OC6                          
OC7