Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Su Kaynakları Mühendisliği | CIV 342 | Bahar | 02+02+00 | Seçmeli | 3 | 4 |
Akademik Birim: | İnşaat Mühendisliği |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | - |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Gökhan KİRKİL |
Dersin Amacı: | Bu ders inşaat mühendisliği uygulamalarında su kaynakları kavramlarını kapsamaktadır. Genel Eğitimin amacı, su kaynakları gelişimini ve gerekli metodolojileri anlamak ve matematik, fen ve mühendislik bilgilerini su kaynakları problemlerinin çözümünde uygulama becerisi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Aşağıdaki ana konular ayrıntılı olarak ele alınmaktadır: • Su kaynakları yönetimi, • Hidroloji, • Yeraltı suyu hidrolojisi, • Barajlar ve rezervuarlar, • Dolusavak ve enerji dağıtım yapıları, • Derivasyon savakları, • Hidroelektrik santralleri, • Su temini ve dağıtımı ve • Atık su ve yağmursuyu toplama ve uzaklaştırma. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders 5 modülden oluşmaktadır. 2 veya 3 haftadan oluşan her modülde ilk hafta ders anlatımından sonra uygulamalar (deney veya gözlem) yolu ile kavramların içselleştirilmesi sağlanır. Son olarak da öğrencilerin bir proje yaparak her modülde öğrendikleri kavramları bir projede uygulayarak anlatmaları istenir. Uygulamaların ders değerlendirmesindeki ağırlığı , projenin ise dir. Proje değerlendirmesinde luk kısım proje raporu ve sunum değerlendirilmesi olarak dersi veren hoca tarafından yapılırken, %5 lik kısım akran değerlendirilmesi şeklinde yapılır. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1A) YÜZEY VE YERALTI SUYU HİDROLOJİSİ | Temel kavramlar özet halinde öğrenciye ders öncesinde verilecek. Okuma listesi önerilecek. |
2 | 1B) Uygulamalar | Uygulamalar için rapor taslağı öğrencilere verilecek, sınıf içi uygulamalar yapılırken doldurulacak. Proje konuları ödev olarak verilecek. |
3 | 1C) Hidrolojide proje sunumları | Öğrenciler proje raporlarını sunacak. Yazılı rapor teslim edilecek. Sınıf içi tartışma ve geri besleme yapılacak. |
4 | 2A) BARAJLAR, REZERVUARLAR VE EKLERİ | Temel kavramlar özet halinde öğrenciye ders öncesinde verilecek. Okuma listesi önerilecek. Uygulamalar için rapor taslağı öğrencilere verilecek, sınıf içi uygulamalar yapılırken doldurulacak. Proje konuları ödev olarak verilecek. |
5 | 2B) Uygulamalar ve sunumlar | Öğrenciler proje raporlarını sunacak. Yazılı rapor teslim edilecek. Sınıf içi tartışma ve geri besleme yapılacak. |
6 | 3A) ÇEŞİTLİ WEİRLER VE KÜÇÜK HİDROLİK ENERJİ SANTRALLERİ | Temel kavramlar özet halinde öğrenciye ders öncesinde verilecek. Okuma listesi önerilecek. Uygulamalar için rapor taslağı öğrencilere verilecek, sınıf içi uygulamalar yapılırken doldurulacak. Proje konuları ödev olarak verilecek. |
7 | 3B) Uygulamalar | Öğrenciler proje raporlarını sunacak. Yazılı rapor teslim edilecek. Sınıf içi tartışma ve geri besleme yapılacak. |
8 | 3C) Proje sunumları ve fikir alışverişi | Temel kavramlar özet halinde öğrenciye ders öncesinde verilecek. Okuma listesi önerilecek. Uygulamalar için rapor taslağı öğrencilere verilecek, sınıf içi uygulamalar yapılırken doldurulacak. Proje konuları ödev olarak verilecek. |
9 | 4A) SU TEMİNİ VE DAĞITIMI | Uygulamalar için rapor taslağı öğrencilere verilecek, sınıf içi uygulamalar yapılırken doldurulacak. Proje konuları ödev olarak verilecek. |
10 | 4B) Uygulamalar. Proje tanıtımı | Öğrenciler proje raporlarını sunacak. Yazılı rapor teslim edilecek. Sınıf içi tartışma ve geri besleme yapılacak. |
11 | 4C) Proje sunumları, fikir alışverişi. | Temel kavramlar özet halinde öğrenciye ders öncesinde verilecek. Okuma listesi önerilecek. Uygulamalar için rapor taslağı öğrencilere verilecek, sınıf içi uygulamalar yapılırken doldurulacak. Proje konuları ödev olarak verilecek. |
12 | 5A) ATIKSU TOPLAMA VE SÖKME | Öğrenciler proje raporlarını sunacak. Yazılı rapor teslim edilecek. Sınıf içi tartışma ve geri besleme yapılacak. |
13 | 5B) Uygulamalar, proje sunumları ve değerlendirme | Temel kavramlar özet halinde öğrenciye ders öncesinde verilecek. Okuma listesi önerilecek. Uygulamalar için rapor taslağı öğrencilere verilecek, sınıf içi uygulamalar yapılırken doldurulacak. Proje konuları ödev olarak verilecek. |
14 | Değerlendirme | - |
• Munson, Okiishi, Young, Fundamentals of Fluid Mechanics, Wiley. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Yazılı sunumlar (raporlar) | 4 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Proje Raporları | 4 | 10 |
Proje Sunumları (Öğretim Elemanı tarafından değerlendirilme) | 4 | 10 |
Proje Sunumları (Akranlar tarafından değerlendirilme) | 4 | 10 |
Total: | 32 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 1.5 | 21 |
Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Öğrencilerin Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar | 5 | 2 | 10 |
Öğrencilerin Etkin olduğu Sınıf Dışı Çalışmalar | 5 | 6 | 30 |
Proje Raporlarının Sunumu | 5 | 6 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat): | 100 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | PY13 |
OC1 | 2 | ||||||||||||
OC2 | 2 | 1 | 1 | ||||||||||
OC3 | 2 | 1 | 1 | ||||||||||
OC4 | 1 | 1 | 2 | ||||||||||
OC5 | 1 | ||||||||||||
OC6 | |||||||||||||
OC7 |