Akademik Birim: |
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Taner ARSAN & Funda SAMANLIOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Nihat BERKER |
Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı öğrencilere mühendislik için gerekli matematiksel altyapıyı (türev, integral, lineer denklem sistemleri, lineer diferansiyel denklemler) vermektir. |
Dersin İçeriği: |
• Türev ve integralin mühendislik uygulamaları,
• Birinci mertebeden adi diferansiyel denklemler ve uygulamaları
• Lineer denklem sistemleri
• Yüksek mertebeden adi diferansiyel denklemler |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Matematiksel modelleme
- 2- Mühendislik problemlerine analitik çözümler bulabilme
- 3- Mühendislik problemlerinin çözümünde bilgisayar paket programlarını kullanabilme
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders 4 modülden oluşmaktadır. Her modül, ders anlatımı, grup çalışması ve öğrenci sunum ve değerlendirmelerinden oluşmaktadır. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
A.1) Matematiksel modelleme. Türev ve integral içeren mühendislik problemleri. Temel türev ve integral araçları. |
Konunun teorik çerçevesi ve temel bilgiler ders öncesinde öğrencilere verilecek, ve proje problemleri dağıtılacaktır. Projeler konusunda yönlendirme ve ileri araştırma kaynakları derste verilecektir. |
2 |
A.2) Web kaynakları ve ssembolik/sayısal hesaplama araçları ile analitik ve nümerik integrasyon. Mühendislik problemlerine uygulamalar ve hata duyarlılığı problemleri. |
Öğrenciler ders projeleri ile ilgili bir ön rapor ve yol haritası ile geleceklerdir. Derste ön rapor için kritik verilecek ve ilerlemeleri için yol gösterilecektir. |
3 |
A.3) Tartışma ve proje sunumları |
Öğrenciler proje problemlerini sunacaklar, hesaplama araçlarını nasıl kullandıklarını göstereceklerdir. Kritik verilecek ve nihai rapor sunulacaktır. |
4 |
B.1) Diferansiyel denklem kavramı, üstel artış ve azalma, uygulamalar (örn. radyoaktif sönümlenme) |
Konunun teorik çerçevesi ve temel bilgiler ders öncesinde öğrencilere verilecek, ve proje problemleri dağıtılacaktır. Projeler konusunda yönlendirme ve ileri araştırma kaynakları derste verilecektir. |
5 |
B.2) Kalitatif çözümler, asimptotik davranış. Vektör alanlarının bilgisayar araçları ile gösterimi, birinci mertebe denklemlerin kalitatif çözümleri (örn. Lojistik artım). |
Öğrenciler ders projeleri ile ilgili bir ön rapor ve yol haritası ile geleceklerdir. Derste ön rapor için kritik verilecek ve ilerlemeleri için yol gösterilecektir. |
6 |
B.3) Tartışma ve proje sunumları |
Öğrenciler proje problemlerini sunacaklar, hesaplama araçlarını nasıl kullandıklarını göstereceklerdir. Kritik verilecek ve nihai rapor sunulacaktır. |
7 |
Genel tekrar ve değerlendirme |
Sınıf çalışması |
8 |
C.1) Mühendislik problemlerinin lineer denklem sistemleri cinsinden ifade edilmesi. Lineer sistemlerin çözülebilirliği. |
Konunun teorik çerçevesi ve temel bilgiler ders öncesinde öğrencilere verilecek, ve proje problemleri dağıtılacaktır. Projeler konusunda yönlendirme ve ileri araştırma kaynakları derste verilecektir. |
9 |
C.2) Lineer sistemlerin bilgisayar kullanılarak çözümü (MATLAB). Özdeğerler, özvektörler, köşegenleştirme. |
Öğrenciler ders projeleri ile ilgili bir ön rapor ve yol haritası ile geleceklerdir. Derste ön rapor için kritik verilecek ve ilerlemeleri için yol gösterilecektir. |
10 |
C.3) Tartışma ve proje sunumları. |
Öğrenciler proje problemlerini sunacaklar, hesaplama araçlarını nasıl kullandıklarını göstereceklerdir. Kritik verilecek ve nihai rapor sunulacaktır. |
11 |
D.1) 2. Mertebeden diferansiyel denklemler içeren mühendislik problemleri (örn. Salınımlar ve rezonans). Çözüm metotları, salınımlı ve salınımsız durumlar, asimptotik davranış (büyüme ve sönümlenme). Bilgisayar araçları (MATLAB) ile çözümleri çizdirme. Başlangıç koşullarına bağlılık. |
Konunun teorik çerçevesi ve temel bilgiler ders öncesinde öğrencilere verilecek, ve proje problemleri dağıtılacaktır. Projeler konusunda yönlendirme ve ileri araştırma kaynakları derste verilecektir. |
12 |
D.2) Yüksek mertebeden diferansiyel denklemler içeren mühendislik problemleri. Matris metotları ile çözümler. |
Öğrenciler ders projeleri ile ilgili bir ön rapor ve yol haritası ile geleceklerdir. Derste ön rapor için kritik verilecek ve ilerlemeleri için yol gösterilecektir. |
13 |
D.3) Tartışma ve proje sunumları. |
Öğrenciler proje problemlerini sunacaklar, hesaplama araçlarını nasıl kullandıklarını göstereceklerdir. Kritik verilecek ve nihai rapor sunulacaktır. |
14 |
Genel tekrar ve değerlendirme |
Sınıf çalışması |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
PY12 |
OC1 |
3 |
|
3 |
|
2 |
|
|
3 |
1 |
|
|
|
OC2 |
3 |
|
3 |
|
2 |
|
|
3 |
1 |
|
|
|
OC3 |
3 |
|
3 |
|
2 |
|
|
3 |
1 |
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek