Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı Mühendislik Matematiği II | FENS 202 | Bahar | 03+02+00 | Zorunlu | 4 | 6 |
Akademik Birim: | Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | - |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Funda SAMANLIOĞLU |
Dersi Veren(ler): | Nihat BERKER |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere imühendislik için gerekli çok değişkeni fonksiyonlara ilişkin matematiksel altyapıyı (kısmi türev, gradyant, diverjans vb, optimizasyon, hacim ve yüzey integralleri, kısmi türevli diferansiyel denklemler) vermektir. |
Dersin İçeriği: | • Çok değişkenli fonksiyonlar, kısmi türevler, optimizasyon • Vektör hesabı ve uygulamaları • Hacim ve yüzey inegralleri ve uygulamaları • Diferansiyel denklemlerde ileri konular |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders 4 modülden oluşmaktadır. Her modül, ders anlatımı, grup çalışması ve öğrenci sunum ve değerlendirmelerinden oluşmaktadır. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | A.1) Çok değişkenli fonksiyonlar, görselleştirme,. Eşyükselti eğrileri ve yüzeyleri. Kısmi türevler,. Mühendislik problemlerinde lineer yaklaşım. | Konunun teorik çerçevesi ve temel bilgiler ders öncesinde öğrencilere verilecek, ve proje problemleri dağıtılacaktır. Projeler konusunda yönlendirme ve ileri araştırma kaynakları derste verilecektir. |
2 | A.2) Optimizasyon problemleri. Analitik ve nümerik çözümler. | Öğrenciler ders projeleri ile ilgili bir ön rapor ve yol haritası ile geleceklerdir. Derste ön rapor için kritik verilecek ve ilerlemeleri için yol gösterilecektir. |
3 | A.3) Tartışma ve proje sunumları | Öğrenciler proje problemlerini sunacaklar, hesaplama araçlarını nasıl kullandıklarını göstereceklerdir. Kritik verilecek ve nihai rapor sunulacaktır. |
4 | B.1) Vektör hesabı ve uygulamaları | Konunun teorik çerçevesi ve temel bilgiler ders öncesinde öğrencilere verilecek, ve proje problemleri dağıtılacaktır. Projeler konusunda yönlendirme ve ileri araştırma kaynakları derste verilecektir. |
5 | B.2) Bölümlere özel ileri konular | Öğrenciler ders projeleri ile ilgili bir ön rapor ve yol haritası ile geleceklerdir. Derste ön rapor için kritik verilecek ve ilerlemeleri için yol gösterilecektir. |
6 | B.3) Tartışma ve proje sunumları | Öğrenciler proje problemlerini sunacaklar, hesaplama araçlarını nasıl kullandıklarını göstereceklerdir. Kritik verilecek ve nihai rapor sunulacaktır. |
7 | Genel tekrar ve değerlendirme | Sınıf çalışması |
8 | C.1) Yol integralleri, yüzey integralleri ve hacim integralleri içeren mühendislik uygulamaları. Stokes theoremi. | Konunun teorik çerçevesi ve temel bilgiler ders öncesinde öğrencilere verilecek, ve proje problemleri dağıtılacaktır. Projeler konusunda yönlendirme ve ileri araştırma kaynakları derste verilecektir. |
9 | C.2) Bölümlere özel ileri konular | Öğrenciler ders projeleri ile ilgili bir ön rapor ve yol haritası ile geleceklerdir. Derste ön rapor için kritik verilecek ve ilerlemeleri için yol gösterilecektir. |
10 | C.3) Tartışma ve proje sunumları | Öğrenciler proje problemlerini sunacaklar, hesaplama araçlarını nasıl kullandıklarını göstereceklerdir. Kritik verilecek ve nihai rapor sunulacaktır. |
11 | D.1) Kısmi diferansiyel denklemler. Dalga denklemi, ısı denklemi ve Laplace denklemi ile ilgili uygulamalar. | Konunun teorik çerçevesi ve temel bilgiler ders öncesinde öğrencilere verilecek, ve proje problemleri dağıtılacaktır. Projeler konusunda yönlendirme ve ileri araştırma kaynakları derste verilecektir. |
12 | D.2) Bölümlere özel ileri konular: a) Laplace dönüşümü b) Seri çözümler (Bessel denklemi) c) Fourier serileri d) değişkenlerin ayrışımı yöntemi |
Öğrenciler ders projeleri ile ilgili bir ön rapor ve yol haritası ile geleceklerdir. Derste ön rapor için kritik verilecek ve ilerlemeleri için yol gösterilecektir. |
13 | D.3) Tartışma ve proje sunumları | Öğrenciler proje problemlerini sunacaklar, hesaplama araçlarını nasıl kullandıklarını göstereceklerdir. Kritik verilecek ve nihai rapor sunulacaktır. |
14 | Genel tekrar ve değerlendirme | Sınıf çalışması |
Thomas’s Calculus (calculus); Boyce-DiPrima (ODE); Leon(Linear Algebra) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 20 |
Yazılı sunumlar (raporlar) | 4 | 15 |
Sözlü sunumlar | 4 | 15 |
Akran değerlendirmesi/Çevreye dost, topluma duyarlı yaşamak | 4 | 5 |
Aplikasyonlar (Laboratuvarlar) | 4 | 15 |
Total: | 31 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sunum hazırlıkları (ders içi) | 14 | 1 | 14 |
Sunum hazırlıkları (ders dışı) | 6 | 5 | 30 |
Sunum | 14 | 1 | 14 |
Geridönüş Sınıf içi tartışmalar | 14 | 1 | 14 |
Sınav (Hazırlık ve sınav saati) | 1 | 36 | 36 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 |
OC1 | 3 | 3 | ||||||||||
OC2 | 3 | 3 | ||||||||||
OC3 | 2 |