DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Uygulamalı Mühendislik Matematiği II FENS 202 Bahar 03+02+00 Zorunlu 4 6
Akademik Birim: Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar -
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Funda SAMANLIOĞLU
Dersi Veren(ler): Nihat BERKER
Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere imühendislik için gerekli çok değişkeni fonksiyonlara ilişkin matematiksel altyapıyı (kısmi türev, gradyant, diverjans vb, optimizasyon, hacim ve yüzey integralleri, kısmi türevli diferansiyel denklemler) vermektir.
Dersin İçeriği: • Çok değişkenli fonksiyonlar, kısmi türevler, optimizasyon
• Vektör hesabı ve uygulamaları
• Hacim ve yüzey inegralleri ve uygulamaları
• Diferansiyel denklemlerde ileri konular
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Matematiksel modelleme
  • 2- Mühendislik problemlerine analitik çözümler bulabilme
  • 3- Mühendislik problemlerinin çözümünde bilgisayar paket programlarını kullanabilme
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 4 modülden oluşmaktadır. Her modül, ders anlatımı, grup çalışması ve öğrenci sunum ve değerlendirmelerinden oluşmaktadır.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 A.1) Çok değişkenli fonksiyonlar, görselleştirme,. Eşyükselti eğrileri ve yüzeyleri. Kısmi türevler,. Mühendislik problemlerinde lineer yaklaşım. Konunun teorik çerçevesi ve temel bilgiler ders öncesinde öğrencilere verilecek, ve proje problemleri dağıtılacaktır. Projeler konusunda yönlendirme ve ileri araştırma kaynakları derste verilecektir.
2 A.2) Optimizasyon problemleri. Analitik ve nümerik çözümler. Öğrenciler ders projeleri ile ilgili bir ön rapor ve yol haritası ile geleceklerdir. Derste ön rapor için kritik verilecek ve ilerlemeleri için yol gösterilecektir.
3 A.3) Tartışma ve proje sunumları Öğrenciler proje problemlerini sunacaklar, hesaplama araçlarını nasıl kullandıklarını göstereceklerdir. Kritik verilecek ve nihai rapor sunulacaktır.
4 B.1) Vektör hesabı ve uygulamaları Konunun teorik çerçevesi ve temel bilgiler ders öncesinde öğrencilere verilecek, ve proje problemleri dağıtılacaktır. Projeler konusunda yönlendirme ve ileri araştırma kaynakları derste verilecektir.
5 B.2) Bölümlere özel ileri konular Öğrenciler ders projeleri ile ilgili bir ön rapor ve yol haritası ile geleceklerdir. Derste ön rapor için kritik verilecek ve ilerlemeleri için yol gösterilecektir.
6 B.3) Tartışma ve proje sunumları Öğrenciler proje problemlerini sunacaklar, hesaplama araçlarını nasıl kullandıklarını göstereceklerdir. Kritik verilecek ve nihai rapor sunulacaktır.
7 Genel tekrar ve değerlendirme Sınıf çalışması
8 C.1) Yol integralleri, yüzey integralleri ve hacim integralleri içeren mühendislik uygulamaları. Stokes theoremi. Konunun teorik çerçevesi ve temel bilgiler ders öncesinde öğrencilere verilecek, ve proje problemleri dağıtılacaktır. Projeler konusunda yönlendirme ve ileri araştırma kaynakları derste verilecektir.
9 C.2) Bölümlere özel ileri konular Öğrenciler ders projeleri ile ilgili bir ön rapor ve yol haritası ile geleceklerdir. Derste ön rapor için kritik verilecek ve ilerlemeleri için yol gösterilecektir.
10 C.3) Tartışma ve proje sunumları Öğrenciler proje problemlerini sunacaklar, hesaplama araçlarını nasıl kullandıklarını göstereceklerdir. Kritik verilecek ve nihai rapor sunulacaktır.
11 D.1) Kısmi diferansiyel denklemler. Dalga denklemi, ısı denklemi ve Laplace denklemi ile ilgili uygulamalar. Konunun teorik çerçevesi ve temel bilgiler ders öncesinde öğrencilere verilecek, ve proje problemleri dağıtılacaktır. Projeler konusunda yönlendirme ve ileri araştırma kaynakları derste verilecektir.
12 D.2) Bölümlere özel ileri konular:
a) Laplace dönüşümü
b) Seri çözümler (Bessel denklemi)
c) Fourier serileri
d) değişkenlerin ayrışımı yöntemi
Öğrenciler ders projeleri ile ilgili bir ön rapor ve yol haritası ile geleceklerdir. Derste ön rapor için kritik verilecek ve ilerlemeleri için yol gösterilecektir.
13 D.3) Tartışma ve proje sunumları Öğrenciler proje problemlerini sunacaklar, hesaplama araçlarını nasıl kullandıklarını göstereceklerdir. Kritik verilecek ve nihai rapor sunulacaktır.
14 Genel tekrar ve değerlendirme Sınıf çalışması


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR



DİĞER KAYNAKLAR

Thomas’s Calculus (calculus); Boyce-DiPrima (ODE); Leon(Linear Algebra)


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 30
Final Sınavı 1 20
Yazılı sunumlar (raporlar) 4 15
Sözlü sunumlar 4 15
Akran değerlendirmesi/Çevreye dost, topluma duyarlı yaşamak 4 5
Aplikasyonlar (Laboratuvarlar) 4 15
Total: 31 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Sunum hazırlıkları (ders içi)14114
Sunum hazırlıkları (ders dışı)6530
Sunum14114
Geridönüş Sınıf içi tartışmalar14114
Sınav (Hazırlık ve sınav saati)13636
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OC1 3 3                    
OC2 3 3                    
OC3       2