DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Mühendislik Tasarım Projesi II |
FENS 402 |
Bahar |
00+08+00 |
Zorunlu |
4 |
10 |
Akademik Birim: |
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
FENS 401 Mühendislik Tasarım Projesi I |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Fabio STROPPA |
Dersin Amacı: |
Bu tasarım projesinde öğrenciler, açık uçlu, gerçekçi bir mühendislik problemine çözüm üretmek ve bunu bir ürün şeklinde gerçekleştirmek için lisans eğitimlerinde edindikleri birikimlerini kullanacaklardır. |
Dersin İçeriği: |
Son sınıf öğrencilerinin lisans eğitiminin son aşaması olan bir tasarım projesidir. Disiplinlerarası bir proje 2-4 öğrenciden oluşan bir takımla beraber alınır, ve bir veya daha çok öğretim üyesinin gözetiminde yürütülür. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Karmaşık bir mühendislik problemini tanımlama, çözüm için analiz yöntemi belirleme ve ortaya konulacak sistem veya ürünü tasarlama becerisi
- 2- Karmaşık problemin analizi ve çözümü için uygun araçları kullanma ve gerekli verileri toplama ve işleme becerisi
- 3- Proje çalışmalarına etkin bir biçimde katılma, teknik rapor yazma ve sunma becerisi
- 4- Karmaşık problemi çözerken bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi, standartlara ve etik ilkelere uygun davranma bilinci
- 5- Proje süresince proje yönetimi ve risk yönetimi planları tasarlayabilmek ve uygulayabilmek, sağlık, çevre ve güvenlik konularında farkındalık
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Takım çalışması ve vaka çalışmaları |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Proje teklifinin danışmana iletilmesi |
|
2 |
Grup-danışman görüşmesi |
|
3 |
Grup-danışman görüşmesi |
|
4 |
Grup-danışman görüşmesi |
|
5 |
Grup-danışman görüşmesi |
|
6 |
Proje ilerleme raporunun verilmesi |
|
7 |
Grup-danışman görüşmesi |
|
8 |
Grup-danışman görüşmesi |
|
9 |
Grup-danışman görüşmesi |
|
10 |
Grup-danışman görüşmesi |
|
11 |
Proje ilerleme raporunun danışmana verilmesi |
|
12 |
Grup-danışman görüşmesi |
|
13 |
Grup-danışman görüşmesi |
|
14 |
Proje raporunun ve eklerinin danışmana teslimi |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
DİĞER KAYNAKLAR
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Proje |
1 |
100 |
Total: |
1 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 10 | 8 | 80 |
Proje | 1 | 106 | 106 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat): | 240 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
OC1 |
|
2 |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
3 |
2 |
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
3 |
3 |
|
|
|
|
OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
2 |
|
|
OC5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
3 |
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Mühendislik Tasarım Projesi II |
FENS 402 |
Bahar |
00+08+00 |
Zorunlu |
4 |
10 |
Akademik Birim: |
Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
FENS 401 Mühendislik Tasarım Projesi I |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Fabio STROPPA |
Dersin Amacı: |
Bu tasarım projesinde öğrenciler, açık uçlu, gerçekçi bir mühendislik problemine çözüm üretmek ve bunu bir ürün şeklinde gerçekleştirmek için lisans eğitimlerinde edindikleri birikimlerini kullanacaklardır. |
Dersin İçeriği: |
Son sınıf öğrencilerinin lisans eğitiminin son aşaması olan bir tasarım projesidir. Disiplinlerarası bir proje 2-4 öğrenciden oluşan bir takımla beraber alınır, ve bir veya daha çok öğretim üyesinin gözetiminde yürütülür. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Karmaşık bir mühendislik problemini tanımlama, çözüm için analiz yöntemi belirleme ve ortaya konulacak sistem veya ürünü tasarlama becerisi
- 2- Karmaşık problemin analizi ve çözümü için uygun araçları kullanma ve gerekli verileri toplama ve işleme becerisi
- 3- Proje çalışmalarına etkin bir biçimde katılma, teknik rapor yazma ve sunma becerisi
- 4- Karmaşık problemi çözerken bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi, standartlara ve etik ilkelere uygun davranma bilinci
- 5- Proje süresince proje yönetimi ve risk yönetimi planları tasarlayabilmek ve uygulayabilmek, sağlık, çevre ve güvenlik konularında farkındalık
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Takım çalışması ve vaka çalışmaları |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Proje teklifinin danışmana iletilmesi |
|
2 |
Grup-danışman görüşmesi |
|
3 |
Grup-danışman görüşmesi |
|
4 |
Grup-danışman görüşmesi |
|
5 |
Grup-danışman görüşmesi |
|
6 |
Proje ilerleme raporunun verilmesi |
|
7 |
Grup-danışman görüşmesi |
|
8 |
Grup-danışman görüşmesi |
|
9 |
Grup-danışman görüşmesi |
|
10 |
Grup-danışman görüşmesi |
|
11 |
Proje ilerleme raporunun danışmana verilmesi |
|
12 |
Grup-danışman görüşmesi |
|
13 |
Grup-danışman görüşmesi |
|
14 |
Proje raporunun ve eklerinin danışmana teslimi |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
DİĞER KAYNAKLAR
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Proje |
1 |
100 |
Total: |
1 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 10 | 8 | 80 |
Proje | 1 | 106 | 106 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat): | 240 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
OC1 |
|
2 |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
3 |
2 |
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
3 |
3 |
|
|
|
|
OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
2 |
2 |
|
|
OC5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
3 |
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek