DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Mühendislik Tasarım Projesi II FENS 402 Bahar 00+08+00 Zorunlu 4 10
Akademik Birim: Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar FENS 401 Mühendislik Tasarım Projesi I
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Fabio STROPPA
Dersin Amacı: Bu tasarım projesinde öğrenciler, açık uçlu, gerçekçi bir mühendislik problemine çözüm üretmek ve bunu bir ürün şeklinde gerçekleştirmek için lisans eğitimlerinde edindikleri birikimlerini kullanacaklardır.
Dersin İçeriği: Son sınıf öğrencilerinin lisans eğitiminin son aşaması olan bir tasarım projesidir. Disiplinlerarası bir proje 2-4 öğrenciden oluşan bir takımla beraber alınır, ve bir veya daha çok öğretim üyesinin gözetiminde yürütülür.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Karmaşık bir mühendislik problemini tanımlama, çözüm için analiz yöntemi belirleme ve ortaya konulacak sistem veya ürünü tasarlama becerisi
  • 2- Karmaşık problemin analizi ve çözümü için uygun araçları kullanma ve gerekli verileri toplama ve işleme becerisi
  • 3- Proje çalışmalarına etkin bir biçimde katılma, teknik rapor yazma ve sunma becerisi
  • 4- Karmaşık problemi çözerken bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi, standartlara ve etik ilkelere uygun davranma bilinci
  • 5- Proje süresince proje yönetimi ve risk yönetimi planları tasarlayabilmek ve uygulayabilmek, sağlık, çevre ve güvenlik konularında farkındalık
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Takım çalışması ve vaka çalışmaları


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Proje teklifinin danışmana iletilmesi
2 Grup-danışman görüşmesi
3 Grup-danışman görüşmesi
4 Grup-danışman görüşmesi
5 Grup-danışman görüşmesi
6 Proje ilerleme raporunun verilmesi
7 Grup-danışman görüşmesi
8 Grup-danışman görüşmesi
9 Grup-danışman görüşmesi
10 Grup-danışman görüşmesi
11 Proje ilerleme raporunun danışmana verilmesi
12 Grup-danışman görüşmesi
13 Grup-danışman görüşmesi
14 Proje raporunun ve eklerinin danışmana teslimi


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Yoktur


DİĞER KAYNAKLAR

Yoktur


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Proje 1 100
Total: 1 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14114
Arazi Çalışması10880
Proje1106106
Sunum/Jüriye Hazırlık14040
Toplam İş Yükü (saat):240


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OC1   2 3                
OC2       3 2            
OC3           3 3        
OC4               2 2    
OC5                   3 3
Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Mühendislik Tasarım Projesi II FENS 402 Bahar 00+08+00 Zorunlu 4 10
Akademik Birim: Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar FENS 401 Mühendislik Tasarım Projesi I
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Fabio STROPPA
Dersin Amacı: Bu tasarım projesinde öğrenciler, açık uçlu, gerçekçi bir mühendislik problemine çözüm üretmek ve bunu bir ürün şeklinde gerçekleştirmek için lisans eğitimlerinde edindikleri birikimlerini kullanacaklardır.
Dersin İçeriği: Son sınıf öğrencilerinin lisans eğitiminin son aşaması olan bir tasarım projesidir. Disiplinlerarası bir proje 2-4 öğrenciden oluşan bir takımla beraber alınır, ve bir veya daha çok öğretim üyesinin gözetiminde yürütülür.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Karmaşık bir mühendislik problemini tanımlama, çözüm için analiz yöntemi belirleme ve ortaya konulacak sistem veya ürünü tasarlama becerisi
  • 2- Karmaşık problemin analizi ve çözümü için uygun araçları kullanma ve gerekli verileri toplama ve işleme becerisi
  • 3- Proje çalışmalarına etkin bir biçimde katılma, teknik rapor yazma ve sunma becerisi
  • 4- Karmaşık problemi çözerken bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi, standartlara ve etik ilkelere uygun davranma bilinci
  • 5- Proje süresince proje yönetimi ve risk yönetimi planları tasarlayabilmek ve uygulayabilmek, sağlık, çevre ve güvenlik konularında farkındalık
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Takım çalışması ve vaka çalışmaları


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Proje teklifinin danışmana iletilmesi
2 Grup-danışman görüşmesi
3 Grup-danışman görüşmesi
4 Grup-danışman görüşmesi
5 Grup-danışman görüşmesi
6 Proje ilerleme raporunun verilmesi
7 Grup-danışman görüşmesi
8 Grup-danışman görüşmesi
9 Grup-danışman görüşmesi
10 Grup-danışman görüşmesi
11 Proje ilerleme raporunun danışmana verilmesi
12 Grup-danışman görüşmesi
13 Grup-danışman görüşmesi
14 Proje raporunun ve eklerinin danışmana teslimi


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Yoktur


DİĞER KAYNAKLAR

Yoktur


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Proje 1 100
Total: 1 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14114
Arazi Çalışması10880
Proje1106106
Sunum/Jüriye Hazırlık14040
Toplam İş Yükü (saat):240


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OC1   2 3                
OC2       3 2            
OC3           3 3        
OC4               2 2    
OC5                   3 3