DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Yaz Stajı I CIV 199 Bahar 02+02+00 Zorunlu 3 4
Akademik Birim: İnşaat Mühendisliği
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar -
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: - -
Dersin Amacı: • Arazi ve topografya ölçümleri ve uygulamaları becerileri kazandırma

• Teknik çizim oluşturma ve okuyabilme becerisi kazandırma

• Bilimsel hesaplama kavramlarını kullanarak MATLAB’ta algoritma kurma ve problem çözme becerilerini kazandırma
Dersin İçeriği: • Topografya ve haritanın tanıtımları

• Ölçü birimleri, ölçek kavramı, hata hesaplamaları, poligonizasyon

• Alan ve hacim ölçümleri

• Harita çizimleri

• Teknik çizim terminolojisi ve araç-gereçleri

• Perspektif çizimler ve ölçülendirme

• Kesit çizimleri

• MATLAB programlama diline giriş

• Bilim ve mühendislik problemlerinin analizi ve algoritmasının kurulması
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Temel topografya terimlerini ve süreçlerini kavramak
  • 2- Arazinin ölçümünü yaparak alan hesaplamak ve belirli ölçekte krokisini çizebilmek
  • 3- Kot hesaplarına bağlı olarak hacim hesaplamak
  • 4- Enkesit ve boykesit planlarını çıkarmak
  • 5- Çizgi çeşitlerini kullanabilmek
  • 6- Kesit ve perspektif çizimleri yapabilmek
  • 7- bu alanın çevirisi henüz girilmemiş.
  • 8- bu alanın çevirisi henüz girilmemiş.
  • 9- MATLAB programlamanın kavramlarını tanımak
  • 10- Bilimsel ve Mühendislik problemlerinin analizi ve algoritmasını kurabilme becerisini kazandırmak
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 3 modülden oluşmaktadır. Topografya modülü 3 hafta, teknik resim modülü 3 hafta, bilim ve mühendislik hesaplaması modülü 2 hafta sürmektedir. Topografya ve teknik resim modülünden sonra raporlama ve sunum yapılacaktır. Programlama modülünden sonra yalnızca raporlama yapılacaktır. Sınıf içi ilgi-alaka toplam ders notunun 0’unu oluşturur. Yazılı ve sözlü raporlar toplam ders notunun p’ini oluşturur. p’in @’ı proje raporları, %’i mentor tarafından verilirken akran değerlendirmesi %5’ini oluşturur.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Faz 1: Topografyaya giriş, tanım ve kavramlar, ölçü-ölçek bilgileri, ölçüm hataları -
2 Faz 1: Arazi ölçümleri ve eşyükselti haritası çıkarma Keşif gezisi, öğrencilere bölgelerin gösterilmesi
3 Faz 1: Koordinat, alan ve hacim hesaplamaları, rapor yazma ve sunum yapma Sunum ve rapor yazma, sınıf içi tartışmalar
4 Faz 2: Teknik resime giriş, teknik yazı, ölçülendirme esasları, çizgi çeşitlerinin tanıtımı, kesit ve perspektif çizimleri -
5 Faz 2: Kesit ve perspektif çizimleri, izdüşüm çizimleri Sunum
6 Faz 2: Bilgisayar destekli teknik resim, AutoCAD, çizimlerin bilgisayar ortamına aktarılması, rapor yazma ve sunum yapma Sunum ve sınıf içi tartışma
7 Faz 3: MATLAB’a giriş, programın çalışma prensiplerini kavrama ve altprogramları kullanabilme, basit algoritma kurma -
8 Faz 3: Bilim veya mühendislik problemini algoritma kurarak MATLAB’da çözme, rapor yazma Rapor yazma
9
10
11
12
13
14


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR



DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 30
Proje Raporları 4 40
Proje Sunumları (Öğretim Elemanı tarafından değerlendirilme) 4 25
Proje Sunumları (Akranlar tarafından değerlendirilme) 4 5
Total: 26 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Öğretim Elemanlarının Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar15115
Öğrencilerin Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar15115
Öğrencilerin Etkin olduğu Sınıf Dışı Çalışmalar14456
Proje Raporlarının Sunumu14114
Toplam İş Yükü (saat):100


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OC1 2                        
OC2 2 3 2 2     3 2 2 2 3   2
OC3                          
OC4   3                      
OC5 1                        
OC6 2 3     3                
OC7 2     1 3                
OC8         3                
OC9         3                
OC10 2 3 2           2 2