Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Yaz Stajı I | CIV 199 | Bahar | 02+02+00 | Zorunlu | 3 | 4 |
Akademik Birim: | İnşaat Mühendisliği |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | - |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | - - |
Dersin Amacı: | • Arazi ve topografya ölçümleri ve uygulamaları becerileri kazandırma • Teknik çizim oluşturma ve okuyabilme becerisi kazandırma • Bilimsel hesaplama kavramlarını kullanarak MATLAB’ta algoritma kurma ve problem çözme becerilerini kazandırma |
Dersin İçeriği: | • Topografya ve haritanın tanıtımları • Ölçü birimleri, ölçek kavramı, hata hesaplamaları, poligonizasyon • Alan ve hacim ölçümleri • Harita çizimleri • Teknik çizim terminolojisi ve araç-gereçleri • Perspektif çizimler ve ölçülendirme • Kesit çizimleri • MATLAB programlama diline giriş • Bilim ve mühendislik problemlerinin analizi ve algoritmasının kurulması |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders 3 modülden oluşmaktadır. Topografya modülü 3 hafta, teknik resim modülü 3 hafta, bilim ve mühendislik hesaplaması modülü 2 hafta sürmektedir. Topografya ve teknik resim modülünden sonra raporlama ve sunum yapılacaktır. Programlama modülünden sonra yalnızca raporlama yapılacaktır. Sınıf içi ilgi-alaka toplam ders notunun 0’unu oluşturur. Yazılı ve sözlü raporlar toplam ders notunun p’ini oluşturur. p’in @’ı proje raporları, %’i mentor tarafından verilirken akran değerlendirmesi %5’ini oluşturur. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Faz 1: Topografyaya giriş, tanım ve kavramlar, ölçü-ölçek bilgileri, ölçüm hataları | - |
2 | Faz 1: Arazi ölçümleri ve eşyükselti haritası çıkarma | Keşif gezisi, öğrencilere bölgelerin gösterilmesi |
3 | Faz 1: Koordinat, alan ve hacim hesaplamaları, rapor yazma ve sunum yapma | Sunum ve rapor yazma, sınıf içi tartışmalar |
4 | Faz 2: Teknik resime giriş, teknik yazı, ölçülendirme esasları, çizgi çeşitlerinin tanıtımı, kesit ve perspektif çizimleri | - |
5 | Faz 2: Kesit ve perspektif çizimleri, izdüşüm çizimleri | Sunum |
6 | Faz 2: Bilgisayar destekli teknik resim, AutoCAD, çizimlerin bilgisayar ortamına aktarılması, rapor yazma ve sunum yapma | Sunum ve sınıf içi tartışma |
7 | Faz 3: MATLAB’a giriş, programın çalışma prensiplerini kavrama ve altprogramları kullanabilme, basit algoritma kurma | - |
8 | Faz 3: Bilim veya mühendislik problemini algoritma kurarak MATLAB’da çözme, rapor yazma | Rapor yazma |
9 | ||
10 | ||
11 | ||
12 | ||
13 | ||
14 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 30 |
Proje Raporları | 4 | 40 |
Proje Sunumları (Öğretim Elemanı tarafından değerlendirilme) | 4 | 25 |
Proje Sunumları (Akranlar tarafından değerlendirilme) | 4 | 5 |
Total: | 26 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Öğretim Elemanlarının Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar | 15 | 1 | 15 |
Öğrencilerin Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar | 15 | 1 | 15 |
Öğrencilerin Etkin olduğu Sınıf Dışı Çalışmalar | 14 | 4 | 56 |
Proje Raporlarının Sunumu | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat): | 100 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | PY13 |
OC1 | 2 | ||||||||||||
OC2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | |||
OC3 | |||||||||||||
OC4 | 3 | ||||||||||||
OC5 | 1 | ||||||||||||
OC6 | 2 | 3 | 3 | ||||||||||
OC7 | 2 | 1 | 3 | ||||||||||
OC8 | 3 | ||||||||||||
OC9 | 3 | ||||||||||||
OC10 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 |