DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Sanat ve Tasarım Politikaları CF 427 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 6
Akademik Birim: Görsel İletişim Tasarımı
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar -
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Nur Balkır
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
1. Sosyal adalet odaklı sanatsal pratikleri araştırmaları ve sınıf içi sunum yapmaları
2. Hem bireysel hem grup halinde yaratıcılıklarını belirli sosyal-politik bağlamlara dayandırarak kullanıp toplumsal katılım ve etkileşim içine girmeleri.
3. Stüdyo pratikleri ile akademik çalışmalar arasında bağlantı kurarak hem sosyal bilimler hem de sanat ve tasarım kuramı & tarihi üzerine çalışmaları geliştiren projeler yaratmaları
4. Çağdaş sanat ve tasarımın politik ve sosyal söylemsel eğilimleri ile inceleyerek, seçilmiş sosyal bir konu hakkında bir final projesi üzerinden kendilerinin ve toplumlarının anlayışlarına katkıda bulunmaları hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği: Sanat ve Tasarım Politikaları, estetik görüşlerin sanat ve tasarım yoluyla siyaseti nasıl tasarladığını, şekillendirdiğini ve alternatif öznellik oluşumlarını nasıl ifade ettiğini ve ortaya çıkardığını inceler. Öğrenciler, reklam ve grafik tasarım, iç ve kentsel tasarım, plastik ve performans sanatlari, fotoğraf, sinema, karma medya enstalasyonları ve sosyal medya tasarımları gibi çeşitli sanatsal ve tasarım uygulamalarında sanat ve siyaset, temsil ve özgürleştirici düşünce arasındaki karşılıklı ilişki üzerine çalışarak teorik ve pratik yaklaşımları keşfederler. Öğrenciler, final projeleri için özgün bir sanat veya tasarım projesi oluşturup analiz ederler.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Sunum / proje çalışmaları ile yaratımlarını toplumla paylaşır.
  • 2- Konu makalesi yazılım ödevleriyle ve sınıf içi diyalog yoluyla, ders konusu metinleri ve sunumları eleştirel bir şekilde yorumlar.
  • 3- Belirli bir sosyal / politik konuyu araştırır, konunun tarihsel ve eleştirel bağlamını açıklar.
  • 4- Yaratıcı eylemleri toplumsal değişim kapsamı içinde değerlendirir .
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri -Konu anlatımları ve konular üzerinde tartışma, -Ara sınav olarak iki tane konu ödevi olarak makale yazımı, -Final sınavı olarak yaratıcı sosyal proje araştırması (öğrenci tarafından seçilen bir konu üzerine)


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Derse giriş Groys, B. (2014). On Art Activism. E-Flux. pp: 1-14. ---Excerpts from Michel Foucault, Discipline and Punish Albena Yaneva, “Making the Social Hold: Towards an Actor-Network Theory of Design”
2 Estetik Diktatörlük Book X" of The Republic, Plato ---F. T. Marinetti, The Futurist Manifesto --- Excerpts from Boris Groys, The Total Art of Stalinism: Avant-Garde, Aesthetic Dictatorship, and Beyond --- Penelope Curtis, ed., Taking Positions: Figurative Sculpture and the Third Reich
3 Estetik Başkaldırı ---Screening: “Does the notion of activist art still have a meaning?” panel video with Alain Badiou. (Miguel Abreu Gallery, NYC, 10/13/2010) --- Miller, J. ‘Beyond the Middle Finger: Plato, Schiller and the Political Aesthetics of Ai Weiwei’. Critical Horizons. pp: 304–23.
4 Tasarımda Modernizm ---Pam Meecham and Julie Sheldon. Modern Art: A Critical Introduction. New York: Routledge, 2000 ---Jonathan Woodham, Twentieth-Century Design. Oxford: Oxford University Press, 1997 ---Robert Hughes, “Trouble in Utopia”
5 Avangard ---Pam Meecham and Julie Sheldon. Modern Art: A Critical Introduction. New York: Routledge, 2000 John F. Moffitt. “alchemical emblematics and the ready-mades, 1913–1923”. Alchemist of the Avant-Garde: The case of Marchel Duchamp. State University of New York Press. 2003
6 Savaş Karşıtı Yaratım ---Tristan Tzara, Dada Manifesto ---Richard Hlsenbeck and Raoul Hausmann, What is Dadaism and what does it want in Germany? ---Matthew Israel, Kill for Peace: American Artists against the Vietnam War
7 Kimlik Siyaseti Gösterimleri ---Jean- Framçois Lyotard, “The Communication of Sublime Feeling”. Lessons on the Analytic of the Sublime.Standford University Press. ---Homi Bhabha, “Beyond the Pale: Art in the Age of Multicultural Translation,” in Sussman, et al. ---Hal Foster et al., “The Politics of the Signifier: A Conversation on the Whitney Biennial,” October, Vol. 66 (Autumn 1993), Whitney Biennial, pp. 3-27.
8 Kamusal Sanat ve Tasarım ---Gregory J. Snyder, Graffiti Lives: Beyond the Tag in New York's Urban Underground --- T.V. Reed, Revolutionary Walls: Chicano/a Murals, Chicano/a Movements 2005 ----Mary Jane Jacob, et al, Culture in Action: A Public Art Program of Sculpture, pp. 16-60.
9 Duyumlananın Paylaşımı (Partition of the Sensible) ----Carl DiSalvo, excerpt from Design and Agonism ----Dunne and Raby, Design Noir: The Secret Life of Electronic Objects ---Nicolas Bourriaud, Relational Aesthetics, Dijon: Les Presses du reel, 2002, selections published in Bishop, ed., Participation, London: Whitechapel, 2006, pp. 160-171. ----Rancière, J. The Politics of Aesthetics: The Distribution of the Sensible. Distribution of the Sensible:
10 Subaltern Yaratılış / Algı --- Jonathan Katz, “‘The Senators Were Revolted’: Homophobia and the Culture Wars,” in Jones ed., Companion to Contemporary Art Since 1945, London: Blackwell, 2009, 231-248. ---Demos, T. J. Chapter 7: Out of Beirut - Mobile Histories and the Politics of Fiction. In The Migrant Image. Duke University Press. 2013 --- Dick Hebdige, “From Culture to Hegemony,” in Subcultures
11 Dijital Protesto Kültürü ---“A Cyborg Manifesto,” Donna Haraway, 1991 ---Zach Blas, “Contra-Internet,” e-flux journal #74, June 2016. ---Ricardo Dominguez, “Mayan Technologies and The Theory of Electronic Civil Disobedience”, in Bradley and Esche, eds., Art and Social Change: A Critical Reader, London: Tate, 2007, pp. 319-331.
12 Çağdaş Yaratıcı Muhalefet ---Yates McKee, Strike Art: Contemporary Art and the Post-Occupy Condition, New York: Verso, 2016, excerpt on “Occupy and the End of Socially Engaged Art” in e-flux. ---Campbell, James, The Anti-Trumps: In Their Own Words 2016. ---- Maud Newton, How Occupy Changed Contemporary Art: Molly Crabapple's altarpieces to the revolution. 2013
13 Yaratıcı Sosyal Proje Değerlendirmeleri Öğrenci Araştırma Projesi Sunumları
14 Yaratıcı Sosyal Proje Değerlendirmeleri Öğrenci Araştırma Projesi Sunumları


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

-


DİĞER KAYNAKLAR

-


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 1 25
Sunum/Jüri 1 10
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 25
Final Sınavı 1 40
Total: 4 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati16348
Sunum/Jüriye Hazırlık12020
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler10550
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar11212
Final Sınavı12020
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OC1 1 3 1 2 2 3 2 3 3 2 3
OC2 1 3 2 3 3 3 2 3 3 2 3
OC3 1 3 1 3 3 2 2 3 3 2 3
OC4 1 1 3 3 3 2 2 3 2 2 3