DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Devre Analizi I EEE 203 Güz 03+00+02 Seçmeli 4 5
Akademik Birim: Elektrik-Elektronik Mühendisliği
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar -
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Metin ŞENGÜL
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, temel devre değişkenleri, temel devre elemanları, devre çözüm tekniklerini, RL, RC, RLC devrelerinin cevaplarını ve işlemsel kuvvetlendiriciyi incelemektir.
Dersin İçeriği: Devre değişkenleri ve devre elemanları; direnç içeren basit devreler; devre analizi teknikleri; işlemsel kuvvetlendiriciler ve uygulamaları; bobin ve kondansatör içeren devrelerin analizleri: birinci dereceden RL ve RC devre cevapları, RLC devrelerin doğal ve basamak cevapları.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Temel devre büyüklüklerini tanımlayabilme becerisi,
  • 2- Temel devre elemanları ve özelliklerini açıklayabilme becerisi,
  • 3- Devre analiz tekniklerini kullanabilme becerisi,
  • 4- Thevenin ve Norton eşdeğer devrelerini elde edebilme becerisi,
  • 5- RL, RC ve RLC devrelerinin doğal ve basamak cevaplarını hesaplayabilme becerisi,
  • 6- İşlemsel kuvvetlendirici içeren devrelerin analizini yapabilme becerisi.
  • 7- Takım halinde çalışarak araştırma yapabilme, sunum hazırlayabilme ve sunum yapabilme becerisi.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 4 modülden oluşmaktadır. 3 haftadan oluşan her modülde ilk hafta ders anlatımından sonra uygulamalar (veya gözlemler) yoluyla kavramların içselleştirilmesi sağlanır. Her modülün sonunda öğrencilerin bir proje yaparak modülde öğrendikleri kavramları bir projede uygulamaları ve sunmaları istenir. Uygulamaların ders değerlendirmesindeki ağırlığı , proje değerlendirmesinde proje raporunun ağırlığı , proje sunumunun ağırlığı ve proje sunumu için akran değerlendirilmesi olur.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 A1:Temel devre büyüklükleri, temel devre elemanları, temel yasalar Temel kavramlar okuma listesi
2 A2:Temel elektrik devresi uygulaması, sınıf içi hesapların yapılması. Proje tanıtımı Uygulama rapor taslağının dağıtılması. Proje konularının verilmesi.
3 A3: Devre analiz teknikleri projesinin sunulması ve tartışılması. Proje konusunda araştırma, proje raporlarının hazırlaması.
4 B1: Thevenin ve Norton eşdeğer devreleri, kaynak dönüşümü Temel kavramlar okuma listesi
5 B2: Eşdeğer devreler uygulaması, sınıf içi hesapların yapılması. Proje tanıtımı Uygulama rapor taslağının dağıtılması. Proje konularının verilmesi.
6 B3: Maksimum güç transferi projesinin sunulması ve tartışılması. Proje konusunda araştırma, proje raporlarının hazırlaması.
7 Tekrar ve değerlendirme
8 C1: Seri-paralel bobin ve kondansatörler Temel kavramlar okuma listesi
9 C2: RL ve RC devrelerinin DC analizi uygulaması, sınıf içi hesapların yapılması. Proje tanıtımı Uygulama rapor taslağının dağıtılması. Proje konularının verilmesi.
10 C3: RLC devreleri projesinin sunulması ve tartışılması. Proje konusunda araştırma, proje raporlarının hazırlaması.
11 D1: Doğrusal işlemsel kuvvetlendirici devreleri Temel kavramlar okuma listesi
12 D2: İşlemsel kuvvetlendirici ile temel matematiksel işlemler uygulaması, sınıf içi hesapların yapılması. Proje tanıtımı Uygulama rapor taslağının dağıtılması. Proje konularının verilmesi.
13 D3: Doğrusal olmayan işlemsel kuvvetlendiricili devreler projesinin sunulması ve tartışılması Proje konusunda araştırma, proje raporlarının hazırlaması.
14 Tekrar ve değerlendirme


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Electric Circuits, James W. Nilsson, Susan A. Riedel, Pearson Education Inc., Upper Saddle River, NJ, ISBN:0-13-503165-6.


DİĞER KAYNAKLAR

Robert L. Boylestad, Introductory Circuit Analysis, Pearson-Prentice Hall, New Jersey.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 13 10
Final Sınavı 1 20
Sınıf İçi Uygulama Raporları 16 20
Proje Raporları 4 20
Proje Sunumları (Öğretim Elemanı tarafından değerlendirilme) 4 20
Proje Sunumları (Akranlar tarafından değerlendirilme) 4 10
Total: 42 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı155
Öğretim Elemanlarının Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar16116
Öğrencilerin Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar202.550
Öğrencilerin Etkin olduğu Sınıf Dışı Çalışmalar202.550
Proje Raporlarının Sunumu414
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8
OC1                
OC2                
OC3                
OC4                
OC5                
OC6                
OC7