DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Elektrik-Elektronik Mühendisliği İçin Araçlar EEE 207 Güz 01+00+04 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: Elektrik-Elektronik Mühendisliği
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar -
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Yalçın Şadi
Dersin Amacı: Elektrik-elektronik mühendisliği için gerekli bilgisayar araçlarında pratik tecrübe sağlamak
Dersin İçeriği: MATLAB: değişkenler, koşullu ifadeler, döngüler, fonksiyonlar, öz yineleme, grafik çizimi, grafiksel ve sayısal analiz.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Mühendislik problemlerinin çözümü ve görselleştirilmesi için MATLAB ortamında kodlama becerisi
  • 2- Matematiksel çözümleme yapabilme becerisi
  • 3- Sayısal integral metodlarını uygulayabilme becerisi
  • 4- Analog haberleşme için modülasyon ve demodülasyon şemalarını uygulayabilme becerisi
  • 5- MATLAB’de simülasyon yürütebilme becerisi
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders, grup çalışmaları, pratik yazılım araçları kullanımı, proje çalışması


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Proje 1: Sayısal Entegrasyon Projesi
2 Görev 1: Basit Simpson’s Kuralı
3 Görev 2: Adaptif Simpson’s Kuralı
4 Görev 3: Basit Quadrature Kuralı
5 Görev 4: Adaptif Quadrature Kuralı
6 Görev 5: Sayısal Entegrasyon Metodlarının Karşılaştırılması
7 Proje 1 Sunumları
8 Proje 2: Analog Modülasyon
9 Görev 1: MATLAB’in dahili fonksiyonlarıyla Genlik Modülasyonu
10 Görev 2: Genlik Modülasyonu ve Demodülasyonu Geliştirilmesi
11 Görev 3: MATLAB’in dahili fonksiyonlarıyla Frekans Modülasyonu
12 Görev 4: Frekans Modülasyonu ve Demodülasyonu Geliştirilmesi
13 Görev 5: Zaman ve Frekans Ortamı Analizi
14 Proje 2 Sunumları


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

MATLAB: the language of technical computing: getting started with MATLAB, MathWorks, 2005 (QA297 .M373 2005)


DİĞER KAYNAKLAR

www.mathworks.com


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 13 10
Proje Raporları 2 60
Proje Sunumları (Öğretim Elemanı tarafından değerlendirilme) 2 10
Proje Sunumları (Akranlar tarafından değerlendirilme) 2 10
Proje Geliştirme İzlemesi 2 10
Total: 21 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Öğretim Elemanlarının Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar14114
Öğrencilerin Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar14456
Öğrencilerin Etkin olduğu Sınıf Dışı Çalışmalar14570
Proje Raporlarının Sunumu2510
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OC1       3              
OC2       3              
OC3       3              
OC4       3              
OC5       3