DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği İçin Araçlar |
EEE 207 |
Güz |
01+00+04 |
Seçmeli |
3 |
6 |
Akademik Birim: |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
- |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Yalçın Şadi |
Dersin Amacı: |
Elektrik-elektronik mühendisliği için gerekli bilgisayar araçlarında pratik tecrübe sağlamak |
Dersin İçeriği: |
MATLAB: değişkenler, koşullu ifadeler, döngüler, fonksiyonlar, öz yineleme, grafik çizimi, grafiksel ve sayısal analiz. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Mühendislik problemlerinin çözümü ve görselleştirilmesi için MATLAB ortamında kodlama becerisi
- 2- Matematiksel çözümleme yapabilme becerisi
- 3- Sayısal integral metodlarını uygulayabilme becerisi
- 4- Analog haberleşme için modülasyon ve demodülasyon şemalarını uygulayabilme becerisi
- 5- MATLAB’de simülasyon yürütebilme becerisi
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders, grup çalışmaları, pratik yazılım araçları kullanımı, proje çalışması |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Proje 1: Sayısal Entegrasyon Projesi |
|
2 |
Görev 1: Basit Simpson’s Kuralı |
|
3 |
Görev 2: Adaptif Simpson’s Kuralı |
|
4 |
Görev 3: Basit Quadrature Kuralı |
|
5 |
Görev 4: Adaptif Quadrature Kuralı |
|
6 |
Görev 5: Sayısal Entegrasyon Metodlarının Karşılaştırılması |
|
7 |
Proje 1 Sunumları |
|
8 |
Proje 2: Analog Modülasyon |
|
9 |
Görev 1: MATLAB’in dahili fonksiyonlarıyla Genlik Modülasyonu |
|
10 |
Görev 2: Genlik Modülasyonu ve Demodülasyonu Geliştirilmesi |
|
11 |
Görev 3: MATLAB’in dahili fonksiyonlarıyla Frekans Modülasyonu |
|
12 |
Görev 4: Frekans Modülasyonu ve Demodülasyonu Geliştirilmesi |
|
13 |
Görev 5: Zaman ve Frekans Ortamı Analizi |
|
14 |
Proje 2 Sunumları |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
MATLAB: the language of technical computing: getting started with MATLAB, MathWorks, 2005 (QA297 .M373 2005) |
DİĞER KAYNAKLAR
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Katılım |
13 |
10 |
Proje Raporları |
2 |
60 |
Proje Sunumları (Öğretim Elemanı tarafından değerlendirilme) |
2 |
10 |
Proje Sunumları (Akranlar tarafından değerlendirilme) |
2 |
10 |
Proje Geliştirme İzlemesi |
2 |
10 |
Total: |
21 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Öğretim Elemanlarının Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar | 14 | 1 | 14 |
Öğrencilerin Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar | 14 | 4 | 56 |
Öğrencilerin Etkin olduğu Sınıf Dışı Çalışmalar | 14 | 5 | 70 |
Proje Raporlarının Sunumu | 2 | 5 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek