DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Programlama EEE 206 Bahar 02+00+02 Seçmeli 3 4
Akademik Birim: Elektrik-Elektronik Mühendisliği
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar -
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Atilla ÖZMEN
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, hesaplama, algoritmalar, veri yapıları kavramları verilerek, Python ile programlama, program tasarımı ve problem çözme becerilerinin geliştirilmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Yazılım ve donanım kavramları, algoritma kullanarak problem çözme, Python programlama dili özellikleri, girdi-çıktı operasyonları, değişken kavramı ve tipleri, aritmetik operatörler, koşullu operatörler, mantıksal operatörler, döngü operatörleri, koleksiyonlar, fonksiyonlara giriş ve özyinelemeli fonksiyonlar.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Algoritmaları akış diyagramları ile oluşturabilme,
  • 2- Giriş-çıkış operatörleri, değişkenler, koşullu operatörler ve döngü kullanarak bilgisayar kodu yazabilme,
  • 3- Fonksiyonların nasıl kullanılacağını kavrama,
  • 4- Dizilerin ve koleksiyonların nasıl kullanılacağını kavrama,
  • 5- Özyineleme konseptini kavrama ve programlama tekniği olarak kullanabilme becerisi,
  • 6- Fonksiyonları kullanarak programlar yazabilme.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders toplam 4 modülden oluşmaktadır. 3 haftadan oluşan her modülde ilk hafta ders anlatımından sonra uygulamalar (deney veya gözlemler) yoluyla kavramların içselleştirilmesi sağlanır. Her modülün sonunda öğrencilerin bir proje yaparak modülde öğrendikleri kavramları bir projede uygulamaları ve sunmaları istenir. Uygulamaların ders değerlendirmesindeki ağırlığı , proje değerlendirmesinde proje raporunun ağırlığı ve proje sunumunun ağırlığı olur. Sunum değerlendirmesinin luk kısım akran değerlendirilmesi şeklinde yapılır.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 A1. Python ile Programlamaya giriş,akış diyagramları ve algoritmalar. Algritmalar ve akış diyagramları okuma listesi.
2 A2. Akış diyagramları ile algoritma uygulamaları. Proje tanıtımı Uygulama rapor taslağının dağıtılması. Proje konularının verilmesi.
3 A3. Algoritma tasarımı proje sunumu ve tartışma. Proje konusunda araştırma, proje raporlarının hazırlaması.
4 B1. Değişken türleri ve koşullu yapılar ve döngüler. Değişkenler, koşullu yapılar ve Döngüler konusunda okuma listesi.
5 B2. Koşullu yap ve döngü uygulamaları. Proje tanıtımı. Uygulama rapor taslağının dağıtılması. Proje konularının verilmesi.
6 B3. Koşullu yapı ve döngü projesi sunumu ve tartışma. Proje konusunda araştırma, proje raporlarının hazırlaması.
7 Ara Dönem değerlendirme
8 C1. Fonksiyonlar, özyinelemeli fonksiyonlar. Fonksiyonlar okuma listesi.
9 C2. Fonksiyon uygulamaları. Proje tanıtımı. Uygulama rapor taslağının dağıtılması. Proje konularının verilmesi.
10 C3. Fonksiyon projesi sunumu ve tartışma. Proje konusunda araştırma, proje raporlarının hazırlaması.
11 D1. Simülasyon kavramı. Simülasyon okuma listesi.
12 D2. Simülasyon uygulamaları. Proje tanıtımı. Uygulama rapor taslağının dağıtılması. Proje konularının verilmesi.
13 D3. Simülasyon projesi sunumu ve tartışma. Proje konusunda araştırma, proje raporlarının hazırlaması.
14 Dönem değerlendirmesi


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Introduction to Programming in Python: An Interdisciplinary Approach, Robert Sedgewick, Kevin Wayne, and Robert Dondero, Pearson, 2015


DİĞER KAYNAKLAR

CS for All, Christine Alvarado, Zachary Dodds, Geoff Kuenning, Ran Libeskind-Hadas, Harvey Mudd College.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Final Sınavı 1 25
Ara Sınavlar 2 10
Sınıf İçi Uygulama Raporları 4 20
Proje Raporları 4 15
Proje Sunumları (Öğretim Elemanı tarafından değerlendirilme) 4 10
Proje Sunumları (Akranlar tarafından değerlendirilme) 4 10
Total: 33 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı144
Ara Sınavlar236
Öğretim Elemanlarının Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar14114
Öğrencilerin Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar12336
Öğrencilerin Etkin olduğu Sınıf Dışı Çalışmalar14228
Proje Raporlarının Sunumu4312
Toplam İş Yükü (saat):100


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OC1                      
OC2                      
OC3                      
OC4                      
OC5                      
OC6