Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Elektronik I | EEE 303 | Güz | 03+00+02 | Zorunlu | 4 | 5 |
Akademik Birim: | Elektrik-Elektronik Mühendisliği |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | - |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Arif Selçuk ÖĞRENCİ |
Dersin Amacı: | Yarı iletken devre elemanlarının yapısını, işleyişini ve alçak frekanslardaki özelliklerini öğrenerek, analog ve sayısal elektronik devrelerin analiz ve tasarımı için bir temel sağlamak. Elektronik devrelerin kurulum ve testini yaparak uygulama tecrübesi kazandırmak. |
Dersin İçeriği: | Yarı iletken fiziği; yarı iletken elemanlar: diyot, transistörler (BJT, JFET, MOSFET) yarı iletken elemanların yapıları, DC özellikleri ve kullanımı; BJT ve FET yükselticiler. Modül projeleri: Diyotlar ve Uygulamaları, Bipolar Tranzistörler, Bipolar Tranzistörlü Kuvvetlendirici, Bipolar Tranzistörlü Kuvvetlendirici Tasarımı, Alan Etkili Tranzistörler. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders, kendi başına öğrenme çalıştayları, benzetim çalışmaları, laboratuvar çalışmaları ve ölçümleri, proje çalışması |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Devre analizi. Yarıiletken malzemeler ve p-n eklemi. Ölçüm cihazları. Projeler hakkında bilgi | Ders kitabı Bölüm 1, sayfa 1-41 |
2 | Diyotlar: Teknik katalog, benzetim, özelliklerinin ölçülmesi | |
3 | Diyot devrelerinin analizi ve tasarımı (doğrultucu, kırpıcı, kaydırma devreleri): tasarım, benzetim, uygulamalı devre kurulumu ve ölçümler | Ders kitabı Bölüm 2, sayfa 49-85 |
4 | Zener diyot ve güç kaynakları LAB: tasarım, benzetim, uygulamalı devre kurulumu ve ölçümler | |
5 | Proje (Zenerli güç kaynağı): sunum, benzetim, çalıştırma | |
6 | BJT (Bipolar transistör) ve MOS (Metal-Oxide-Semiconductor) yapısı ve özellikleri. Teknik katalog, benzetim, özelliklerinin ölçülmesi | Ders kitabı Bölüm 3, sayfa 97-130 Ders kitabı Bölüm 5, sayfa 243-282 |
7 | BJT ve MOS devrelerinin DC analizi: tasarım, benzetim, uygulamalı devre kurulumu ve ölçümler | |
8 | BJT ve MOS devrelerinin kutuplaması: tasarım, benzetim, uygulamalı devre kurulumu ve ölçümler | Ders kitabı Bölüm 3, sayfa 131-150 Ders kitabı Bölüm 5, sayfa 243-282 |
9 | Proje (Kutuplama hassasiyeti): sunum, benzetim, çalıştırma | |
10 | BJT/MOS yükselticilerin analizi ve tasarımı (CE/CS): tasarım, benzetim, uygulamalı devre kurulumu ve ölçümler | Ders kitabı Bölüm 4, sayfa 163-204 Ders kitabı Bölüm 6, sayfa 313-370 |
11 | Çok katlı yükselticilerin analizi ve tasarımı (CC/CD, CB/CG): tasarım, benzetim, uygulamalı devre kurulumu ve ölçümler | |
12 | BJT ve MOS devrelerinin kutuplaması: tasarım, benzetim, uygulamalı devre kurulumu ve ölçümler | |
13 | Proje (Çok katlı yükseltici): sunum, benzetim, çalıştırma. | |
14 | Gözden geçirme |
Electronic Circuit Analysis and Design, 0071181768, D. A. Neamen, McGraw-Hill, (new edition: Microelectronics Circuit Analysis and Design 4. th ed. 9780073380643 / 0073380644) |
Elecronic Devices and Circuit Theory, R.L. Boylestad, L. Nashelsky, Prentice Hall, 2009, 013769282X, KHÜ: TK7867 .B695 2009 Electronic Circuit Analysis [electronic resource] B. V. Rao, 2012 XX(284434.1) Introductory Electronic Devices and Circuits, M. Hassul, D.E. Zimmerman, Prentice Hall, 1997, 0135008697 KHÜ: TK7867 .H367 1997 Microelectronic Devices and Circuits, C. Fonstad, McGraw-Hill, 1994, 0070214964 KHÜ: TK7874 .F645 1994 Microelectronic Circuits, A.S. Sedra, K.C. Smith, Oxford, 1998 KHÜ: TK7867 .S39 1998 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 13 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 25 |
Sınıf İçi Uygulama Raporları | 3 | 15 |
Proje Raporları | 3 | 15 |
Proje Sunumları (Öğretim Elemanı tarafından değerlendirilme) | 3 | 15 |
Proje Sunumları (Akranlar tarafından değerlendirilme) | 3 | 15 |
Total: | 26 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 19 | 19 |
Öğretim Elemanlarının Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar | 14 | 1 | 14 |
Öğrencilerin Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar | 11 | 4 | 44 |
Öğrencilerin Etkin olduğu Sınıf Dışı Çalışmalar | 3 | 12 | 36 |
Proje Raporlarının Sunumu | 3 | 4 | 12 |
Toplam İş Yükü (saat): | 125 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 |
OC1 | 3 | ||||||||||
OC2 | 3 | 3 | |||||||||
OC3 | 3 | 3 | |||||||||
OC4 | 2 | 2 | |||||||||
OC5 | 3 | ||||||||||
OC6 | 3 | 3 | |||||||||
OC7 | 3 | 3 |