DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Mikrodenetleyiciler EEE 305 Güz 02+00+02 Seçmeli 3 5
Akademik Birim: Elektrik-Elektronik Mühendisliği
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar -
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Atilla ÖZMEN
Dersin Amacı: Dersin amacı, mikrodenetleyicilerin temel arabirimlerini incelemek ve ayrıca çeşitli donanım elemanları ve sensörler kullanarak Arduino mikrodenetleyicisinin assembly ve C dili ile programlamasını anlatmak ve bunlarla ilgili uygulamalar yapmaktır.
Dersin İçeriği: Mikroişlemci ve mikrodenetleyicilerin bileşenleri, mikrodenetleyici geliştirme kartı ve teknik özellikleri, mikrodenetleyici programlama, bir simülatör ve mikrodenetleyici kullanarak hata ayıklama ve doğrulama, LED'ler, motorlar ve seri portlar kullanarak giriş/çıkış, analog dijital çeviriciler, örnekleme, basit motorlar, motor hız kontrolü, digital analog çeviriciler, bilgisayar hafıza yapısı, yükleme/kaydetme işlemleri, saklayıcılar, assembly dili, adresleme modları, portlar, kod komut formatı ve opcode.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Mikrodenetleyicilerin iç yapısı ve çevre elemanlarını öğrenmek.
  • 2- Mikrodenetleyicilerin giriş ve çıkış özelliklerini kavramak.
  • 3- Yüksek seviyeli programlama dili ile mikrodenetleyicileri programlayabilmek.
  • 4- Assembly ile mikrodenetleyicileri programlayabilmek.
  • 5- Çeşitli sensörler kullanarak mikrodenetleyici tabanlı uygulamalar yapabilmek.
  • 6- Mikrodenetleyici ile motor kontrolü yapabilmek.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders toplam 4 modülden oluşmaktadır. 3 haftadan oluşan her modülde ilk hafta ders anlatımından sonra uygulamalar (deney veya gözlemler) yoluyla kavramların içselleştirilmesi sağlanır. Her modülün sonunda öğrencilerin bir proje yaparak modülde öğrendikleri kavramları bir projede uygulamaları ve sunmaları istenir. Uygulamaların ders değerlendirmesindeki ağırlığı , proje değerlendirmesinde proje raporunun ağırlığı ve proje sunumunun ağırlığı olur. Sunum değerlendirmesinin luk kısım akran değerlendirilmesi şeklinde yapılır.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 A1: Sayısal giriş ve çıkış kavramları. Temel mikrodenetleyici ve sayısal giriş/çıkış kavramları okuma listesi.
2 A2: Sayısal giriş ve çıkış uygulamaları. Proje tanıtımı. Uygulama rapor taslağının dağıtılması. Proje konularının verilmesi.
3 A3: Sayısal giriş ve çıkış projensinin sunumu ve tartışılması. Proje konusunda araştırma, proje raporlarının hazırlaması.
4 B1: Analog işaret kavramı ve mikrodenetleyicilerde analog giriş ile sinyal örnekleme. Analog işaret, örnekleme kavramlarına ait okuma listesi.
5 B2: Sensörler ile analog giriş uygulamaları. Proje tanıtımı. Uygulama rapor taslağının dağıtılması. Proje konularının verilmesi.
6 B3: Analog giriş projesi sunumu ve tartışılması. Proje konusunda araştırma, proje raporlarının hazırlaması.
7 Tekrar ve değerlendirme
8 C1: Mikrodenetleyicilerde analog çıkış kavramı. PWM işareti ve mikrodenetleyicilerde analog çıkış kavramları okuma listesi.
9 C2: Analog çıkış uygulamaları. Proje tanıtımı. Uygulama rapor taslağının dağıtılması. Proje konularının verilmesi.
10 C3: Analog çıkış projesinin sunulması ve tartışılması. Proje konusunda araştırma, proje raporlarının hazırlaması.
11 D1: Assembly ve makine dili kavramları. Assembly ve makine dili kavramları okuma listesi.
12 D2: Assebmly ve makine dili uygulamaları. Proje tanıtımı Uygulama rapor taslağının dağıtılması. Proje konularının verilmesi.
13 D3: Assembly ve makine dili projesi sunumu ve tartışılması. Proje konusunda araştırma, proje raporlarının hazırlaması.
14 Tekrar ve değerlendirme


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Arduino: A Technical Reference: A Handbook for Technicians, Engineers, and Makers, 1st Edition, J. M. Hughes


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Final Sınavı 1 25
Ara Sınavlar 2 10
Sınıf İçi Uygulama Raporları 4 20
Proje Raporları 4 15
Proje Sunumları (Öğretim Elemanı tarafından değerlendirilme) 4 10
Proje Sunumları (Akranlar tarafından değerlendirilme) 4 10
Total: 33 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı155
Ara Sınavlar248
Öğretim Elemanlarının Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar7214
Öğrencilerin Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar10330
Öğrencilerin Etkin olduğu Sınıf Dışı Çalışmalar14456
Proje Raporlarının Sunumu4312
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8
OC1                
OC2                
OC3                
OC4                
OC5                
OC6