DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Kontrol Sistemleri Projesi EEE 308 Bahar 01+00+04 Seçmeli 3 8
Akademik Birim: Elektrik-Elektronik Mühendisliği
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Doğrusal diferansiyel denklemler, Laplace dönüşümü, temel matris cebiri
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Feza KERESTECİOĞLU
Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere tek-girdili tek-çıktılı devingen dizgelerin çözümleme yöntemlerini tanıtmaktır. Hem zaman bölgesi hem de sıklık bölgesi teknikleri ele alınacaktır. Aktarım işlevi yöntemleri üzerinde daha ağırlıklı olarak durulması yanında, durum-uzayı tekniklerine de bir giriş yapılmaktadır.
Dersin İçeriği: Doğrusal denetim dizgelerinin diferansiyel denklemler ve aktarım işlevi yöntemleriyle Laplace dönüşümü kullanarak çözümlenmesi. Kapalı döngü dizgelerin kararlılığı. Routh-Hurwitz ölçütü. Kök-yer eğrileri. Sıklık bölgesinde dizge çözümlemesi. Bode ve kutupsal çizelgeler. Nyquist kararlılık ölçütü.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Laplace dönüşümünü diferansiyel denklemlerin çözümünde kullanabilme becerisi
  • 2- Doğrusal dizgelerini aktarım işlevi, durum uzayı gösterimi ve öbek çizenekleri ile modelleyebilme ve bu modelleri birbirine dönüştürebilme becerisi
  • 3- Tek-girdili tek-çıktılı doğrusal bir dizgenin kararlı olup olmadığı belirleyebilme becerisi
  • 4- Birinci ve ikinci mertebeden doğrusal dizgelerin geçici ve kalıcı durum yanıtlarını belirleyebilme becerisi
  • 5- Zaman ve frekans bölgelerindeki gösterimler arasındaki ilişkileri belirleyebilme becerisi
  • 6- Temel doğrusal geribeslemeli denetleyici yapılarını analiz edebilme tasarlayabilme becerisi
  • 7- Bireysel ve takım halinde çalışma, teknik rapor yazma ve sunma becerisi
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Dersler, bireysel ve grup projeleri.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Proje Önerisi Çalışması
2 Literatür Taraması
3 Proje Çalışmaları
4 Proje Çalışmaları
5 Proje Çalışmaları
6 Proje Çalışmaları
7 Proje Gelişme İzlemesi
8 Proje Çalışmaları
9 Proje Çalışmaları
10 Proje Çalışmaları
11 Proje Çalışmaları
12 Proje Çalışmaları
13 Proje Çalışmaları
14 Proje Sunumları


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Ogata, K., Modern Control Engineering 5th ed., Prentice-Hall: New Jersey.


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 15
Proje 1 50
Proje Sunumları (Öğretim Elemanı tarafından değerlendirilme) 1 10
Proje Sunumları (Akranlar tarafından değerlendirilme) 1 10
Proje Geliştirme İzlemesi 14 15
Total: 31 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Sunum11010
Öğretim Elemanlarının Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar13226
Öğrencilerin Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar13452
Öğrencilerin Etkin olduğu Sınıf Dışı Çalışmalar14684
Proje Raporlarının Sunumu21428
Toplam İş Yükü (saat):200


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8
OC1                
OC2                
OC3                
OC4                
OC5                
OC6                
OC7