DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Yenilikçilik ve Girişimcilik |
EEE 406 |
Bahar |
02+00+00 |
Seçmeli |
2 |
3 |
Akademik Birim: |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
- |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Arif Selçuk ÖĞRENCİ |
Dersin Amacı: |
İnovasyon ve girişimcilik hakkında farkındalık yaratmak, böylece öğrencilerin girişimciliğin fırsatları ve riskleri hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak. |
Dersin İçeriği: |
İnovasyon süreci; girişimcilik: fırsatlar ve riskler; fikir üretimi; ürün geliştirme; iş planı; fonlama kaynakları; fikri mülkiyet; mentorluk destekli proje: ekip oluşturma, fikir bulma, iş modeli oluşturma, ticarileşme stratejisi, ürün-hizmet geliştirme ve piyasaya sunma, müşteri edinme, yatırım arama. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- İnovasyon ve girişimcilik ekosisteminin yapısını (bileşenler ve arasındaki ilişkiler) tanımlama becerisi
- 2- İnovatif bir ürün veya hizmet için iş planı geliştirme becerisi
- 3- Takım içinde çalışma becerisi
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders, grup çalışmaları |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
İnovasyon süreci |
|
2 |
Girişimcilik: fırsatlar ve riskler |
|
3 |
Girişimcilik: fikir yaratımı, ürün geliştirme, iş planı |
|
4 |
Girişimcilik: fonlama kaynakları, fikri mülkiyet |
|
5 |
Girişimcilik çalıştayı |
|
6 |
Proje: ekip kurma |
|
7 |
Proje: fikir yaratımı |
|
8 |
Proje: iş modeli yaratımı |
|
9 |
Proje: ticarileşme stratejisi |
|
10 |
Proje: ürün-hizmet geliştirme |
|
11 |
Proje: müşteri edinme çalıştayı |
|
12 |
Proje: yatırımcı arama çalıştayı |
|
13 |
Proje sunumu |
|
14 |
Gözden geçirme |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
The Startup Owner's Manual: The Step-By-Step Guide for Building a Great Company - Steve Blank and Bob Dorf
Running Lean: Iterate from Plan A to a Plan That Works (Lean Series) - Ash Maurya |
DİĞER KAYNAKLAR
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Katılım |
14 |
25 |
Proje Raporları |
1 |
25 |
Proje Sunumları (Öğretim Elemanı tarafından değerlendirilme) |
1 |
30 |
Proje Sunumları (Akranlar tarafından değerlendirilme) |
1 |
20 |
Total: |
17 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Öğretim Elemanlarının Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar | 4 | 1 | 4 |
Öğrencilerin Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar | 12 | 2 | 24 |
Öğrencilerin Etkin olduğu Sınıf Dışı Çalışmalar | 14 | 3 | 42 |
Proje Raporlarının Sunumu | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat): | 75 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek