DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Yenilikçilik ve Girişimcilik EEE 406 Bahar 02+00+00 Seçmeli 2 3
Akademik Birim: Elektrik-Elektronik Mühendisliği
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar -
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Arif Selçuk ÖĞRENCİ
Dersin Amacı: İnovasyon ve girişimcilik hakkında farkındalık yaratmak, böylece öğrencilerin girişimciliğin fırsatları ve riskleri hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak.
Dersin İçeriği: İnovasyon süreci; girişimcilik: fırsatlar ve riskler; fikir üretimi; ürün geliştirme; iş planı; fonlama kaynakları; fikri mülkiyet; mentorluk destekli proje: ekip oluşturma, fikir bulma, iş modeli oluşturma, ticarileşme stratejisi, ürün-hizmet geliştirme ve piyasaya sunma, müşteri edinme, yatırım arama.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- İnovasyon ve girişimcilik ekosisteminin yapısını (bileşenler ve arasındaki ilişkiler) tanımlama becerisi
  • 2- İnovatif bir ürün veya hizmet için iş planı geliştirme becerisi
  • 3- Takım içinde çalışma becerisi
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders, grup çalışmaları


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 İnovasyon süreci
2 Girişimcilik: fırsatlar ve riskler
3 Girişimcilik: fikir yaratımı, ürün geliştirme, iş planı
4 Girişimcilik: fonlama kaynakları, fikri mülkiyet
5 Girişimcilik çalıştayı
6 Proje: ekip kurma
7 Proje: fikir yaratımı
8 Proje: iş modeli yaratımı
9 Proje: ticarileşme stratejisi
10 Proje: ürün-hizmet geliştirme
11 Proje: müşteri edinme çalıştayı
12 Proje: yatırımcı arama çalıştayı
13 Proje sunumu
14 Gözden geçirme


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

The Startup Owner's Manual: The Step-By-Step Guide for Building a Great Company - Steve Blank and Bob Dorf

Running Lean: Iterate from Plan A to a Plan That Works (Lean Series) - Ash Maurya


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 25
Proje Raporları 1 25
Proje Sunumları (Öğretim Elemanı tarafından değerlendirilme) 1 30
Proje Sunumları (Akranlar tarafından değerlendirilme) 1 20
Total: 17 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Öğretim Elemanlarının Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar414
Öğrencilerin Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar12224
Öğrencilerin Etkin olduğu Sınıf Dışı Çalışmalar14342
Proje Raporlarının Sunumu155
Toplam İş Yükü (saat):75


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8
OC1                
OC2                
OC3