DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Haberleşme II EEE 411 Güz 03+00+02 Seçmeli 4 5
Akademik Birim: Elektrik-Elektronik Mühendisliği
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Analiz, Sinyaller ve Sistemler, Haberleşme I
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Erdal PANAYIRCI
Dersin Amacı: 1. Temel sayısal haberleşme kavramlarının verilmesi

2. Sayısal haberleşme sistemlerinin MATLAB ortamında bilgisayar simülasyonları ile tasarlanması

3. Bit hata oranı performanslarının incelenmesi
Dersin İçeriği: Konular: Rastlantısal süreçler ve haberleşme sistemlerindeki uygulamaları, sayısal haberleşme sistemlerinin bandı sınırlı kanallarda iletim teknikleri, sayısal haberleşme sistemlerinde sayısal modülasyon teknikleri. (ASK, FSK, PSK, QAM Modülasyon teknikleri), sayısal alıcı tasarımları, bit hata oranı analizi.


Projeler: Temel-bant - Bant-geçiren İletim Karşılaştırması, Sayısal Modülasyon Teknikleri (ASK, FSK, PSK, QAM), Sayısal Alıcı Tasarımı, Bit Hata Oranı Analizi
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Rastlantısal sinyallerin özelliklerini açıklayabilme becerisi
  • 2- Sayısal haberleşmeye ilişkin temel kavramları açıklayabilme becerisi
  • 3- Sayısal haberleşme sistemleri ve sinyallerini matematiksel ve grafiksel olarak tanımlama becerisi
  • 4- Temel-bant ve radyo sinyallerinin iletimini ve iletimi yapan aygıtların temel çalışma ilkelerini açıklayabilme ve başarım analizlerini yapabilme becerisi
  • 5- Sayısal haberleşme sistemlerini MATLAB ortamında analiz etme becerisi
  • 6- Sayısal haberleşme sistemlerini MATLAB ortamında tasarlama becerisi
  • 7- Laboratuvar ortamında sayısal haberleşme ile ilgili deneyleri bireysel ve takım halinde yapabilme, teknik rapor yazabilme ve sunabilme becerisi
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders 4 proje modülünden oluşmaktadır. 3 haftadan oluşan her modülde ilk hafta ders anlatımından sonra uygulamalar veya gözlemler yoluyla kavramların içselleştirilmesi sağlanır. Her modülün sonunda öğrencilerin bir proje yaparak modülde öğrendikleri kavramları bir projede uygulamaları ve sunmaları istenir. Uygulamaların ders değerlendirmesindeki ağırlığı , proje değerlendirmesinde proje raporunun ağırlığı , proje sunumunun ağırlığı ve proje sunumu için akran değerlendirilmesi olur.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Proje 1: Temelbant - Bant-geçiren İletim Karşılaştırması
2 Proje 1: Temelbant - Bant-geçiren İletim Karşılaştırması
3 Proje 1: Sunum ve Tartışma
4 Proje 2: Sayısal Modülasyon Teknikleri
5 Proje 2: Sayısal Modülasyon Teknikleri
6 Proje 2: Sunum ve Tartışma
7 Tekrar ve değerlendirme
8 Proje 3: Sayısal Alıcı Tasarımı
9 Proje 3: Sayısal Alıcı Tasarımı
10 Proje 3: Sunum ve Tartışma
11 Proje 4: Bit Hata Oranı Analizi
12 Proje 4: Bit Hata Oranı Analizi
13 Proje 4: Sunum ve Tartışma
14 Tekrar ve değerlendirme


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Salehi and Proakis, Communications Systems Engineering, Prentice Hall, 2002, Second Edition


DİĞER KAYNAKLAR

Communications Systems: Haykin, Wiley, 1994, 3th ed.
Communications Systems: Carlson, Mc Graw Hill, 1999, 4th Edition


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 12 10
Final Sınavı 1 20
Sınıf İçi Uygulama Raporları 4 20
Proje Raporları 4 20
Proje Sunumları (Öğretim Elemanı tarafından değerlendirilme) 4 20
Proje Sunumları (Akranlar tarafından değerlendirilme) 4 10
Total: 29 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı11515
Öğretim Elemanlarının Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar4312
Öğrencilerin Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar41352
Öğrencilerin Etkin olduğu Sınıf Dışı Çalışmalar8540
Proje Raporlarının Sunumu41.56
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OC1 3                    
OC2 2                    
OC3 3 3                  
OC4   3   3              
OC5   2   3              
OC6     2 3              
OC7       3 3 3 2