Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Haberleşme II | EEE 411 | Bahar | 03+00+02 | Seçmeli | 4 | 5 |
Akademik Birim: | Elektrik-Elektronik Mühendisliği |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Analiz, Sinyaller ve Sistemler, Haberleşme I |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | - - |
Dersin Amacı: | 1. Temel sayısal haberleşme kavramlarının verilmesi 2. Sayısal haberleşme sistemlerinin MATLAB ortamında bilgisayar simülasyonları ile tasarlanması 3. Bit hata oranı performanslarının incelenmesi |
Dersin İçeriği: | Konular: Rastlantısal süreçler ve haberleşme sistemlerindeki uygulamaları, sayısal haberleşme sistemlerinin bandı sınırlı kanallarda iletim teknikleri, sayısal haberleşme sistemlerinde sayısal modülasyon teknikleri. (ASK, FSK, PSK, QAM Modülasyon teknikleri), sayısal alıcı tasarımları, bit hata oranı analizi. Projeler: Temel-bant - Bant-geçiren İletim Karşılaştırması, Sayısal Modülasyon Teknikleri (ASK, FSK, PSK, QAM), Sayısal Alıcı Tasarımı, Bit Hata Oranı Analizi |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders 4 proje modülünden oluşmaktadır. 3 haftadan oluşan her modülde ilk hafta ders anlatımından sonra uygulamalar veya gözlemler yoluyla kavramların içselleştirilmesi sağlanır. Her modülün sonunda öğrencilerin bir proje yaparak modülde öğrendikleri kavramları bir projede uygulamaları ve sunmaları istenir. Uygulamaların ders değerlendirmesindeki ağırlığı , proje değerlendirmesinde proje raporunun ağırlığı , proje sunumunun ağırlığı ve proje sunumu için akran değerlendirilmesi olur. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Proje 1: Temelbant - Bant-geçiren İletim Karşılaştırması | |
2 | Proje 1: Temelbant - Bant-geçiren İletim Karşılaştırması | |
3 | Proje 1: Sunum ve Tartışma | |
4 | Proje 2: Sayısal Modülasyon Teknikleri | |
5 | Proje 2: Sayısal Modülasyon Teknikleri | |
6 | Proje 2: Sunum ve Tartışma | |
7 | Tekrar ve değerlendirme | |
8 | Proje 3: Sayısal Alıcı Tasarımı | |
9 | Proje 3: Sayısal Alıcı Tasarımı | |
10 | Proje 3: Sunum ve Tartışma | |
11 | Proje 4: Bit Hata Oranı Analizi | |
12 | Proje 4: Bit Hata Oranı Analizi | |
13 | Proje 4: Sunum ve Tartışma | |
14 | Tekrar ve değerlendirme |
Salehi and Proakis, Communications Systems Engineering, Prentice Hall, 2002, Second Edition |
Communications Systems: Haykin, Wiley, 1994, 3th ed. Communications Systems: Carlson, Mc Graw Hill, 1999, 4th Edition |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 12 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 20 |
Sınıf İçi Uygulama Raporları | 4 | 20 |
Proje Raporları | 4 | 20 |
Proje Sunumları (Öğretim Elemanı tarafından değerlendirilme) | 4 | 20 |
Proje Sunumları (Akranlar tarafından değerlendirilme) | 4 | 10 |
Total: | 29 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Öğretim Elemanlarının Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar | 4 | 3 | 12 |
Öğrencilerin Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar | 4 | 13 | 52 |
Öğrencilerin Etkin olduğu Sınıf Dışı Çalışmalar | 8 | 5 | 40 |
Proje Raporlarının Sunumu | 4 | 1.5 | 6 |
Toplam İş Yükü (saat): | 125 |