Akademik Birim: |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
EEE 307 Sinyaller ve Sistemler |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Serhat ERKÜÇÜK |
Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı öğrencilere ayrık zamanlı sistemler teorisini tanıtmak ve aynı zamanda pratik mühendislik problemlerinde sinyal işleme tekniklerini uygulamayı öğretmektir. |
Dersin İçeriği: |
Ayrık zamanlı sinyal ve sistemlerin gözden geçirilmesi. Z-dönüşümünün gözden geçirilmesi. Sürekli zamanlı sinyallerin örneklenmesi. Doğrusal, zamanla değişmeyen sistemlerin dönüşüm analizi. Ayrık zamanlı sistemler için yapılar. Süzgeç tasarım teknikleri. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Ayrık zamanlı sinyal ve sistemlerin matematiksel gösterimini kavrayabilme becerisi
- 2- Doğrusal, zamanla değişmeyen sistemlerin özelliklerini kavrayabilme becerisi
- 3- Fourier dönüşümü ve z-dönüşümünü sistem analizlerinde kullanabilme becerisi
- 4- Sürekli zamanlı sinyallerden ayrık zamanlı sinyaller elde edebilmeyi ve sürekli zamanlı sinyalleri başarılı bir şekilde geri elde edebilme becerisi
- 5- Sistemleri doğrusal fark denklemleri ile belirleyebilme becerisi
- 6- Ayrık zamanlı sistemlerin gerçekleştirim yapılarını anlama ve sistem gerçekleştirimi için istenilen yapıyı seçebilme becerisi
- 7- İstenilen süzgeç belirtimlerini kavrama ve süzgeç tasarlayabilme becerisi
- 8- Takım projesi kapsamında gerekli analiz tekniklerini ve yazılımları kullanabilme ve sunabilme becerisi
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders 4 modülden oluşmaktadır. 3 haftadan oluşan her modülde ilk hafta ders anlatımından sonra uygulamalar veya gözlemler yoluyla kavramların içselleştirilmesi sağlanır. Her modülün sonunda öğrencilerin bir proje yaparak modülde öğrendikleri kavramları bir projede uygulamaları ve sunmaları istenir. Uygulamaların ders değerlendirmesindeki ağırlığı , proje değerlendirmesinde proje raporunun ağırlığı , proje sunumunun ağırlığı ve proje sunumu için akran değerlendirilmesi olur. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
A1: Ayrık zamanlı sinyal ve sistemler, doğrusal zamanla değişmeyen (DZD) sistemlerin özellikleri, Fourier dönüşümü |
Temel kavramlar okuma listesi |
2 |
A2: Z-dönüşümü, sınıf içi hesapların yapılması. Proje tanıtımı |
Uygulama rapor taslağının dağıtılması. Proje konularının verilmesi. |
3 |
A3: Z-dönüşümü projesinin sunulması ve tartışılması |
Proje konusunda araştırma, proje raporlarının hazırlaması. |
4 |
B1: Sürekli zamanlı sinyallerin örneklenmesi, peryodik örnekleme, Nyquist-Shannon örnekleme teorisi |
Temel kavramlar okuma listesi |
5 |
B2: Örnekleme uygulamaları, sınıf içi hesapların yapılması. Proje tanıtımı |
Uygulama rapor taslağının dağıtılması. Proje konularının verilmesi. |
6 |
B3: Örnekleme projesinin sunulması ve tartışılması |
Proje konusunda araştırma, proje raporlarının hazırlaması. |
7 |
Tekrar ve değerlendirme |
|
8 |
C1: DZD sistemlerin dönüşüm analizi, DZD sistemlerin frekans tepkisi |
Temel kavramlar okuma listesi |
9 |
C2: Ayrık zamanlı sistem yapısı belirlenmesi, sınıf içi hesapların yapılması. |
Uygulama rapor taslağının dağıtılması. Proje konularının verilmesi. |
10 |
C3: Ayrık zamanlı sistem yapısı tasarımı projesinin sunulması ve tartışılması |
Proje konusunda araştırma, proje raporlarının hazırlaması. |
11 |
D1: Süzgeç tasarım teknikleri, süzgeç belirtimleri, sürekli zamanlı süzgeçler |
Temel kavramlar okuma listesi |
12 |
D2: IIR ve FIR süzgeç tasarımı, sınıf içi hesapların yapılması |
Uygulama rapor taslağının dağıtılması. Proje konularının verilmesi. |
13 |
D3: IIR ve FIR süzgeç tasarımı projesinin sunulması ve tartışılması |
Proje konusunda araştırma, proje raporlarının hazırlaması. |
14 |
Tekrar ve değerlendirme |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.