Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Duyurucu Ağları | EEE 413 | Güz | 03+00+02 | Seçmeli | 4 | 5 |
Akademik Birim: | Elektrik-Elektronik Mühendisliği |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | - |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | - - |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, protokoller üzerinde odaklı olmak üzere kablosuz sensör ağları için bir temel oluşturmaktır. |
Dersin İçeriği: | Konular: Kablosuz sensor ağları uygulamaları, sensor düğüm ve ağ yapıları, sensor ağların özel kısıtlarının dikkate alındığı protokol katmanlarında ağ tasarım zorlukları (fiziksel katman, MAC katmanı, routing katmanı, zaman senkronizasyonu, konumlandırma, topoloji kontrolü. Projeler: Araçiçi Kablosuz Sensör Ağları, Enerji Hasatlama Tekniği tabanlı Kablosuz Sensör Ağları, Sensörlerin 5G Hücresel Ağına Entegrasyonu, 2-Katmanlı (PHY, MAC) Birleşik Protokol Tasarımı, Sensör Ağlarında Sağlam Lokalizasyon |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders 4 proje modülünden oluşmaktadır. 3 haftadan oluşan her modülde ilk hafta ders anlatımından sonra uygulamalar veya gözlemler yoluyla kavramların içselleştirilmesi sağlanır. Her modülün sonunda öğrencilerin bir proje yaparak modülde öğrendikleri kavramları bir projede uygulamaları ve sunmaları istenir. Uygulamaların ders değerlendirmesindeki ağırlığı , proje değerlendirmesinde proje raporunun ağırlığı , proje sunumunun ağırlığı ve proje sunumu için akran değerlendirilmesi olur. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Proje 1: Fiziksel Katman Tasarımı | |
2 | ||
3 | Proje 1: Sunum ve Tartışma | |
4 | Proje 2: MAC Katmanı Tasarımı | |
5 | Proje 2: MAC Katmanı Tasarımı | |
6 | Proje 2: Sunum ve Tartışma | |
7 | Tekrar ve değerlendirme | |
8 | Proje 3: Çok-sekmeli Ağlarda Rotalama | |
9 | Proje 3: Çok-sekmeli Ağlarda Rotalama | |
10 | Proje 3: Sunum ve Tartışma | |
11 | Proje 4: WSN Uygulaması Tasarlama | |
12 | Proje 4: WSN Uygulaması Tasarlama | |
13 | Proje 4: Sunum ve Tartışma | |
14 | Tekrar ve değerlendirme |
Fundamentals of Wireless Sensor Networks, W. Dargie and C. Poellabauer. |
- |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 12 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 20 |
Sınıf İçi Uygulama Raporları | 4 | 20 |
Proje Raporları | 4 | 20 |
Proje Sunumları (Öğretim Elemanı tarafından değerlendirilme) | 4 | 20 |
Proje Sunumları (Akranlar tarafından değerlendirilme) | 4 | 10 |
Total: | 29 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Öğretim Elemanlarının Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar | 4 | 3 | 12 |
Öğrencilerin Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar | 4 | 13 | 52 |
Öğrencilerin Etkin olduğu Sınıf Dışı Çalışmalar | 8 | 5 | 40 |
Proje Raporlarının Sunumu | 4 | 1.5 | 6 |
Toplam İş Yükü (saat): | 125 |