DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Yüksek Frekans Devreleri EEE 415 Güz 03+00+02 Seçmeli 4 5
Akademik Birim: Elektrik-Elektronik Mühendisliği
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar -
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Metin ŞENGÜL
Dersin Amacı: Dersin amacı, iletim hat teorisinin temellerini kavramak, mikrodalga frekanslarda iki kapılı devre parametrelerini kullanarak devre analizi yapmak, analitik olarak (toplu elemanlar ile) ve Smith abağı kullanarak mikrodalga frekanslarda (tek veya çift stub kullanarak) uyumlaştırma devre tasarımları yapmak, yine mikrodalga frekanslarda filtre tasarım konusunu öğrenmek.
Dersin İçeriği: İletim hat teorisi; mikrodalga devre analizi; empedans uyumlaştırma; Smith Abağı; mikrodalga filtre tasarımı.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- İletim hat teorisini kavrayabilme ve uygulayabilme becerisi
  • 2- İki kapılı devre parametreleri ile mikrodalga devre analizi yapabilme becerisi
  • 3- Analitik olarak ve Smith abağı kullanarak mikrodalga frekanslarda empedans uyumlaştırma devre tasarımını gerçekleştirme becerisi
  • 4- Mikrodalga filtre tasarlama becerisi
  • 5- Takım halinde çalışarak verilen konu hakkında araştırma yapma, sunum hazırlama ve sunma becerisi
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri İletim hat teorisi; mikrodalga devre analizi; empedans uyumlaştırma; Smith Abağı; mikrodalga filtre tasarımı.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 A1: Mikrodalga mühendisliğine giriş, iletim hat teorisi Temel kavramlar okuma listesi
2 A2: Gelen ve yansıyan dalga uygulaması, sınıf içi hesapların yapılması. Proje tanıtımı. Deney rapor taslağının dağıtılması. Proje konularının verilmesi.
3 A3: Mikrodalga devre analizi projesinin sunulması ve tartışılması. Proje konusunda araştırma, proje raporlarının hazırlaması.
4 B1: Empedans uyumlaştırma Temel kavramlar okuma listesi
5 B2: L tipi empedans uyumlaştırma uygulaması, sınıf içi hesapların yapılması. Proje tanıtımı. Deney rapor taslağının dağıtılması. Proje konularının verilmesi.
6 B3: Pi ve T tipi uyumlaştırma devresi tasarımı projesinin sunulması ve tartışılması. Proje konusunda araştırma, proje raporlarının hazırlaması.
7 Tekrar ve değerlendirme
8 C1: Smith Abağı Temel kavramlar okuma listesi
9 C2: Smith Abağı ile LC tipi empedans uyumlaştırma uygulaması, sınıf içi hesapların yapılması. Proje tanıtımı. Deney rapor taslağının dağıtılması. Proje konularının verilmesi.
10 C3: Tek ve çift stub kullanarak empedans uyumlaştırma projesinin sunulması ve tartışılması. Proje konusunda araştırma, proje raporlarının hazırlaması.
11 D1: Mikrodalga filtreler Temel kavramlar okuma listesi
12 D2: LC basamak devresi ile filtre tasarımı uygulaması, sınıf içi hesapların yapılması. Proje tanıtımı. Deney rapor taslağının dağıtılması. Proje konularının verilmesi.
13 D3: İletim hatları ile filtre tasarımı projesinin sunulması ve tartışılması. Proje konusunda araştırma, proje raporlarının hazırlaması.
14 Tekrar ve değerlendirme


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Microwave Engineering, David M. Pozar, John Wiley & Sons, Inc., ISBN: 0-471-44878-8.


DİĞER KAYNAKLAR

Radio-Frequency and Microwave Communication Circuits Analysis and Design, Devendra K. Mısra, John Wiley & Sons, Inc., ISBN: 0-471-22435-9.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 12 10
Final Sınavı 1 20
Sınıf İçi Uygulama Raporları 4 20
Proje Raporları 4 20
Proje Sunumları (Öğretim Elemanı tarafından değerlendirilme) 4 20
Proje Sunumları (Akranlar tarafından değerlendirilme) 4 10
Total: 29 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı11515
Öğretim Elemanlarının Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar4312
Öğrencilerin Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar41352
Öğrencilerin Etkin olduğu Sınıf Dışı Çalışmalar8540
Proje Raporlarının Sunumu41.56
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OC1 3 2                  
OC2 3 2                  
OC3 3 2 2                
OC4 3 2 2                
OC5           2 2