| Akademik Birim: | 
    Elektrik-Elektronik Mühendisliği | 
  
  
    | Öğrenim Türü: | 
    Örgün Eğitim | 
  
  
    | Ön Koşullar | 
    EEE 206 Programlama | 
  
  
    | Öğrenim Dili: | 
    İngilizce | 
  
  
    | Dersin Düzeyi: | 
    Lisans | 
  
  
    | Dersin Koordinatörü: | 
    
        - -             | 
  
	
  
    | Dersin Amacı: | 
    Zeki sistemlerin tasarımı ve geliştirilmesi için gerekli kavramlar, modeller, yordamlar ve araçlar için bir temel sağlamak. | 
  
  
    | Dersin İçeriği: | 
    Hesaplamalı zeka, makine öğrenmesi problemleri, sinir ağları, genetik yordamlar, bulanık sistemler, proje (örn.: robotlar için labirent çözme, 5G trafiğinin analizi ve anormal durum tespiti) | 
  
  
    | Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): | 
     - 1- Temel hesaplamalı zeka modellerini açıklama becerisi.
 - 2- Sinir ağları, genetik algoritmalar ve bulanık sistemleri gerçekleme becerisi.
 - 3- Hesaplamalı zeka tekniklerini optimizasyon, kontrol, sınıflandırma, tahmin ve örüntü tanıma gibi mühendislik problemlerine uygulama becerisi.
 - 4- Proje çalışmalarına etkin biçimde katılma, teknik rapor yazma ve sunma becerisi.
 
  | 
  
    
    | Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | 
    Ders, bireysel ve grup projeleri, hesaplama araçları ve kodlama | 
  
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
	| 1 | 
    Hesaplamalı zeka: kavramlar ve arka plan | 
    Ders kitabı Böl. 1, seçilmiş makaleler | 
    
	| 2 | 
    Sinir ağları: gözetimli ve gözetimsiz öğrenme | 
    Ders kitabı Böl. 2, 3, 7 | 
    
	| 3 | 
    Hesaplama araçları ve sinir ağları uygulamaları, uygulama raporu-1 | 
     | 
    
	| 4 | 
    Sinir ağları: radyal taban işlevi ağları, SVM, LVQ  Proje: Konular ve veri kaynakları | 
    Ders kitabı Böl. 5, seçilmiş makaleler | 
    
	| 5 | 
    Evrimsel hesaplama ve genetik yordamlar | 
    Ders kitabı Böl. 8-9-10 | 
    
	| 6 | 
    Proje çalıştayı | 
     | 
    
	| 7 | 
    Bulanık sistemler: bulanık kümeler, bulanık mantık ve akıl yürütme, uygulama raporu-2 | 
    Ders kitabı Böl.  20-21-23 | 
    
	| 8 | 
    Proje: Veri işleme ve nitelik seçimi | 
     | 
    
	| 9 | 
    Proje: Uygulama-I | 
     | 
    
	| 10 | 
    Proje: Uygulama-II, uygulama raporu-3 | 
     | 
    
	| 11 | 
    Proje: Uygulama-III | 
     | 
    
	| 12 | 
    Proje: Uygulama-IV | 
     | 
    
	| 13 | 
    Proje gelişme raporu | 
     | 
    
	| 14 | 
    Gözden geçirme | 
     | 
    
     Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
	
	
	
		PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
		
		
| # | 
PY1 | 
PY2 | 
PY3 | 
PY4 | 
PY5 | 
PY6 | 
PY7 | 
PY8 | 
PY9 | 
PY10 | 
PY11 | 
| OC1 | 
2 | 
2 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC2 | 
  | 
3 | 
2 | 
3 | 
2 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC3 | 
  | 
3 | 
3 | 
3 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC4 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
2 | 
2 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
		
		
		    Katkı Düzeyi:  1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek