Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Hesaplamalı Zeka Projesi | EEE 405 | Bahar | 01+00+04 | Seçmeli | 3 | 8 |
Akademik Birim: | Elektrik-Elektronik Mühendisliği |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | EEE 206 Programlama |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | - - |
Dersin Amacı: | Zeki sistemlerin tasarımı ve geliştirilmesi için gerekli kavramlar, modeller, yordamlar ve araçlar için bir temel sağlamak. |
Dersin İçeriği: | Hesaplamalı zeka, makine öğrenmesi problemleri, sinir ağları, genetik yordamlar, bulanık sistemler, proje (örn.: robotlar için labirent çözme, 5G trafiğinin analizi ve anormal durum tespiti) |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders, bireysel ve grup projeleri, hesaplama araçları ve kodlama |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hesaplamalı zeka: kavramlar ve arka plan | Ders kitabı Böl. 1, seçilmiş makaleler |
2 | Sinir ağları: gözetimli ve gözetimsiz öğrenme | Ders kitabı Böl. 2, 3, 7 |
3 | Hesaplama araçları ve sinir ağları uygulamaları, uygulama raporu-1 | |
4 | Sinir ağları: radyal taban işlevi ağları, SVM, LVQ Proje: Konular ve veri kaynakları |
Ders kitabı Böl. 5, seçilmiş makaleler |
5 | Evrimsel hesaplama ve genetik yordamlar | Ders kitabı Böl. 8-9-10 |
6 | Proje çalıştayı | |
7 | Bulanık sistemler: bulanık kümeler, bulanık mantık ve akıl yürütme, uygulama raporu-2 | Ders kitabı Böl. 20-21-23 |
8 | Proje: Veri işleme ve nitelik seçimi | |
9 | Proje: Uygulama-I | |
10 | Proje: Uygulama-II, uygulama raporu-3 | |
11 | Proje: Uygulama-III | |
12 | Proje: Uygulama-IV | |
13 | Proje gelişme raporu | |
14 | Gözden geçirme |
Computational Intelligence, Andries Engelbrecht, John Wiley, ISBN 978-0-470-03561-0, 2007. |
Advances in multi-objective nature inspired computing, Coello Coello, Carlos A., 2010. KHU: QA76.9.N37 A38 2010 Advances in computational intelligence: theory & applications, Wang, Fei-Yue, 2006. KHU: Q342 .A385 2006 EB |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 15 |
Sınıf İçi Uygulama Raporları | 3 | 30 |
Proje Raporları | 1 | 15 |
Proje Sunumları (Öğretim Elemanı tarafından değerlendirilme) | 1 | 30 |
Proje Sunumları (Akranlar tarafından değerlendirilme) | 1 | 10 |
Total: | 20 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Öğretim Elemanlarının Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar | 14 | 2 | 28 |
Öğrencilerin Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar | 14 | 3 | 42 |
Öğrencilerin Etkin olduğu Sınıf Dışı Çalışmalar | 14 | 5 | 70 |
Proje Raporlarının Sunumu | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü (saat): | 200 |