| Akademik Birim: |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği |
| Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
| Ön Koşullar |
EEE 206 Programlama |
| Öğrenim Dili: |
İngilizce |
| Dersin Düzeyi: |
Lisans |
| Dersin Koordinatörü: |
- - |
| Dersin Amacı: |
Zeki sistemlerin tasarımı ve geliştirilmesi için gerekli kavramlar, modeller, yordamlar ve araçlar için bir temel sağlamak. |
| Dersin İçeriği: |
Hesaplamalı zeka, makine öğrenmesi problemleri, sinir ağları, genetik yordamlar, bulanık sistemler, proje (örn.: robotlar için labirent çözme, 5G trafiğinin analizi ve anormal durum tespiti) |
| Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Temel hesaplamalı zeka modellerini açıklama becerisi.
- 2- Sinir ağları, genetik algoritmalar ve bulanık sistemleri gerçekleme becerisi.
- 3- Hesaplamalı zeka tekniklerini optimizasyon, kontrol, sınıflandırma, tahmin ve örüntü tanıma gibi mühendislik problemlerine uygulama becerisi.
- 4- Proje çalışmalarına etkin biçimde katılma, teknik rapor yazma ve sunma becerisi.
|
| Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders, bireysel ve grup projeleri, hesaplama araçları ve kodlama |
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 |
Hesaplamalı zeka: kavramlar ve arka plan |
Ders kitabı Böl. 1, seçilmiş makaleler |
| 2 |
Sinir ağları: gözetimli ve gözetimsiz öğrenme |
Ders kitabı Böl. 2, 3, 7 |
| 3 |
Hesaplama araçları ve sinir ağları uygulamaları, uygulama raporu-1 |
|
| 4 |
Sinir ağları: radyal taban işlevi ağları, SVM, LVQ Proje: Konular ve veri kaynakları |
Ders kitabı Böl. 5, seçilmiş makaleler |
| 5 |
Evrimsel hesaplama ve genetik yordamlar |
Ders kitabı Böl. 8-9-10 |
| 6 |
Proje çalıştayı |
|
| 7 |
Bulanık sistemler: bulanık kümeler, bulanık mantık ve akıl yürütme, uygulama raporu-2 |
Ders kitabı Böl. 20-21-23 |
| 8 |
Proje: Veri işleme ve nitelik seçimi |
|
| 9 |
Proje: Uygulama-I |
|
| 10 |
Proje: Uygulama-II, uygulama raporu-3 |
|
| 11 |
Proje: Uygulama-III |
|
| 12 |
Proje: Uygulama-IV |
|
| 13 |
Proje gelişme raporu |
|
| 14 |
Gözden geçirme |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
| # |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
| OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek