DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Haberleşme Projesi EEE 409 Güz 01+00+04 Seçmeli 3 8
Akademik Birim: Elektrik-Elektronik Mühendisliği
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Erdal PANAYIRCI
Dersin Amacı: Haberleşme sistemi tasarım süreçlerinde sağlam bir anlayış ve pratik beceriler kazandırmak
Dersin İçeriği: Bir ürün için elektronik tasarım ve üretim adımları: İhtiyaç ve piyasa analizi, kavramsal tasarım, simülasyon, devre tasarımı, test, arıza giderme. Örnek projeler: 90 derece faz kaydırıcı tasarımı, Genlik modülasyonu (AM modülasyonu), DSB-SC ve SSB-SC alıcı-verici devre tasarımı, Analog haberleşme için sinyal oluşturma, FM alıcı-verici devre tasarımı, QPSK alıcı-verici kurulumu, TV için kablosuz ses vericisi tasarımı, Mobil pil şarj devresi tasarımı, Bilgisayarlar arası kablosuz mesaj iletimi; güvenli RF haberleşme sistemi tasarımı
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Güncel yöntem ve araçları kullanarak bir haberleşme sisteminin tasarım ve geçerlemesini yapma becerisi.
  • 2- Piyasada bulunan bileşenlerle bir haberleşme sisteminin üretim ve testini yapma becerisi.
  • 3- Bireysel ve takım halinde çalışma becerisi.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders, bireysel ve grup projeleri, Bilgisayar benzetimleri için yazılım kullanımı, elektronik tasarım yazılımı kullanımı


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Haberleşme sistemlerinde tasarım ve üretime giriş
2 Proje çalıştayı: İhtiyaç ve pazar analizi
3 Proje: Kavramsal tasarım, sinyaller ve alıcı-verici
4 Proje: Kavramsal tasarım, sönümleme ve kanal etkileri, uygulama raporu-1
5 Proje: Benzetim
6 Proje: Benzetim sonuçları değerlendirme
7 Proje: Dönem ortası gözden geçirme ve uygulama raporu-2
8 Proje: Haberleşme sistemleri elektronik devre elemanları
9 Proje: Haberleşme sistemi devre tasarımı
10 Proje: Prototipleme, uygulama raporu-3
11 Proje: Test
12 Proje: Hata giderme
13 Proje sunumu
14 Gözden geçirme


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Salehi and Proakis, Communications Systems Engineering, Prentice Hall, 2002, Second Edition


DİĞER KAYNAKLAR

Communications Systems: Haykin, Wiley, 1994, 3th ed.

Communications Systems: Carlson, Mc Graw Hill, 1999, 4th Edition


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 15
Proje Raporları 3 30
Proje Sunumları (Öğretim Elemanı tarafından değerlendirilme) 1 15
Proje Sunumları (Akranlar tarafından değerlendirilme) 1 30
Proje Geliştirme İzlemesi 1 10
Total: 20 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Öğretim Elemanlarının Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar13226
Öğrencilerin Etkin Olduğu Sınıf İçi Çalışmalar13452
Öğrencilerin Etkin olduğu Sınıf Dışı Çalışmalar13791
Proje Raporlarının Sunumu13131
Toplam İş Yükü (saat):200


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OC1   3 3 3              
OC2   3 3 3              
OC3           3