| Akademik Birim: | 
     | 
  
  
    | Öğrenim Türü: | 
     | 
  
  
    | Ön Koşullar | 
    Yok | 
  
  
    | Öğrenim Dili: | 
    İngilizce | 
  
  
    | Dersin Düzeyi: | 
    Doktora | 
  
  
    | Dersin Koordinatörü: | 
    
                     | 
  
		  
		| Dersi Veren(ler): | 
		
			Doruk TATAR		 | 
	  
	
  
    | Dersin Amacı: | 
     | 
  
  
    | Dersin İçeriği: | 
     | 
  
  
    | Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): | 
     - 1- 1. Komplo, komploculuk, gizlilik ve paranoya ile ilgili disiplinler arası teorileri ve çerçeveleri sentezleyin ve eleştirel bir şekilde değerlendirin; felsefe, sosyoloji, antropoloji, siyaset teorisi, kültürel çalışmalar ve psikoloji alanlarındaki kesişim ve farklılıkları ileri düzeyde anlayarak ortaya koyun.
 - 2- 2. Komplo teorilerinin altında yatan psikolojik, siyasi ve kültürel mekanizmalar üzerine bağımsız araştırmalar yapın; tarihsel ve çağdaş vaka çalışmalarını kullanarak incelikli, kanıta dayalı argümanlar geliştirin.
 - 3- 3. Komplo teorilerinin toplumsal işlevlerini ve sonuçlarını değerlendirin ve teorize edin; özellikle güç dinamiklerini, kamuoyu tartışmalarını ve kolektif davranışları farklı kültürel ve siyasi bağlamlarda nasıl şekillendirdiklerini analiz edin.
 - 4- 4. Gizlilik ve paranoyanın film, edebiyat ve medyadaki karmaşık temsillerini analiz edin ve yorumlayın; bu temsilleri gerçek, güç ve toplumsal kaygı üzerine daha geniş teorik tartışmalar içine yerleştirin.
 - 5- 5. Gizlilik, şeffaflık ve komplo teorilerinin yayılmasının etik sonuçlarına dair özgün içgörüler geliştirin ve bunların bireysel özerklik, demokratik süreçler ve küresel yönetişim üzerindeki etkilerini dikkate alın.
 - 6- 6. Disiplinler arası perspektifleri entegre etme, birincil ve ikincil kaynaklarla etkileşim kurma ve komplo, gizlilik ve paranoya üzerine devam eden akademik tartışmalara katkıda bulunma becerisini gösteren ileri düzey akademik çalışmalar üretin.
 
  | 
  
    
    | Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | 
     | 
  
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
	| 1 | 
    Introduction and syllabus review | 
    Yok | 
    
	| 2 | 
    Paranoia as a Psychic Structure | 
    Ders materyalinin okunması, yazma çalışması için ön hazırlık | 
    
	| 3 | 
    Paranoid Structure of Knowledge | 
    Ders materyalinin okunması, yazma çalışması için ön hazırlık | 
    
	| 4 | 
    The World Divided and (Later On) Repaired | 
    Ders materyalinin okunması, yazma çalışması için ön hazırlık | 
    
	| 5 | 
    Conspiracism and Structure of Reality | 
    Ders materyalinin okunması, yazma çalışması için ön hazırlık | 
    
	| 6 | 
    Knowledge and Power in Public Sphere | 
    Ders materyalinin okunması, yazma çalışması için ön hazırlık | 
    
	| 7 | 
    Cognitive Mapping | 
    Yok | 
    
	| 8 | 
    Borders, Empires, and Geopolitical Aesthetics | 
    Ders materyalinin okunması, yazma çalışması için ön hazırlık | 
    
	| 9 | 
    Conspiracism and Structure of Reality | 
    Ders materyalinin okunması, yazma çalışması için ön hazırlık | 
    
	| 10 | 
    An Ethnographical Approach to Secrecy and Transparency | 
    Ders materyalinin okunması, yazma çalışması için ön hazırlık | 
    
	| 11 | 
    Agency Crisis | 
    Ders materyalinin okunması, yazma çalışması için ön hazırlık | 
    
	| 12 | 
    Alien Abductions and the Rise of Internet | 
    Ders materyalinin okunması, yazma çalışması için ön hazırlık | 
    
	| 13 | 
    Conspiracism in the post-Truth Era | 
    Ders materyalinin okunması, yazma çalışması için ön hazırlık | 
    
	| 14 | 
    Conspiracism in the post-Truth Era | 
    Ders materyalinin okunması, yazma çalışması için ön hazırlık | 
    
     Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
	
	
	
		PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
		
		
| # | 
PY1 | 
PY2 | 
PY3 | 
PY4 | 
PY5 | 
PY6 | 
PY7 | 
PY8 | 
PY9 | 
| OC1 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC2 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC3 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC4 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC5 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC6 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
		
		
		    Katkı Düzeyi:  1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek
		
 
  
    | Akademik Birim: | 
     | 
  
  
    | Öğrenim Türü: | 
     | 
  
  
    | Ön Koşullar | 
    Yok | 
  
  
    | Öğrenim Dili: | 
    İngilizce | 
  
  
    | Dersin Düzeyi: | 
    Doktora | 
  
  
    | Dersin Koordinatörü: | 
    
                     | 
  
		  
		| Dersi Veren(ler): | 
		
			Doruk TATAR, Doruk TATAR		 | 
	  
	
  
    | Dersin Amacı: | 
     | 
  
  
    | Dersin İçeriği: | 
     | 
  
  
    | Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): | 
     - 1- 1. Komplo, komploculuk, gizlilik ve paranoya ile ilgili disiplinler arası teorileri ve çerçeveleri sentezleyin ve eleştirel bir şekilde değerlendirin; felsefe, sosyoloji, antropoloji, siyaset teorisi, kültürel çalışmalar ve psikoloji alanlarındaki kesişim ve farklılıkları ileri düzeyde anlayarak ortaya koyun.
 - 2- 2. Komplo teorilerinin altında yatan psikolojik, siyasi ve kültürel mekanizmalar üzerine bağımsız araştırmalar yapın; tarihsel ve çağdaş vaka çalışmalarını kullanarak incelikli, kanıta dayalı argümanlar geliştirin.
 - 3- 3. Komplo teorilerinin toplumsal işlevlerini ve sonuçlarını değerlendirin ve teorize edin; özellikle güç dinamiklerini, kamuoyu tartışmalarını ve kolektif davranışları farklı kültürel ve siyasi bağlamlarda nasıl şekillendirdiklerini analiz edin.
 - 4- 4. Gizlilik ve paranoyanın film, edebiyat ve medyadaki karmaşık temsillerini analiz edin ve yorumlayın; bu temsilleri gerçek, güç ve toplumsal kaygı üzerine daha geniş teorik tartışmalar içine yerleştirin.
 - 5- 5. Gizlilik, şeffaflık ve komplo teorilerinin yayılmasının etik sonuçlarına dair özgün içgörüler geliştirin ve bunların bireysel özerklik, demokratik süreçler ve küresel yönetişim üzerindeki etkilerini dikkate alın.
 - 6- 6. Disiplinler arası perspektifleri entegre etme, birincil ve ikincil kaynaklarla etkileşim kurma ve komplo, gizlilik ve paranoya üzerine devam eden akademik tartışmalara katkıda bulunma becerisini gösteren ileri düzey akademik çalışmalar üretin.
 
  | 
  
    
    | Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | 
     | 
  
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
	| 1 | 
    Introduction and syllabus review | 
    Yok | 
    
	| 2 | 
    Paranoia as a Psychic Structure | 
    Ders materyalinin okunması, yazma çalışması için ön hazırlık | 
    
	| 3 | 
    Paranoid Structure of Knowledge | 
    Ders materyalinin okunması, yazma çalışması için ön hazırlık | 
    
	| 4 | 
    The World Divided and (Later On) Repaired | 
    Ders materyalinin okunması, yazma çalışması için ön hazırlık | 
    
	| 5 | 
    Conspiracism and Structure of Reality | 
    Ders materyalinin okunması, yazma çalışması için ön hazırlık | 
    
	| 6 | 
    Knowledge and Power in Public Sphere | 
    Ders materyalinin okunması, yazma çalışması için ön hazırlık | 
    
	| 7 | 
    Cognitive Mapping | 
    Yok | 
    
	| 8 | 
    Borders, Empires, and Geopolitical Aesthetics | 
    Ders materyalinin okunması, yazma çalışması için ön hazırlık | 
    
	| 9 | 
    Conspiracism and Structure of Reality | 
    Ders materyalinin okunması, yazma çalışması için ön hazırlık | 
    
	| 10 | 
    An Ethnographical Approach to Secrecy and Transparency | 
    Ders materyalinin okunması, yazma çalışması için ön hazırlık | 
    
	| 11 | 
    Agency Crisis | 
    Ders materyalinin okunması, yazma çalışması için ön hazırlık | 
    
	| 12 | 
    Alien Abductions and the Rise of Internet | 
    Ders materyalinin okunması, yazma çalışması için ön hazırlık | 
    
	| 13 | 
    Conspiracism in the post-Truth Era | 
    Ders materyalinin okunması, yazma çalışması için ön hazırlık | 
    
	| 14 | 
    Conspiracism in the post-Truth Era | 
    Ders materyalinin okunması, yazma çalışması için ön hazırlık | 
    
     Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
	
	
	
		PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
		
		
| # | 
PY1 | 
PY2 | 
PY3 | 
PY4 | 
PY5 | 
PY6 | 
PY7 | 
PY8 | 
PY9 | 
| OC1 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC2 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC3 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC4 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC5 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC6 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
		
		
		    Katkı Düzeyi:  1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek