| Akademik Birim: | 
    Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | 
  
  
    | Öğrenim Türü: | 
    Örgün Eğitim | 
  
  
    | Ön Koşullar | 
    - | 
  
  
    | Öğrenim Dili: | 
    İngilizce | 
  
  
    | Dersin Düzeyi: | 
    Yüksek Lisans | 
  
  
    | Dersin Koordinatörü: | 
    
        Aslı Togan Eğrican             | 
  
		  
		| Dersi Veren(ler): | 
		
			Özen Baş		 | 
	  
	
  
    | Dersin Amacı: | 
    Bu ders lisansüstü öğrencilere sosyal bilim araştırmalarındaki epistemoloji, araştırma tasarlama ve yöntemsel seçimler gibi temel konuları tanıştırmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler yöntem, teori, paradigma, araştırma etiği gibi temel kavramların yanında pozitivism ile post-pozitivizm gibi yaklaşımları da öğreneceklerdir. Öğrencilere nitel ve nicel araştırma yöntemlerine dair kapsamlı bir eğitim verilecektir. Öğrenciler sosyal bilimlerdeki araştırma aşamalarını öğreneceklerdir. | 
  
  
    | Dersin İçeriği: | 
    Felsefe ve bilgi sosyolojisi, teori, pozitivist sosyal bilim, nicel araştırma yöntemleri, post-pozitivist ve eleştirel sosyal bilim, feminist ve post-modern araştırma, nitel araştırma yöntemleri, teori araştırma tasarımı ve yöntem, literatür taraması, yazma stratejileri, araştırma etiği, sosyal araştırmanın siyaseti | 
  
  
    | Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): | 
     - 1- Sosyal araştırmalardaki temel kavramları ve yaklaşımları anlamaları, tanımlamaları ve açıklamaları,
 - 2- Nitel ve nicel araştırma yöntemlerini kullanma yeteneğini kazanmaları,
 - 3- Sosyal araştırma süreçlerinin bilgisini edinmeleri,
 - 4- Sosyal araştırma tasarlamada tecrübe edinmeleri beklenmektedir.
 
  | 
  
    
    | Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | 
    Ders Anlatım | 
  
     Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
 | Gerring, J. (2012). Social Science Methodology: A Unified Framework. New York: Cambridge University Press. / Latour, B. (1987). Science in Action: How to Follow Scientists and Engineers through Society. Cambridge: Harvard University Press. / Mahoney, J. and Goertz, G. (2006). A Tale of Two Cultures: Contrasting Quantitative and Qualitative Research. Political Analysis, 14, 227-249. / Mahoney, J. and Rueschmeyer, D. (Eds.) (2003). Comparative Historical Analysis in the Social Sciences. New York: Cambridge University Press. / King, G., Keohane, R. O., and Verba, S. (1994). Designing Social Inquiry: Scientific Inferences in Qualitative Research. Princeton: Princeton University Press. / Geddes, B. (2003). Paradigms and Sand Castles: Theory Building and Research Design in Comparative Politics. Ann Arbor: University of Michigan Press. / Flyvbjerg, B. (2006). Five Misunderstandings About Case-Study Research. Qualitative Inquiry, 12(2), 219-245. / Goldthorpe, J. H. (1991). The uses of history in sociology: Reflections on some recent tendencies. British Journal of Sociology 42(1), 211-230. / Brady, H. E., and Collier, D. (2004). Rethinking Social Inquiry: Diverse Tools, Shared Standards. Rowman and Littlefield. / Creswell, J. W., and Poth, C. N. (2017). Qualitative Inquiry and Research Design. London: Sage. / Neuman, W. L. (2003). Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches. Allyn and Bacon. / | 
	
	
	
		PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
		
		
| # | 
PY1 | 
PY2 | 
PY3 | 
PY4 | 
PY5 | 
PY6 | 
PY7 | 
PY8 | 
PY9 | 
PY10 | 
PY11 | 
PY12 | 
| OC1 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC2 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC3 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
| OC4 | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
  | 
		
		
		    Katkı Düzeyi:  1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek