Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Araştırma Yöntemleri | SGS 501 | Güz | 03+00+00 | Zorunlu | 3 | 6.5 |
Akademik Birim: | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | - |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Yüksek Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Aslı Togan Eğrican |
Dersi Veren(ler): | Özen Baş |
Dersin Amacı: | Bu ders lisansüstü öğrencilere sosyal bilim araştırmalarındaki epistemoloji, araştırma tasarlama ve yöntemsel seçimler gibi temel konuları tanıştırmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler yöntem, teori, paradigma, araştırma etiği gibi temel kavramların yanında pozitivism ile post-pozitivizm gibi yaklaşımları da öğreneceklerdir. Öğrencilere nitel ve nicel araştırma yöntemlerine dair kapsamlı bir eğitim verilecektir. Öğrenciler sosyal bilimlerdeki araştırma aşamalarını öğreneceklerdir. |
Dersin İçeriği: | Felsefe ve bilgi sosyolojisi, teori, pozitivist sosyal bilim, nicel araştırma yöntemleri, post-pozitivist ve eleştirel sosyal bilim, feminist ve post-modern araştırma, nitel araştırma yöntemleri, teori araştırma tasarımı ve yöntem, literatür taraması, yazma stratejileri, araştırma etiği, sosyal araştırmanın siyaseti |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders Anlatım |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | ÖÇ |
---|---|---|---|
1 | Araştırma Yöntemlerin Giriş | 1 | |
2 | Felsefe ve Bilgi Sosyolojisi | 1 | |
3 | Teori Nedir? | 1 | |
4 | Pozitivist Sosyal Bilim | 1, 2 | |
5 | Nicel Yöntemler-1 | 1, 2, 4 | |
6 | Nicel Yöntemler-2 | 1, 2, 4 | |
7 | Post-Pozitivist ve Eleştirel Sosyal Bilim | 1, 2 | |
8 | Feminist ve Post-modern Araştırma | 1, 2 | |
9 | Nitel Yöntemler-1 | 1, 2, 4 | |
10 | Nitel Yöntemler-2 | 1, 2, 4 | |
11 | Teori, Araştırma Tasarımı ve Yöntemi İlişkilendirmek | 3 | |
12 | Literatür Taraması, Yazma Stratejileri, Araştırma Etiği | 3 | |
13 | Sosyal Araştırmanın Siyaseti | 1, 3 | |
14 | Değerlendirme | 1, 2, 3, 4 |
Gerring, J. (2012). Social Science Methodology: A Unified Framework. New York: Cambridge University Press. / Latour, B. (1987). Science in Action: How to Follow Scientists and Engineers through Society. Cambridge: Harvard University Press. / Mahoney, J. and Goertz, G. (2006). A Tale of Two Cultures: Contrasting Quantitative and Qualitative Research. Political Analysis, 14, 227-249. / Mahoney, J. and Rueschmeyer, D. (Eds.) (2003). Comparative Historical Analysis in the Social Sciences. New York: Cambridge University Press. / King, G., Keohane, R. O., and Verba, S. (1994). Designing Social Inquiry: Scientific Inferences in Qualitative Research. Princeton: Princeton University Press. / Geddes, B. (2003). Paradigms and Sand Castles: Theory Building and Research Design in Comparative Politics. Ann Arbor: University of Michigan Press. / Flyvbjerg, B. (2006). Five Misunderstandings About Case-Study Research. Qualitative Inquiry, 12(2), 219-245. / Goldthorpe, J. H. (1991). The uses of history in sociology: Reflections on some recent tendencies. British Journal of Sociology 42(1), 211-230. / Brady, H. E., and Collier, D. (2004). Rethinking Social Inquiry: Diverse Tools, Shared Standards. Rowman and Littlefield. / Creswell, J. W., and Poth, C. N. (2017). Qualitative Inquiry and Research Design. London: Sage. / Neuman, W. L. (2003). Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches. Allyn and Bacon. / |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Ödev | 1 | 40 |
Sunum/Jüri | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Total: | 3 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 1 | 35 | 35 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 1 | 20 | 20 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 12 | 2 | 24 |
Final Sınavı | 1 | 35.5 | 35.5 |
Toplam İş Yükü (saat): | 162.5 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 |
OC1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
OC2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
OC3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
OC4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |