Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İleri Seviye Gelişim Psikolojisi Kuramları | PSY 505 | Güz | 03+00+00 | Seçmeli | 3 | 7.5 |
Akademik Birim: | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | - |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Yüksek Lisans |
Dersin Koordinatörü: | ASLI ERCİYES |
Dersin Amacı: | Dersin amacı öğrencilerin gelişimsel psikoloji alanında geliştirilmiş ve halen kullanımda olan kuramlar hakkındaki bilgi ve anlayış düzeyini derinleştiriken, bu kuramların ampirik çalışmalar ile olan şekilledirici ilişkisini daha yakından incelemesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Ders içeriği güncel kullanımda olan ve araştırmaları şekillendiren 11 kuramı içerecektir. Her kuram sanı, öneri ve kavramlı açısında değerlendirilecektir. Her kuramın güncel kullanımını örnekleyen araştırmalar tartışılacaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Seminer ve öğrenci sunumları |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Teori nedir? Neden teorileri anlamak önemlidir? Gelişimsel paradigmalar nelerdir? | |
2 | Gelişim teorileri nasıl değerlendirilir? | |
3 | Freud ve Psikanaliz | |
4 | Erikson ve Psikososyal Teori | |
5 | Ainsworth ve Bağlanma | |
6 | Skinner ve Operant Koşullanma Teorisi | |
7 | Ara sınav | |
8 | Bandura’nın Sosyal Bilişsel Teorisi | |
9 | Vgotksy ve Kültürel Tarihsel Teorisi | |
10 | Piaget’nin Bilişsel Gelişim Teorisi | |
11 | Kohlberg’ün Ahlak Gelişimi Teorisi | |
12 | Neo-Piagetciler | |
13 | Smith-Thelen Dinamik Sistemler Teorisi | |
14 | Spelke – Carey Çekirdek Bilgi Yaklaşımı |
Theories of Human Development: A Comparative Approach 2nd Edition by Michael G. Green (Author), John A. Piel (Contributor) (2015). |
Bir okuma listesi temin edilecektir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Proje | 1 | 10 |
Ödev | 1 | 10 |
Sunum/Jüri | 1 | 10 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Total: | 5 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 42 | 42 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 13 | 13 |
Final Sınavı | 1 | 18.5 | 18.5 |
Toplam İş Yükü (saat): | 187.5 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 |
OC1 | 3 | ||||||||
OC2 | 3 | ||||||||
OC3 | 2 | 1 |