DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
İleri Seviye Gelişim Psikolojisi Kuramları |
PSY 505 |
Güz |
03+00+00 |
Seçmeli |
3 |
7.5 |
Akademik Birim: |
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
- |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Yüksek Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
ASLI ERCİYES |
Dersin Amacı: |
Dersin amacı öğrencilerin gelişimsel psikoloji alanında geliştirilmiş ve halen kullanımda olan kuramlar hakkındaki bilgi ve anlayış düzeyini derinleştiriken, bu kuramların ampirik çalışmalar ile olan şekilledirici ilişkisini daha yakından incelemesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: |
Ders içeriği güncel kullanımda olan ve araştırmaları şekillendiren 11 kuramı içerecektir. Her kuram sanı, öneri ve kavramlı açısında değerlendirilecektir. Her kuramın güncel kullanımını örnekleyen araştırmalar tartışılacaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Gelişim psikolojisinin kuramları hakkında ileri düzey anlayış geliştirecek.
- 2- Kuramın ampirik çalışmayı ve ampirik çalışmanın kuramı nasıl şekillendirdiği konusunda derinlikli anlayış geliştirecek.
- 3- Kuramları entegre ederek çok disiplinli bir bakış açısı edinme bilinci edinecek.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Seminer ve öğrenci sunumları |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Teori nedir? Neden teorileri anlamak önemlidir? Gelişimsel paradigmalar nelerdir? |
|
2 |
Gelişim teorileri nasıl değerlendirilir? |
|
3 |
Freud ve Psikanaliz |
|
4 |
Erikson ve Psikososyal Teori |
|
5 |
Ainsworth ve Bağlanma |
|
6 |
Skinner ve Operant Koşullanma Teorisi |
|
7 |
Ara sınav |
|
8 |
Bandura’nın Sosyal Bilişsel Teorisi |
|
9 |
Vgotksy ve Kültürel Tarihsel Teorisi |
|
10 |
Piaget’nin Bilişsel Gelişim Teorisi |
|
11 |
Kohlberg’ün Ahlak Gelişimi Teorisi |
|
12 |
Neo-Piagetciler |
|
13 |
Smith-Thelen Dinamik Sistemler Teorisi |
|
14 |
Spelke – Carey Çekirdek Bilgi Yaklaşımı |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Theories of Human Development: A Comparative Approach 2nd Edition
by Michael G. Green (Author), John A. Piel (Contributor) (2015). |
DİĞER KAYNAKLAR
Bir okuma listesi temin edilecektir. |
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Proje |
1 |
10 |
Ödev |
1 |
10 |
Sunum/Jüri |
1 |
10 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
1 |
30 |
Final Sınavı |
1 |
40 |
Total: |
5 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 42 | 42 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 13 | 13 |
Final Sınavı | 1 | 18.5 | 18.5 |
Toplam İş Yükü (saat): | 187.5 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
OC1 |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
2 |
1 |
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek